today-is-a-good-day
20.5 C
Athens

Στ.Παραστατίδης: Πανεπιστήμια – Ποιος πραγματικά παλινωδεί;

Με αιχμηρή δήλωσή του ο Στέφανος Παραστατίδης, αρμόδιος τομεάρχης Παιδείας του ΠΑΣΟΚ-Κινήματος Αλλαγής, σχολίασε πως «η Νέα Δημοκρατία και ο καλολαδωμένος προπαγανδιστικός της μηχανισμός καταλογίζουν στο ΠΑΣΟΚ παλινωδία, επειδή δεν σπεύδει εκόν-άκoν να ψηφίσει το νομοσχέδιο για τα πανεπιστήμια», διατυπώνοντας το ερώτημα: «Ποιος όμως πραγματικά παλινωδεί;».

Σύμφωνα με τον κ. Παραστατίδη, είναι ο πρωθυπουργός που παλινωδεί, όταν στις προγραμματικές δηλώσεις του -μόλις πριν 6 μήνες- ζήτησε διάλογο και συναίνεση για την αναθεώρηση του άρθρου 16 και σήμερα αιφνιδιαστικά και μονομερώς επιχειρεί να το παρακάμψει, η Νέα Δημοκρατία όταν, ενώ έχει ως ιδεολογική και προγραμματική θέση τα ιδιωτικά κερδοσκοπικά πανεπιστήμια, η κυβέρνησή της επιχειρεί να μεταμφιέσει κερδοσκοπικά πανεπιστήμια συνδεδεμένα με επιχειρηματικά funds σε «μη κερδοσκοπικά παραρτήματα» και είναι ακόμη το υπουργείο Παιδείας που παλινωδεί, όταν αρχικά εξαγγέλλει πανεπιστήμια, μετά αναγγέλλει παραρτήματα και τελικά νομοθετεί κολλέγια με μορφή franchise.

Για τη στάση του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ, ο αρμόδιος για τη Παιδεία βουλευτής του, τονίζει ότι θέση του κόμματος είναι διαχρονικά σταθερή και απόλυτα συνεπής. «Είμαστε κατά των απαγορεύσεων, αλλά υπέρ των αυστηρών ρυθμίσεων για την δυνατότητα ίδρυσης ΜΗ κερδοσκοπικών πανεπιστημίων με ταυτόχρονη ενίσχυση και αναβάθμιση του δημόσιου πανεπιστημίου. Στη βάση ενός νέου εθνικού σχεδιασμού του ενιαίου ακαδημαϊκού χάρτη με κοινό πλαίσιο λειτουργίας, αξιολόγησης και γεωγραφικής κατανομής συνολικά των δομών της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης στη χώρας μας», υπογραμμίζει.

Ο Στέφανος Παραστατίδης υποστηρίζει επίσης πως «το σχέδιο νόμου της κυβέρνησης εισηγείται την ίδρυση όχι πανεπιστημίων, αλλά “παραρτημάτων” που στην ουσία είναι franchise κολλέγια, κερδοσκοπικών μητρικών ιδρυμάτων σε συνέργεια με επιχειρηματικά funds, αποκλειστικά για σχολές υψηλής ζήτησης και μόνο στην Αθήνα» και καταλήγει: «Παλινωδία, λοιπόν, θα ήταν να συνεργήσουμε στην επιχειρούμενη περαιτέρω υποβάθμιση της τριτοβάθμιας εκπαίδευσης».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ