«Πικάσο 1932 – Αγάπη, Φήμη, Τραγωδία». Η Tate Modern του Λονδίνου αφιερώνει την πρώτη της ατομική έκθεση στον Πάμπλο Πικάσο, εστιάζοντας στο «έτος των θαυμάτων» του μεγάλου καλλιτέχνη.
Για τον Πικάσο η ζωγραφική ήταν ένας διαφορετικός τρόπος να κρατάει ημερολόγιο. Με χρονολογική σειρά παρουσιάζει και η Tate Modern την έκθεση για το έτος 1932, το «έτος των θαυμάτων» του Πικάσο, όπως ονομάζεται το αποκορύφωμα της καλλιτεχνικής του δημιουργίας και καταξίωσης.
«Μέχρι τώρα φορτώναμε τον Πικάσο με έναν τεράστιο μύθο. Αυτή η έκθεση φιλοδοξεί να δείξει ότι υπάρχει ένα σημείο τομής μεταξύ της ζωής του καλλιτέχνη και της τέχνης του» λέει η διευθύντρια της Tate Φράνσις Μόρις.
Περίπατο στη ζωή του Πικάσο

Πολλά από τα εκθέματα προέρχονται από προσωπικές συλλογές, αλλά και από το Μουσείο Πικάσο στο Παρίσι και το Μουσείο Σύγχρονης Τέχνης (MoMA) της Νέας Υόρκης. Το ότι όλα αυτά τα έργα βρίσκονται ταυτόχρονα στο ίδιο μέρος είναι αυτό που κάνει την έκθεση «μοναδική», σύμφωνα με τον επιμελητή της Άχιμ Μπόρχαρντ-Χιουμ.
Η αίθουσα 4 της έκθεσης έχει ιδιαίτερη σημασία: Για πρώτη φορά τα τελευταία 86 χρόνια παρουσιάζονται όλα τα αριστουργήματα του Πικάσο, όταν σε μια λαμπρή στιγμή της καριέρας του δημιούργησε μέσα σε μόλις 12 μέρες έξι πίνακες της μούσας του, Μαρία Τερέζα Βάλτερ. Τα περισσότερα από αυτά τα έργα ανήκουν σε ιδιώτες συλλέκτες και κατά πάσα πιθανότητα δεν θα παρουσιαστούν ξανά σε κοινή έκθεση.
Ο Πικάσο στη σκοτεινή πλευρά

Τα χρώματα και η διάθεση για ζωή εξαφανίζονται όλο και περισσότερο από τους πίνακές του. Οι σκοτεινές εποχές της Ευρώπης και μια σοβαρή ασθένεια της Μαρία Τερέζα οδηγούν τον ζωγράφο σε ένα «δραματικό φινάλε» εκείνης της χρονιάς, όπου εκφράζει τον φόβο και την αγωνία του σε θέματα όπως η σωτηρία και ο βιασμός. Ο τελευταίος πίνακας της έκθεσης «Η Σωτηρία» δημιουργήθηκε στις 11 Ιανουαρίου του 1933. «Ο Πικάσο εισδύει στη σκοτεινή πλευρά της ανθρώπινης ψυχής» σχολιάζει ο Μπόρχαρντ-Χιουμ.
πηγή:dw.com

 
                                    
