today-is-a-good-day
22.4 C
Athens

Χρονιά ρεκόρ θα είναι το 2023 για την Aegean

Το 2022 υπήρξε μία πολύ επιτυχημένη χρονιά για την Aegean, ενώ χρονιά – ρεκόρ αναμένεται να είναι το 2023 για την εταιρία τόσο σε επίπεδο επιβατικής κίνησης, όσο και κερδοφορίας, όπως αναφέρθηκε κατά τη διάρκεια της γενικής συνέλευσης μετόχων της εταιρείας που έγινε χθες.

Ο πρόεδρος της Aegean, Ευτύχης Βασιλάκης, τόνισε ότι η περσινή χρονιά ήταν ένα ρεκόρ όσον αφορά την κερδοφορία της εταιρείας και τον τζίρο προσθέτοντας πως και για τη φετινή χρονιά αναμένεται άλλη μια χρονιά με σημαντικά αυξημένα αποτελέσματα, ενώ ανέφερε πως σήμερα η εταιρεία απασχολεί πάνω από 200 άτομα περισσότερα από το 2019, πριν ξεκινήσει η Πανδημία.

Συγκεκριμένα ο κύκλος εργασιών το 2022 παρουσίασε αύξηση κατά 98% σε σχέση με το 2021, και διαμορφώθηκε σε 1,4 δισ. ευρώ, (2% υψηλότερα από το 2019), ενώ η κερδοφορία ανήλθε σε 106,8 εκατ. ευρώ.

Ο κ. Βασιλάκης αναφέρθηκε, επίσης, στο δικαίωμα προαίρεσης που έχει το ελληνικό δημόσιο για την απόκτηση μετοχών που αντιστοιχούν περίπου στο 11,5% του μετοχικού κεφαλαίου στην τιμή των 3,2 ευρώ. Το ελληνικό δημόσιο μπορεί να ασκήσει το δικαίωμα αυτών των warrants μέχρι τις 3 Ιουλίου του 2026.

«Σχετικά με τα warrants να επισημάνουμε ότι τα 120 εκατομμύρια που δέχτηκε η εταιρεία σαν βοήθεια το 2021 εγκρίθηκαν από την ΕΕ τον Δεκέμβριο του 2020 σαν “grant”, όχι σαν επιστρέψιμο δάνειο. Σαν αποζημίωση, μέρους των ζημιών για την περίοδο της πανδημίας. Τέτοια “grants” και πολύ μεγαλύτερα έχουν δοθεί και στην Ευρώπη και δεν είναι επιστρέψιμα χρήματα, δεν είναι οφειλή της εταιρείας», υπογράμμισε.

Ο κ. Βασιλάκης τόνισε ωστόσο πως η εταιρεία έχει με την πορεία της διασφαλίσει τόσο τα ταμειακά της διαθέσιμα όσο και την κεφαλαιακή επάρκεια για να προχωρήσει σε αυτή την κατεύθυνση, χωρίς δάνεια ή συμμετοχή από κάποιον τρίτο.

«Η εταιρεία έχει διασφαλίσει τη δυνατότητά της, έχοντας αποπληρώσει τα παλιά της δάνεια, έχοντας ενισχύσει ξανά τα ταμειακά της αποθέματα, έχοντας πάει μάλιστα σε σημαντικά υψηλότερη αξία ελεύθερων αεροσκαφών και μπορεί να καλύψει τη δυνητική υποχρέωση στο ελληνικό δημόσιο όταν ασκηθεί και εφόσον η Γενική Συνέλευση αποφασίσει να εξαγοράσει αυτά τα δικαιώματα», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Από την πλευρά του ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας, Δημήτρης Γερογιάννης, τόνισε ότι η Ελλάδα την καλοκαιρινή περίοδο του 2022 κατέγραψε το υψηλότερο ποσοστό ανάκαμψης σε πτητική δραστηριότητα στο σύνολο των αεροδρομίων σε σύγκριση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης.

Μέσα σε αυτό το περιβάλλον υψηλής προσφερόμενης χωρητικότητας, είμαστε ιδιαίτερα ικανοποιημένοι που πέτυχαμε σημαντικά επίπεδα κύκλου εργασιών και κερδοφορίας ξεπερνώντας εκείνα του 2019 τόσο για το τρίτο τρίμηνο και τέταρτο τρίμηνο αλλά και τελικά για το σύνολο του έτους, μετά από δύο χρόνια επώδυνων ζημιών λόγω της πανδημίας, ανέφερε.

Είναι σημαντικό επίσης να σημειωθεί ότι το 2022 παραλάβαμε 9 επιπλέον αεροσκάφη της οικογένειας Α320/321 neo επιταχύνοντας εκ νέου το πρόγραμμα για τα 46 συνολικά neo αεροσκάφη. Παράλληλα ξεκινήσαμε και ολοκληρώσαμε την αναδιάρθρωση του ελικοφόρου στόλου, αποσύροντας τα 8 Q400/Bombardier και εντάσσοντας σε αντικατάσταση τους 10 ΑTR 72-600, επιτυγχάνοντας ομοιογένεια του στόλου μας που κατείχε ήδη 3 ΑTR 42-600 για να εξυπηρετήσει τα νησιά με μικρούς αεροδιαδρόμους, πετυχαίνοντας συνεπώς σημαντική εξοικονόμηση σε όρους μίσθωσης, αλλά κυρίως σε λειτουργικό κόστος, υπογράμμισε ο κ. Γερογιάννης.

Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Aeagen τόνισε πως η επιτυχία της εταιρίας οφείλεται στο πάθος και στην προσπάθεια που καταβάλλεται καθημερινά να εξελίσσεται ολοένα και περισσότερο. “Το 2022 και 2023 συνεχίσαμε να επενδύουμε στο ανθρώπινο κεφάλαιο καλωσορίζοντας 90 νέους πιλότους που ολοκλήρωσαν τις σπουδές τους μετά το πρόγραμμα υποτροφιών που ξεκίνησε το 2018/2019”, τόνισε.

Πιστοί στη δέσμευσή μας για διαρκή εξέλιξη και ανάπτυξη το 2022 ξεκινήσαμε  μία νέα επένδυση για τη δημιουργία του πρώτου Κέντρου Υπηρεσιών Συντήρησης Πτητικών Μέσων, καθώς και του πρώτου Κέντρου Προσομοιωτών Πτήσεων και Εκπαίδευσης Πληρωμάτων στην Ελλάδα σε συνεργασία με την CAE, την κορυφαία εταιρεία παγκοσμίως στον κλάδο της αεροπορικής εκπαίδευσης. Η κατεύθυνση αυτή δημιουργεί νέα δυναμική προστιθεμένης αξίας, εξωστρέφειας και ανταγωνιστικότητας στην Aegean, αλλά και ευρύτερα στον κλάδο αερομεταφορών της χώρας, πρόσθεσε.

Προχωρώντας τώρα στο 2023, θα ήθελα να δώσω μια εικόνα για την πορεία της εταιρείας. Το 2023 είναι για την Aegean ένα έτος ιδιαίτερα δυναμικής ανάπτυξης, καθώς προσφέρει συνολικά 18 εκατ. θέσεις, εκ των οποίων 11 εκατ. θέσεις εξωτερικού, 2 εκατ. περισσότερες δηλαδή συγκριτικά με το 2022. Η εταιρεία επιχειρεί σε 165 προορισμούς, σε 46 χώρες με 272 απευθείας δρομολόγια, με ένα στόλο 76 αεροσκαφών⋅ Το μεγαλύτερο δίκτυο και ο μεγαλύτερος στόλος στην ιστορία μας, τόνισε ο κ. Γερογιάννης.

«Με τις 2 εκατ. επιπλέον θέσεις η AEGEAN αποτελεί για το 2023 το βασικό αρωγό ανάπτυξης του μεταφορικού έργου, αλλά και του τουριστικού προϊόντος στην χώρα. Ήδη, κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους η AEGEAN μετέφερε συνολικά 6,7 εκατ. επιβάτες, 42% περισσότερους συγκριτικά με το εξάμηνο του 2022, προσφέροντας 8,7 εκατ. χιλιομετρικές θέσεις (34% περισσότερες θέσεις σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2022). Εξίσου σημαντική είναι και η βελτίωση των συντελεστών πληρότητας που έφτασαν το 82% το πρώτο εξάμηνο του 2023 από 74% το 2022, φέρνοντας και σημαντικά υψηλοτέρα έσοδα ανά πτήση», ανέφερε ο Διευθύνων Σύμβουλος.

Τα ελεγμένα από τους ορκωτούς ελεγκτές αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου του 2023 θα ανακοινωθούν αρχές Σεπτεμβρίου, όμως μπορούμε να σας πούμε από σήμερα ότι θα έχουμε το πρώτο κερδοφόρο πρώτο εξάμηνο στην ιστορία της λειτουργίας της εταιρείας μας, τόνισε ο κ. Γερογιάννης.

«Εδώ μάλιστα μπορώ να αναφέρω ότι η βελτίωση στο αποτέλεσμα του δεύτερου τριμήνου σε σχέση με το προηγούμενο έτος αναμένεται να είναι ποσοτικά τουλάχιστον αντίστοιχη με τη βελτίωση που είδαμε στο πρώτο τρίμηνο του έτους», πρόσθεσε.

«Παραμένουμε προσηλωμένοι στο να ανεβάζουμε τον πήχη ακόμα ψηλότερα, να βελτιώνουμε συνεχώς της υπηρεσίες μας και να καινοτομούμε, για να ανταποκρινόμαστε στις εξελισσόμενες ανάγκες των επιβατών μας, αλλά και τις συνθήκες ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής αγοράς», τόνισε κλείνοντας την ομιλία του.

Ειρήνη Μυλωνά

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ