Στα ύψη οι προσφορές για τα εισιτήρια των συναυλιών του Μπρους Σπρίνγκστιν

ΑΠΕ

Ροκ σταρ μεγάλου μεγέθους, ο Μπρους Σπρίνγκστιν είναι ο λατρεμένος καλλιτέχνης των θαυμαστών του, που τον αγαπούν, εκτός από τη μουσική του, και για το ήθος του. Σπάνιος άνθρωπος, ο Σπρίνγκστιν δεν κάνει τίποτα από όσα κάνουν συνάδελφοί του. Δεν έχει εμφανιστεί ποτέ λιώμα στα ναρκωτικά, δεν καταστρέφει τα δωμάτια των ξενοδοχείων στα οποία μένει όταν περιοδεύει, σέβεται τον πλανήτη και τη φύση.

Επομένως, οι θαυμαστές του ένιωσαν τρομερή κατάπληξη όταν έμαθαν πως τα εισιτήρια συναυλίας του στο Κονέκτικατ στοιχίζουν εκατοντάδες δολάρια παραπάνω από ένα σύνηθες μέσο εισιτήριο. Όχι άδικα. Όμως, δεν έχει ευθύνη ο ίδιος. Πλατφόρμα που πουλά εισιτήρια, αποφάσισε να εφαρμόσει τον νόμο της προσφοράς και της ζήτησης, μάλλον ανορθόδοξα πάντως.

Πριν από λίγες μέρες λοιπόν, θαυμαστής του προσπάθησε να αγοράσει ηλεκτρονικά εισιτήρια για τη συγκεκριμένη συναυλία, και είδε πως στην πλατφόρμα που είχε μπει, το εισιτήριο κόστιζε 800 δολάρια. Εκατοντάδες πάνω από την ονομαστική του αξία. Στη συνέχεια, έφτασαν μέχρι και τα 5.000 δολάρια.

Εδώ έρχεται η τεχνολογία. Η πλατφόρμα εξηγεί πως χρησιμοποιεί αλγόριθμο και προσαρμόζει σε πραγματικό χρόνο τις τιμές ανάλογα με την προσφορά και τη ζήτηση. Αντί τα εισιτήρια να πωλούνται στην ονομαστική τους αξία μέσω της πλατφόρμας και στη συνέχεια να μεταπωλούνται με σημαντικές — μερικές φορές υπερβολικές — προσαυξήσεις, η «δυναμική» τιμολόγηση επιτρέπει στους καλλιτέχνες πωλούν σε υψηλές τιμές τα δικά τους εισιτήρια πριν καν φτάσουν στη δευτερογενή αγορά. Η Ticketmaster  συγκρίνει την κίνησή της με τις τιμές αεροπορικών εταιρειών και ξενοδοχείων, οι οποίες μπορούν να αλλάξουν χωρίς προειδοποίηση

Καλλιτέχνες όπως η Taylor Swift και ο Paul McCartney χρησιμοποιούν «δυναμική» τιμολόγηση εδώ και χρόνια, αλλά αυτή ήταν η πρώτη φορά που η πιο αμφιλεγόμενη πρακτική έκδοσης εισιτηρίων της μουσικής οδηγεί σε τεράστιες διαφορές. Αν αυτό επεκταθεί, πολλοί ένθερμοι οπαδοί δεν θα μπορούν σε λίγο να αγοράσουν εισιτήρια για τους αγαπημένους τους καλλιτέχνες, υπολογίζει η Washington Post.

Η περιοδεία του Σπρίνγκστιν με την E Street Band είναι η πρώτη ύστερα από έξι χρόνια. Πολλοί φοβούνται πως δεν θα υπάρξει άλλη, καθώς ο καλλιτέχνης έφτασε πια τα 72.

Η αγανάκτηση είναι άφθονη στο Twitter  αλλά και στις ομάδες Instagram και θαυμαστών του στο Facebook.  Εκφράσεις όπως «προδομένος» και «γροθιά στο στομάχι» χρησιμοποιούνταν συχνά.

Το ότι ο Σπρίνγκστιν αντιμετώπιζε πάντα τη βάση των θαυμαστών του σαν οικογένεια και κρατούσε χαμηλές τις τιμές των εισιτηρίων  αυξάνει τώρα την αίσθηση της αγανάκτησης. Πλέον γεννιέται ο φόβος μήπως αλλάξει και η δυναμική του σόου του και σπάσει τους δεσμούς του καλλιτέχνη με το κοινό του. «Μας προσκάλεσαν, μας αγκάλιασαν και μας είπαν ότι ήμασταν σημαντικό μέρος αυτού που προσπαθούσε να κάνει με τη μουσική του. Και τώρα νιώθουμε αποκλεισμένοι» γράφουν οι θαυμαστές του

Οι θαυμαστές κατηγορούν τους υποστηρικτές, τον Ticketmaster και τον επί χρόνια μάνατζερ του Springsteen, Jon Landau. (Σύμφωνα με δήλωση του Ticketmaster, οι “προαγωγοί και οι εκπρόσωποι καλλιτεχνών” είναι υπεύθυνοι για τον καθορισμό των παραμέτρων τιμολόγησης.)

Εικάζεται, ότι στην καλύτερη περίπτωση, ο Springsteen και η ομάδα του ήταν αόριστα εξοικειωμένοι με την πρακτική και πίστευαν πως οι τιμές των εισιτηρίων θα ανέβαιναν μερικές εκατοντάδες δολάρια το πολύ, και δεν σκέφτηκαν να βάλουν ένα ανώτατο όριο.

Με πολλές ημερομηνίες στη Δυτική Ακτή, συμπεριλαμβανομένου του Λος Άντζελες, να μην έχουν ακόμη ανακοινωθεί, το δράμα μπορεί να διαρκέσει για πολύ καιρό.

Αγγελική Κώττη

Να σημειωθεί ότι πρόσφατα ο Σπρίνγκστιν κυκλοφόρησε ένα εξαιρετικό βιβλίο από κοινού με τον Μπαράκ Ομπάμα το RENEGADES το οποίο στην Ελλάδα κυκλοφορεί από τις εκδόσεις Athens Bookstore Publications