16 C
Athens

Συνάντηση ΕΒΕΠ με Περιφέρεια Αττικής για τα μεγάλα έργα και τις προκλήσεις της ανάπτυξης

Το επιχειρηματικό και επενδυτικό περιβάλλον στον Πειραιά και τις επιλιμένιες περιοχές, καθώς και η αναπτυξιακή δυναμική της Δυτικής Αττικής, ιδίως στον τομέα της βιομηχανίας, της μεταποίησης, των μεταφορών και των logistics ουσιαστική αποτέλεσαν θέμα της συνάντησης που πραγματοποιήθηκε μεταξύ του προέδρου του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Πειραιώς, Βασίλη Κορκίδη, και του διοικητικού συμβουλίου του επιμελητηρίου, με τον Περιφερειάρχη Αττικής, Νίκο Χαρδαλιά.

Όπως αναφέρει ανακοίνωση, στη σύσκεψη με στόχο μία συντονισμένη δράση με σαφές χρονοδιάγραμμα, συμμετείχαν επίσης η ειδική σύμβουλος της Περιφέρειας, Έλενα Ράπτη, η Αντιπεριφερειάρχης Στρατηγικού Σχεδιασμού, Σταυρούλα Αντωνάκου, η Αντιπεριφερειάρχης Επιχειρηματικότητας, Αλεξάνδρα Πάλλη, η Διευθύντρια της Περιφέρειας, Έφη Φιλιοπούλου, και ο Αντιπεριφερειάρχης Πειραιά, Σταύρος Βοϊδονικόλας.

Όπως επισημάνθηκε, κοινή βούληση επιμελητηρίου και περιφέρειας είναι η ανάληψη δράσεων για την αντιμετώπιση χρόνιων προβλημάτων της περιοχής, με συντονισμό όλων των αρμόδιων φορέων και με έμφαση σε ρεαλιστικές, εφαρμόσιμες λύσεις. Ο Βασίλης Κορκίδης υπογράμμισε την ανάγκη διαμόρφωσης μιας νέας, βιώσιμης παραγωγικής βάσης, με επίκεντρο την καινοτομία, τη βιομηχανία και την κυκλική οικονομία.

Πέντε προτεραιότητες ΕΒΕΠ

Οι πέντε προτεραιότητες που θέτει το ΕΒΕΠ είναι:

– Αξιοποίηση της ΟΧΕ 2021-2027

Το Ε.Β.Ε.Π. τόνισε την ανάγκη αναθεώρησης των παραμέτρων της Ολοκληρωμένης Χωρικής Επένδυσης (ΟΧΕ), με στόχο την κατεύθυνση ευρωπαϊκών κονδυλίων σε έργα ενεργειακής απόδοσης, περιβαλλοντικής αναβάθμισης και τουριστικής προβολής της περιοχής.

– Υπογειοποίηση των γραμμών του ΗΣΑΠ

Η υπογειοποίηση των γραμμών από το Φάληρο έως τον Πειραιά αποτελεί κρίσιμο έργο για την αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού και την ορθολογική σύνδεση του λιμανιού με την πόλη. Το Ε.Β.Ε.Π. επανέφερε το αίτημα, επισημαίνοντας την ανάγκη εξεύρεσης χρηματοδότησης, καθώς ο προϋπολογισμός του έργου έχει ανέλθει πλέον στα 110 εκατ. ευρώ, χωρίς να υπάρχει ακόμη ανανεωμένη περιβαλλοντική μελέτη.

– Κυκλοφοριακή μελέτη στα Αντισταθμιστικά ΟΛΠ

Ενόψει της επέκτασης του λιμανιού και της αναβάθμισής του ως «homeport» για την κρουαζιέρα, το Ε.Β.Ε.Π. προτείνει τριμερή συνάντηση με τον ΟΛΠ για την επανεξέταση των αντισταθμιστικών οφελών και τη χάραξη βιώσιμης κυκλοφοριακής πολιτικής.

– Διαχείριση Κυκλοφοριακής Συμφόρησης και Στάθμευσης

Προτάθηκε η αξιοποίηση αδρανών χώρων, όπως το οικόπεδο της ΣΤΑΣΥ, για τη δημιουργία σταθμών πάρκινγκ και η λήψη μέτρων για την ενίσχυση των δημόσιων μεταφορών και τη μείωση της χρήσης Ι.Χ., μέσω ζωνών χαμηλών ρύπων.

– Υποδομές και Κρίσιμα Οδικά Έργα στη Δυτική Αττική

Ιδιαίτερη έμφαση δόθηκε στην ανάγκη υλοποίησης σημαντικών υποδομών, όπως ο ανισόπεδος κόμβος Σκαραμαγκά, η σύνδεση του λιμανιού του Πειραιά με το Θριάσιο μέσω σιδηροδρόμου και ο αυτοκινητόδρομος Ελευσίνα-Οινόφυτα, έργα που θεωρούνται απαραίτητα για τη βιομηχανική και εμπορευματική ανασυγκρότηση της περιοχής.

Περιφέρεια: όλα είναι εφικτά με σωστό σχεδιασμό και σύμπραξη

Ο Περιφερειάρχης Νίκος Χαρδαλιάς, αναγνώρισε την ανάγκη συνεργασίας και συντονισμού και δεσμεύτηκε πως η Περιφέρεια θα κινηθεί με ταχύτητα, αλλά όχι με προχειρότητα. Όπως δήλωσε, «τίποτα δεν είναι εύκολο, αλλά όλα είναι εφικτά με σωστό σχεδιασμό και σύμπραξη».

Η συνάντηση ανέδειξε την αναγκαιότητα ενεργοποίησης όλων των εμπλεκομένων φορέων για την προώθηση ενός συνεκτικού σχεδίου δράσης, το οποίο θα ενισχύσει την επιχειρηματικότητα, θα βελτιώσει την ποιότητα ζωής και θα δημιουργήσει τις βάσεις για ένα νέο παραγωγικό μοντέλο στην Αττική.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ