today-is-a-good-day
25 C
Athens

Aegean: Αύξηση τζίρου και EBITDA το α’ εξάμηνο του 2024 – Στα 22,9 εκατ. ευρώ τα καθαρά κέρδη

Ισχυρά οικονομικά αποτελέσματα εμφάνισε η AEGEAN το α’ εξάμηνο του έτους, με τον κύκλο εργασιών να αυξάνεται κατά 10% στα 749,1 εκατ. ευρώ και τα κέρδη προ φόρων, τόκων και αποσβέσεων (EBITDA) κατά 6% στα 147,6 εκατ. ευρώ. Τα κέρδη προ φόρων του ομίλου περιορίστηκαν στα 31,6 εκατ. ευρώ έναντι 48,7 εκατ. ευρώ το α’ εξάμηνο του 2023, ενώ τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν στα 22,9 εκατ. ευρώ από 37,1 εκατ. ευρώ έναν χρόνο πριν.  

Συνολικά το α’ εξάμηνο, η AEGEAN μετέφερε 7,3 εκατ. επιβάτες, 9% περισσότερους συγκριτικά με το αντίστοιχο περυσινό διάστημα, προσφέροντας 9,5 δισ. χιλιομετρικές θέσεις, ενώ ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 81,4%.

Σε επίπεδο β’ τριμήνου, η εταιρεία συνέχισε να αναπτύσσεται προσφέροντας 5,4 εκατ. θέσεις, 9% περισσότερες από το 2023, με την επιβατική κίνηση να αυξάνεται κατά 8%. Η ανάπτυξη ήταν ισορροπημένη μεταξύ του δικτύου εξωτερικού με 2,6 εκατ. επιβάτες και αύξηση 9% και του δικτύου εσωτερικού με 1,8 εκατ. επιβάτες, ήτοι άνοδο 8% και ο συντελεστής πληρότητας διαμορφώθηκε στο 81,2%.

Ο ενοποιημένος κύκλος εργασιών για το β’ Τρίμηνο ανήλθε σε 480,3 εκατ. ευρώ, αυξημένος κατά 7% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2023, με το ΕΒΙΤDA να διαμορφώνεται στα 114,4 εκατ. ευρώ από 120,2 εκατ. ευρώ το β’ Τρίμηνο του 2023, και το τελικό αποτέλεσμα να διαμορφώνεται σε κέρδη μετά από φόρους ύψους 43,9 εκατ. ευρώ. 

Λόγω των ισχυρών θετικών ταμειακών ροών από την λειτουργική κερδοφορία αλλά και τις προπωλήσεις εισιτήριων της καλοκαιρινής περιόδου, τα ταμειακά αποθέματα και τα άμεσα ρευστοποιήσιμα χρηματοοικονομικά στοιχεία αυξήθηκαν στα 814,4 εκατ. ευρώ από 706,3 εκατ. ευρώ στις 31.12.2023, πάρα την εξαγορά των Warrants με την καταβολή 85,4 εκατ. ευρώ στην Ελληνική Δημοκρατία την 02.01.2024, αλλά και την πρώτη μετά από μία τετραετία, καταβολή μερίσματος ύψους 67,6 εκατ. ευρώ στους μέτοχους στις 27.05.2024.

Σημειώνεται ότι η διαδικασία πρόωρων ελέγχων και επισκευών στους κινητήρες GTF των Α320/Α321 neo, που με αφετηρία τον Οκτώβριο του 2023 και ανά περίοδο καθηλώνει σημαντικό μέρος του στόλου των νέων αεροσκαφών της εταιρείας, επιβαρύνει σημαντικά το κόστος της εταιρείας σε καύσιμα, κόστος συντήρησης αλλά και μισθώματα αεροσκαφών.

«Η αποζημίωση που λαμβάνεται από τον κατασκευαστή, καλύπτει σημαντικό μέρος αλλά σε καμία περίπτωση το σύνολο του αύξησης του κόστους και τις απώλειες προσφοράς επιπλέον διαθεσίμων θέσεων. Επίσης, σημαντική επίδραση στο κόστος έχει η επιβάρυνση από τις αυξημένες αγορές CO2, με δεδομένη την εξελισσόμενη και σε βάθος τριετίας κατάργηση των δωρεάν ιστορικών δικαιωμάτων των εταιρειών στον αεροπορικό κλάδο», αναφέρεται σε σχετική ανακοίνωση. 

Σχολιάζοντας τα οικονομικά αποτελέσματα, ο διευθύνων σύμβουλος της AEGEAN, Δημήτρης Γερογιάννης, ανέφερε σχετικά: «Το αποτέλεσμα του α’ εξαμήνου παραμένει ιδιαίτερα ισχυρό, πάρα την αύξηση της προσφερόμενης χωρητικότητας προς την χώρα μας, αλλά και των σημαντικών λειτουργικών και κανονιστικών απαιτήσεων που επιβαρύνουν το κόστος μας. Με δεδομένη μάλιστα την υψηλή εποχικότητα της ζήτησης είναι σημαντικό ότι με την προσπάθεια για επέκταση της περιόδου έχουμε καταφέρει να αφήσουμε πίσω μας, τις χρονιές όπου έως και το 2019, το αποτέλεσμα του α’ εξαμήνου της AEGEAN ήταν ζημιογόνο».

Τέλος επισήμανε ότι «ενεργώντας πάντα με σύνεση και σχέδιο, έχουμε ήδη δρομολογήσει στρατηγικές αποφάσεις που καλύπτουν όλο το εύρος του οικοσυστήματος της AEGEAN από τα 4 νέα Airbus A321neo με σημαντικά μεγαλύτερη εμβέλεια και νέα ειδικά διαμορφωμένη καμπίνα επιβατών, για εξυπηρέτηση αγορών εκτός Ε.Ε., την ανάπτυξη του Κέντρου Συντήρησης Αεροσκαφών και του Κέντρου Εκπαίδευσης Πληρωμάτων αλλά και την πιο πρόσφατη στρατηγική επένδυση συμμετοχής και συνεργασίας με την VOLOTEA, ενέργειες που εδραιώνουν και ισχυροποιούν την ΑΕGEAN στην αεροπορική αγορά της Ευρώπης». 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ