Η λειτουργία των Ελληνικών Ταχυδρομείων (ΕΛΤΑ) και η αναστολή λειτουργίας καταστημάτων τους απασχολούν σήμερα, Πέμπτη, την Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής.
Την επιτροπή ενημερώνουν ο υπουργός Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών Κυριάκος Πιερρακάκης, ο υπουργός Ψηφιακής Διακυβέρνησης Δημήτριος Παπαστεργίου, ο διευθύνων σύμβουλος της Ελληνικής Εταιρείας Συμμετοχών και Περιουσίας Α.Ε. (ΥΠΕΡΤΑΜΕΙΟ – GROWTHFUND) Ιωάννης Παπαχρήστου, καθώς και ο αναπληρωτής διευθύνων σύμβουλος των ΕΛΤΑ Μάριος Καλογεράς – Τέμπος, ο οποίος εκτελεί προσωρινά καθήκοντα διευθύνοντος συμβούλου.
Στη συζήτηση παρεμβαίνουν επίσης ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ Σωκράτης Φάμελλος και ο πρόεδρος της Νέας Αριστεράς Αλέξης Χαρίτσης.
Με την έναρξη της συνεδρίασης, ο κοινοβουλευτικός εκπρόσωπος του ΠΑΣΟΚ και μέλος της επιτροπής Παναγιώτης Δουδωνής κατήγγειλε ότι η πλειοψηφία μεθόδευσε ώστε η συζήτηση να διεξαχθεί στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας και όχι στις αρμόδιες κοινοβουλευτικές επιτροπές, όπου θα μπορούσαν να τοποθετηθούν περισσότεροι βουλευτές. Παράλληλα, έθεσε ζήτημα για το γεγονός ότι δεν κλήθηκε η αρμόδια Αρχή να ενημερώσει σχετικά με τις απευθείας αναθέσεις των ΕΛΤΑ, ενώ κατήγγειλε πως η συνεδρίαση προγραμματίστηκε την ίδια ημέρα που στην Ολομέλεια διεξάγεται η κρίσιμη συζήτηση για την υπαγωγή του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ.
Από την πλευρά του, ο βουλευτής του ΣΥΡΙΖΑ Παύλος Πολάκης ζήτησε να δοθούν στη δημοσιότητα τα αποτελέσματα του διαχειριστικού ελέγχου στα ΕΛΤΑ, προκειμένου να καταγραφούν αναλυτικά τα έσοδα και τα έξοδα όλων των καταστημάτων και να διαπιστωθεί αν τεκμηριώνεται η απόφαση για το κλείσιμο 206 καταστημάτων, επιπλέον των 143 που είχαν ανασταλεί επί διακυβέρνησης της ΝΔ.
Η κοινοβουλευτική εκπρόσωπος της Πλεύσης Ελευθερίας Ελένη Καραγεωργοπούλου ζήτησε την αναβολή της συνεδρίασης, επισημαίνοντας ότι την ίδια ώρα στην Ολομέλεια συζητείται ένα εξαιρετικά κρίσιμο ζήτημα, όπως αυτό του ΟΠΕΚΕΠΕ. Παράλληλα, ζήτησε να κληθεί και να «απολογηθεί» για τα «έργα και τις ημέρες του» ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Κωστής Χατζηδάκης.
Τέλος, ο βουλευτής του ΚΚΕ Χρήστος Κατσώτης σημείωσε ότι από την αναβολή της προηγούμενης συνεδρίασης έως σήμερα θα έπρεπε να έχει κατατεθεί στις Κοινοβουλευτικές Ομάδες η πρόταση αναδιάρθρωσης των ΕΛΤΑ, στην οποία έχει καταλήξει η κυβέρνηση, ώστε να υπάρξει ουσιαστικό πλαίσιο και πεδίο συζήτησης.
«Η πρόκληση είναι πως θα συνδυάσουμε την εξυπηρέτηση των πολιτών σε κάθε γωνιά της χώρας με την ευθύνη να μην οδηγήσουμε τον Οργανισμό σε οικονομικό αδιέξοδο», δήλωσε ο Μάριος Καλογεράς – Τέμπος, Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος ΕΛ.ΤΑ., εκτελών προσωρινώς καθήκοντα Διευθύνοντος Συμβούλου, στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλή. «Με την ανάγκη να διασφαλίσουμε τη βιωσιμότητα της εταρείας, αναγνωρίζουμε ότι υπήρξαν αδυναμίες και ελλείψεις στη συνεννόηση, τη διαβούλευση, την ενημέρωση και σε κάποιες επιμέρους παραμέτρους του σχεδιασμού, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά το σχέδιο βελτιστοποίησης του δικτύου. Ο σχεδιασμός για την βελτιστοποίηση του δικτύου βασίστηκε σε αντικειμενικά κριτήρια κυρίως εγγύτητας με άλλα καταστήματα εξυπηρέτησης και τραπεζικά καταστήματα και ATM και κάλυψης» ανέφερε ο κ. Καλογεράς Τέμπος και ενημέρωσε τα μέλη της επιτροπής:
«Προχωρούμε σε οργανωμένη ενημέρωση και διαβούλευση με τις τοπικές κοινωνίες. Πηγαίνουμε δήμο – δήμο και κατάστημα με κατάστημα και επαναξιολογούμε όλες τις παραμέτρους, όχι μόνο τις ποσοτικές αλλά και τις ποιοτικές. Είναι ξεκάθαρη η δέσμευση: κανένας πολίτης και καμία περιοχή δεν θα μείνει χωρίς πλήρη ταχυδρομική εξυπηρέτηση. Όπου υφίσταται λειτουργία ιδιόκτητου καταστήματος προβλέπεται εξυπηρέτηση μέσω συνεργατών, σημεία παράδοσης και παραλαβής, θυρίδων και κατ΄οίκον υπηρεσίες που προσφέρουν οι ταχυδρόμοι.
Πρώτα βρίσκουμε την εναλλακτική λύση μέσω συνεργασίας με φυσικό σημείο και ανθρώπινη παρουσία και μετά προχωράμε στην εκάστοτε υλοποίηση. Ο σχεδιασμός αυτός προβλέπει τη σταδιακή υλοποίησή του μέσα στο πρώτο τρίμηνο του νέου έτους. Από όλο το πλάνο μετασχηματισμού των ΕΛΤΑ καμία θέση τακτικού υπαλλήλου δεν θα χαθεί. Ο στόχος είναι τα ΕΛΤΑ να παραμείνουν παρόντα και ισχυρά στο μέλλον, να περάσουμε από ένα δίκτυο που στηρίζονταν σχεδόν αποκλειστικά σε φυσικά καταστήματα σε ένα δίκτυο πολυσύνθετο πιο ευέλικτο που θα περιλαμβάνει φυσικά καταστήματα, ιδιόκτητα και πρακτορεία, συνεργατικά σημεία, θυρίδες, ψηφιακές εφαρμογές και ενισχυμένη κατ΄οίκον εξυπηρέτηση, με τη φυσική παρουσία του ταχυδρόμου».
Ως προς το πλάνο μετασχηματισμού ο κ. Τέμπος δήλωσε ότι θα υπάρξει εξορθολογισμός του κόστους με αξιοποίηση της ακινήτης περιουσίας των ΕΛΤΑ(χαρακτηριστικό παράδειγμα το κτήριο στην Καισαριανή), ενίσχυση και επέκταση χρηματοοικονομικών υπηρεσιών, ξεκινώντας συνεργασία με την ALPHA BANK, και υλοποίηση νέων τεχνολογιών.


