Βασίλης Κικίλιας στο ThePresident: Σε μια περίοδο με μεγάλες αντιξοότητες ο τουρισμός στηρίζει την μέση οικογένεια και την εθνική οικονομία

Ο Υπουργός Τουρισμού Βασίλης Κικίλιας, με  άρθρο του στο ThePresident επιβεβαιώνει τα εξαιρετικά αποτελέσματα που κατέγραψε η φετινή τουριστική περίοδος, ενώ αναφέρεται στην επίδραση που είχε αυτή ακριβώς η επιτυχία ως προς την κοινωνική συνοχή και τη στήριξη της ελληνικής οικονομίας.

Ο κ. Κικίλιας αναφέρεται επίσης στο ελκυστικό επενδυτικό περιβάλλον που δημιούργησε η φετινή επιτυχία, ενώ παράλληλα αναφέρεται στον στρατηγικό στόχο που θέτει για βιωσιμότητα, έργα υποδομής, και για 12μηνο τουρισμό.

Ακολουθεί το άρθρο του κ. Κικίλια:

Το 2022 δεν είναι απλώς μια εξαιρετική χρονιά για τον ελληνικό τουρισμό αλλά αποτελεί και ένα έτος- ορόσημο στην τουριστική ανάπτυξη της χώρας.

Κόντρα σε όλες τις δυσοίωνες προβλέψεις καταφέραμε να αναβαθμίσουμε το τουριστικό μας προϊόν και να φέρουμε την Ελλάδα στους κορυφαίους προορισμούς όλου του κόσμου.
Με στρατηγικές συμφωνίες, ανοίγματα σε νέες αγορές, προσέλκυση high spenders ταξιδιωτών και επέκταση της τουριστικής περιόδου, μπορέσαμε να καλύψουμε όποιες απώλειες προέκυψαν λόγω των φετινών πολλαπλών κρίσεων, με τις αφίξεις και τα έσοδα να αγγίζουν τα αντίστοιχα του 2019 ή ακόμα και να καταγράφουν ρεκόρ σε πολλούς προορισμούς όπως τα νησιά του ΝΑ Αιγαίου. Τουρίστες από Ευρώπη, ΗΠΑ, Αυστραλία και Καναδά κατέκλυσαν όχι μόνο τα νησιά μας με ισχυρό brand αλλά και άλλες πανέμορφες περιοχές της ηπειρωτικής και νησιωτικής χώρας, ενισχύοντας καταλύματα, ταβερνάκια, εμπόριο και φυσικά τον πρωτογενή τομέα που με τα προϊόντα του εφοδιάζει όλες τις παραπάνω επιχειρήσεις.

ΑΠΕ

Με αυτό τον τρόπο πετύχαμε τον στόχο μας να στηρίξουμε τη μέση ελληνική οικογένεια και την εθνική οικονομία σε μια περίοδο με πολλές αντιξοότητες (ακρίβεια, πληθωρισμός, ενεργειακή κρίση) και έχοντας μπροστά μας έναν επίσης πολύ δύσκολο χειμώνα.

Ταυτόχρονα η φετινή επιτυχία στον τουρισμό έκανε την Ελλάδα ισχυρό πόλο έλξης για διεθνείς κολοσσούς οι οποίοι επενδύουν στη χώρα μας σε μεγάλες ξενοδοχειακές μονάδες, τουριστικούς λιμένες και θεματικά πάρκα, ενώ και η κυβέρνηση- αξιοποιώντας μεγάλο μέρος των πόρων από το Ταμείο Ανάκαμψης, το ΕΣΠΑ και το ΠΔΕ- προχωρά σε έργα και υποδομές που θα συμβάλλουν καθοριστικά στην τουριστική και οικονομική ανάπτυξη της χώρας.

Είναι, λοιπόν, σαφές ότι οι φετινές υψηλές τουριστικές επιδόσεις δεν ήταν αποτέλεσμα τύχης. Πλέον, ο διεθνής ανταγωνισμός στον τουρισμό είναι πολύ μεγάλος, και οι αφίξεις και τα ταξιδιωτικά έσοδα δεν έρχονται αυτόματα, αυτή η εποχή έχει περάσει ανεπιστρεπτί. Δεν αρκούν οι φυσικές ομορφιές της χώρας μας για την προσέλκυση ταξιδιωτών, χρειάζεται προετοιμασία, στρατηγική, προσεκτικά μελετημένο σχέδιο και όραμα. Με αυτό τον γνώμονα κινηθήκαμε το 2022 και φέραμε αυτά τα αποτελέσματα και αυτό θα κάνουμε και για το 2023.

Προχωράμε στην ανάδειξη νέων χειμερινών- ορεινών προορισμών έτσι ώστε η Ελλάδα να προσελκύει ταξιδιώτες και τους 12 μήνες του χρόνου και εστιάζουμε στη βιώσιμη τουριστική ανάπτυξη: Στην οικολογία, την κυκλική οικονομία, τις εναλλακτικές πηγές ενέργειας, στη διαχείριση υδάτινων πόρων, την προστασία της βιοποικιλότητας καθώς και στην ανάδειξη της παράδοσης και της πλούσιας ελληνικής πολιτιστικής κληρονομιάς. Είναι καθήκον μας για τις επόμενες γενιές η διατήρηση της ταυτότητας της χώρας μας που την κάνουν μοναδικό προορισμό στον κόσμο. Αυτό θα το καταφέρουμε με ένα πλέγμα παρεμβάσεων το οποίο θα περιλαμβάνει από έργα τα οποία θα προχωρήσουν με fast track διαδικασίες και θα στοχεύουν στην πράσινη ανάπτυξη και στη μπλε οικονομία μέχρι στρατηγικές συνεργασίες με διεθνείς οργανισμούς.

Αναφέρω ενδεικτικά ότι την περασμένη Τρίτη, στο περιθώριο της διεθνούς Έκθεσης WTM στο Λονδίνο, υπογράψαμε μαζί με τον ΕΟΤ μνημόνιο συνεργασίας με την Common Seas με αντικείμενο τη μείωση των πλαστικών μίας χρήσης στις ξενοδοχειακές μονάδες και στα καταλύματα της Ελλάδας μέσω του πρωτοποριακού, ψηφιακού προγράμματος PlasTICK. Την Πέμπτη επεκτείναμε τη συνεργασία μας με τη Google και ανακοινώσαμε με τον Δήμο Αθηναίων το πρόγραμμα «Athens. The city is the museum”, μια πρωτοβουλία με σκοπό την παρότρυνση των ταξιδιωτών που επισκέπτονται την Αθήνα να ανακαλύψουν την πόλη και να εξερευνήσουν τους μοναδικούς πολιτιστικούς θησαυρούς της μέσω του athens.withgoogle.com. Ταυτόχρονα συνεχίζεται η συνεργασία του υπουργείου Τουρισμού με τη Google που έχει ήδη φέρει απτά αποτελέσματα με περισσότερους από 2000 ξενοδόχους να εκπαιδεύονται σε βιώσιμες πρακτικές και 500 ξενοδοχεία να έχουν ήδη λάβει τη σχετική διαπίστευση σε λιγότερο από 6 μήνες από τότε που ξεκινήσαμε το πρόγραμμα.

Συνεχίζουμε, λοιπόν, με αμείωτους ρυθμούς την προσπάθεια για την τουριστική ανάπτυξη της χώρας εστιάζοντας στο τρίπτυχο «βιωσιμότητα- έργα υποδομής-12μηνος τουρισμός» με πρωταρχικό μας πάντα στόχο τη στήριξη της μέσης ελληνικής οικογένειας.