Ανοίγει ξανά μετά από χρόνια το ιστορικό κέντρο «Μέδουσα» στην Πλάκα της Αθήνας, όπου ερμήνευε επί σειρά ετών ο πρώτος show man της Ελλάδας Γιώργος Μαρίνος.
Όπως ανακοίνωσε ο Πρόεδρος των Αθηναϊκών Θεάτρων Διονύσης Παναγιωτάκης σε ανάρτησή του στο Facebok «τον Δεκέμβριο κάνει πρεμιέρα με παράσταση καμπαρέ που επιμελείται ο Φωκάς Ευαγγελινός, ενώ τα σκηνικά τα αναλαμβάνει ο Μανώλης Παντελιδάκης».
Η «Μέδουσα» στην Πλάκα ήταν ένας από τους πιο εμβληματικούς καλλιτεχνικούς χώρους της μεταπολιτευτικής Αθήνας. Υπόγειο νυχτερινό κέντρο, μεσαίας χωρητικότητας, επί της οδού Μακρή στην Πλάκα. Ο εσωτερικός χώρος αποτελείτο από μια στρογγυλή μαρμάρινη πίστα, πλαισιωμένη περιμετρικά από τραπέζια, και, περιστοιχιζόταν από θεωρεία. Το κέντρο σέρβιρε φαγητό και ποτό, και όπως ήταν διαδομένο σε όλα τα νυχτερινά κέντρα της εποχής, υπήρχε και η δυνατότητα του να ρίχνουν οι πελάτες λουλούδια στους καλλιτέχνες. Πρόκειται για μια ιστορική, πλέον, μουσική σκηνή που λόγω του Μαρίνου, αποτέλεσε σημείο αναφοράς για την τότε νυχτερινή Αθήνα.
Το σόου του Μαρίνου γνώρισε τεράστια επιτυχία, έγινε πολύ σύντομα «talk of the town» σε όλους τους κοσμικούς κύκλους. Κάποιοι θυμούνται ο ποδοβολητό που ακουγόταν από τις σκάλες, καθώς ο κόσμος προσπαθούσε να διεκδικήσει μια θέση στα τραπέζια. Υπήρχαν και πολλές περιπτώσεις που οι πελάτες κάθονταν στις σκάλες ελλείψει θέσεων και οι ουρές έφταναν μέχρι τους στύλους του Ολυμπίου Διός. Κάποιοι το αποκάλεσαν «Επίδαυρο της Διασκέδασης», ενώ για τους καλλιτέχνες της εποχής αποτελούσε ένα είδος «Μεγάρου Μουσικής», καθώς θεωρείτο μεγάλη τιμή να συμμετέχουν στο σόου του Μαρίνου, αλλά ταυτόχρονα και ένα «εισιτήριο», που θα τους επέτρεπε να συνεργαστούν με τις μεγάλες πίστες της εποχής. Ο θίασος έδινε έξι παραστάσεις την εβδομάδα, με αυτή του Σαββάτου να είναι διπλή, καθιστώντας τη «Μέδουσα» ένα από το πιο δημοφιλή στέκια της νυχτερινής Αθήνας.
Ο Γιώργος Μαρίνος θέλοντας να αποφύγει την οποιαδήποτε σύνδεση του σόου με τις πρακτικές που ακολουθούσαν τα λαϊκά «μπουζουκτσίδικα» κέντρα της εποχής, θέτει
κάποιους κανόνες που φαντάζουν πρωτοφανείς, για τα δεδομένα των νυχτερινών κέντρων της εποχής. Ακολουθώντας τις θεατρικές επιταγές που διδάχτηκε στο παρελθόν, αλλά επηρεασμένος και από τα ευφάνταστα σόου της επιθεώρησης πίστας, αντιμετωπίζει το σόου του με τους ανάλογους όρους. Συνακόλουθα, η παράσταση διαρκούσε δύο ώρες, χωρίς διάλειμμα και πάνω στα τραπέζια υπήρχε τυπωμένο το πρόγραμμα του σόου.
Το σόου της «Μέδουσας», το παρακολουθούσε μια μερίδα «υποψιασμένων» θεατών. Το πρόγραμμα του Μαρίνου θεωρούνταν υψηλής αισθητικής και «σοβαρό», και το κοινό αποτελούνταν κυρίως από την αστική τάξη της Αθήνας, καθώς και την καλλιτεχνική κοινότητα, τους πολιτικούς και τους διανοούμενους της εποχής. Η Σόφη Ζαννίνου που συμμετείχε στο σόου εξηγεί, πως το σόου του Μαρίνου ήταν «εξειδικευμένο», με αποτέλεσμα να μην έχει σχεδόν καθόλου απήχηση στα λαϊκά στρώματα, καθώς το ιδιαίτερο αυτό θέαμα, παρουσίαζε ένα ρεπερτόριο που δεν συνέπιπτε αισθητικά και θεματολογικά με τον παλμό της εποχής, που ήθελε το «πολιτικό τραγούδι» να έχει την πρωτοκαθεδρία, αλλά παράλληλα δεν προσέφερε και «λαϊκή διασκέδαση», έτσι όπως είχε διαμορφωθεί μέσα από τα λαϊκά κέντρα, γνωστά και ως «μπουζούκια». Σταθερό μέρος του κοινού του, αποτελούσαν οι κυρίες «της καλής κοινωνίας», που παρακολουθούσαν ανελλιπώς τον Μαρίνο και δεν παρέλειπαν να τον επισκεφτούν στο καμαρίνι του στο τέλος της παράστασης, για να του εκφράσουν το θαυμασμό τους και να του ζητήσουν αυτόγραφο. Με τη λήξη της παράστασης, το καμαρίνι του Μαρίνου αποτελούσε ένα δεύτερο σημείο συνάντησης για όλους τους καλλιτέχνες, δημοσιογράφους και διανοούμενους που παρακολουθούσαν το σόου, όπου επιδίδονταν σε πάσης φύσεως συζητήσεις μέχρι τις πρώτες πρωινές ώρες.
Ήταν καθεστώς στη γενική δοκιμή, που ήταν πάντα ανοιχτή προς το κοινό, να παρευρίσκονται σημαίνοντα πρόσωπα από όλο το καλλιτεχνικό στερέωμα, όπως συνθέτες,
συγγραφείς, ηθοποιοί και τραγουδιστές, καθώς και πολιτικά πρόσωπα, πράγμα το οποίο, μαζί με τις πρεμιέρες, αποτελούσε κοσμικό γεγονός για τους κύκλους της καλής κοινωνίας.
Ο επιχειρηματίας Διονύσης Παναγιωτάκης, ο οποίος σε δύσκολους καιρούς επενδύει στον πολιτισμό στην ανάρτησή του αναφέρει: «Στην οδό Μακρη 2 στη Πλάκα ξανά ανοίγει η ιστορική MEDUSA εκεί που απολαύσαμε τον πρώτο αληθινό Έλληνα show man Γιώργο Μαρίνο. Την παράσταση καμπαρέ ετοιμάζει ο Φωκάς Ευαγγελινός , με σκηνικά του Μανώλη Παντελιδάκη. Δεκέμβριο ξεκινάμε!».
Με πληροφορίες από τη διατριβή της Κατερίνα Βασιλείου και το φωτογραφικό αρχείο του Θ.Αλεξανδρή