Ένα ακόμη βήμα προς τον πλήρη ψηφιακό μετασχηματισμό των υπηρεσιών προς τους ναυτικούς πραγματοποιούν από σήμερα τα Υπουργεία Ναυτιλίας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, επεκτείνοντας σημαντικά τις δυνατότητες της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive». Η πλατφόρμα δίνει πλέον τη δυνατότητα ηλεκτρονικού προγραμματισμού ραντεβού για οκτώ επιπλέον διαδικασίες που αφορούν την έκδοση και την ανανέωση βασικών πιστοποιητικών ναυτικής ικανότητας.
Η αναβάθμιση αυτή μειώνει ουσιαστικά τη γραφειοκρατία και τον χρόνο αναμονής, ενώ παράλληλα ενισχύει τη διαφάνεια και την οργάνωση στο Τμήμα Αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας, το οποίο πλέον μπορεί να εξυπηρετεί έως 120 ραντεβού ημερησίως.
Από τις 8 Δεκεμβρίου οι ναυτικοί μπορούν να κλείνουν ηλεκτρονικά τα ραντεβού τους για οκτώ νέες κατηγορίες διαδικασιών που σχετίζονται με αποδεικτικά ναυτικής ικανότητας και βεβαιώσεις, προκειμένου να εξυπηρετηθούν με φυσική παρουσία στο αρμόδιο τμήμα. Όλα τα ραντεβού καταχωρίζονται ψηφιακά, εξασφαλίζοντας αποτελεσματικότερη λειτουργία και ίση μεταχείριση για όλους.
Πιο συγκεκριμένα, οι ναυτικοί μπορούν πλέον να προγραμματίζουν τα ραντεβού τους, η διαθεσιμότητα των οποίων ξεκινά από τη Δευτέρα 15 Δεκεμβρίου, μέσω της πλατφόρμας «myNAFTILIAlive» για τις ακόλουθες διαδικασίες:
• Έκδοση αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας και Βεβαιώσεων
• Έκδοση πιστοποιητικών S.S.O αξιωματικών και κατώτερων
• Επικύρωση πιστοποιητικών αλλοδαπών ναυτικών
• Ειδικού τύπου πιστοποιητικό TYPE – RATING
• Βεβαίωση ακύρωσης πιστοποιητικών λόγω σύνταξης
• Πιστοποιητικά Tanker Safety Αξιωματικών και κατώτερων πληρωμάτων
• Πιστοποιητικά που υπόκεινται στους κώδικες IGF και POLAR
• Ανανεώσεις πιστοποιητικών RO-RO Passenger
Η πλατφόρμα εξυπηρετεί το σύνολο των απογεγραμμένων Ελλήνων ναυτικών όλων των ειδικοτήτων και τους νόμιμους εκπροσώπους τους, για εξυπηρέτηση με φυσική παρουσία στο Τμήμα Δ’ (Τμήμα Αποδεικτικών Ναυτικής Ικανότητας) της Διεύθυνσης Εκπαίδευσης Ναυτικών.
Οι ενδιαφερόμενοι εισέρχονται στο «myNAFTILIAlive» με τους κωδικούς TaxisΝet είτε μέσω του gov.gr, επιλέγοντας στην κατηγορία «Πολίτης και Καθημερινότητα» την «Εξ αποστάσεως εξυπηρέτηση πολιτών» και ακολούθως το «Ηλεκτρονικό αίτημα ραντεβού σε υπηρεσίες του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής», είτε απευθείας στο https://mynaftilia.live.gov.gr .
Οι ναυτικοί επιλέγουν το ραντεβού τους βάσει διαθεσιμότητας σε ημέρες/ώρες και λαμβάνουν άμεσα ηλεκτρονικό μήνυμα επιβεβαίωσης, ενώ παρέχεται και δυνατότητα επαναπρογραμματισμού ή ακύρωσης ραντεβού, καθώς και στοιχεία υποστήριξης (τοποθεσία Υπηρεσίας Δ.ΕΚ.Ν Δ’, τηλέφωνο, υπηρεσιακό e-mail) σε εμφανές σημείο. Ο προγραμματισμός μπορεί να ολοκληρωθεί είτε από τον ναυτικό είτε από τον νόμιμο εκπρόσωπό. Στο ραντεβού απαιτείται αυτοπρόσωπη παρουσία είτε του ναυτικού είτε του νόμιμου εκπροσώπου του, ο οποίος θα πρέπει να φέρει νόμιμη και έγκυρη εξουσιοδότηση.
Η πλατφόρμα, που λειτουργεί στο πλαίσιο συνεργασίας των Υπουργείων Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής και Ψηφιακής Διακυβέρνησης, σχεδιάστηκε από τη Γενική Γραμματεία Πληροφοριακών Συστημάτων και Ψηφιακής Διακυβέρνησης του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης στα πρότυπα των αντίστοιχων υπηρεσιών myDeskLive, σε συνεργασία με τη Διεύθυνση Ναυτικής Εργασίας. Αξίζει να σημειωθεί ότι τα ψηφιακά ραντεβού λειτουργούν σε πολλούς κομβικούς φορείς του Δημοσίου, όπως η ΑΑΔΕ, τα ΚΕΠ, η ΔΥΠΑ, οι Προξενικές Αρχές του Υπουργείου Εξωτερικών, ο ΕΦΚΑ και το Ελληνικό Κτηματολόγιο και ήδη έχουν προγραμματιστεί περισσότερα από 1.955.800 ψηφιακά ραντεβού.
Για περισσότερες πληροφορίες και τεχνική υποστήριξη, οι ενδιαφερόμενοι μπορούν να απευθύνονται στη Διεύθυνση Εκπαίδευσης Ναυτικών του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Τμήμα Δ’, μέσω του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου [email protected] και [email protected] και στα τηλέφωνα επικοινωνίας 210 4521082 και 210 4280471.


