Η Ν.Κεραμέως για τις βάσεις, τα ΙΕΚ και το άνοιγμα των σχολείων στις 12 Σεπτεμβρίου

ΑΠΕ

Στις βάσεις εισαγωγής στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, αλλά και στο άνοιγμα των σχολείων στις 12 Σεπτεμβρίου αναφέρθηκε η υπουργός Παιδείας, Νίκη Κεραμέως, σε συνέντευξη που παραχώρησε στον ΑΝΤ1.

«Εμάς μας νοιάζει τα παιδιά μας να έχουν πολλές επιλογές: Θες να πας στα ΑΕΙ, θες να πας στο δημόσιο ΙΕΚ, το θέμα είναι να έχουν επιλογές. Είναι ενδεικτικό ότι 1 στους 4 που υπέβαλλε αίτηση για δημόσιο ΙΕΚ έκανε αίτηση για άλλη περιφέρεια από εκείνη που διαμένει», σημείωσε η κ. Κεραμέως, προσθέτοντας πως αν δει κανείς τις προοπτικές επαγγελματικής αποκατάστασης, τα δημόσια ΙΕΚ μπορεί να δώσουν σημαντική διέξοδο σε δεκάδες χιλιάδες παιδιά, καθώς -όπως είπε- έχουν αναβαθμιστεί πολύ.

«Θα δώσουμε άλλες 10.000 θέσεις για εγγραφή στα δημόσια ΙΕΚ τον Σεπτέμβριο. Υπάρχουν ειδικότητες εκεί, όπως η ειδικότητα κατασκευής ιστοσελίδων που έχει μεγάλη ζήτηση. Μπορείς να πας σε ένα δημόσιο ΙΕΚ να πάρεις την πιστοποίηση και σε 2 χρόνια να βγεις στην αγορά εργασίας και να είσαι περιζήτητος», τόνισε.

Πρώτο κουδούνι στις 12 Σεπτεμβρίου με την πιο υγιή ισορροπία ανθρώπινου δυναμικού των τελευταίων δεκαετιών

Σε ό,τι αφορά το ερχόμενο σχολικό έτος, η κ. Κεραμέως επεσήμανε ότι «τη Δευτέρα, 12 Σεπτεμβρίου, ανοίγουν τα σχολεία, με την πιο υγιή ισορροπία ανθρώπινου δυναμικού των τελευταίων δεκαετιών. Για 12 χρόνια δεν είχε διοριστεί ούτε ένας εκπαιδευτικός, ενώ έφευγαν 3.000 τον έναν χρόνο, 4.000 τον άλλον, 5.000 τον άλλον. Επί δικής μας κυβέρνησης έγιναν μόνιμοι διορισμοί 25.000 εκπαιδευτικών. Φέτος έχει γίνει πολύ πιο νωρίς και ο προγραμματισμός για την κάλυψη κενών από αναπληρωτές».

Ακόμη, αναφέρθηκε στο ολοήμερο σχολείο υπογραμμίζοντας πως «πλέον, αντί για τις 16:00, θα τελειώνει στις 17:30, στο 50% των ολοήμερων τμημάτων της χώρας».

Οι 5+1 άξονες της εκπαιδευτικής μεταρρύθμισης

Χθες, Πέμπτη 28 Ιουλίου, η υπουργός Παιδείας παρουσίασε στη συνεδρίαση του υπουργικού συμβουλίου τους 5+1 βασικούς άξονες του κυβερνητικού έργου στον τομέα της Παιδείας.

Αυτοί είναι:

– Αποκατάσταση της εκπαίδευσης ως ενός πραγματικά δωρεάν αγαθού για όλους.

– Εκσυγχρονισμός εκπαιδευτικού περιεχομένου. Αναβάθμιση εκπαιδευτικών επιλογών.

– Ενίσχυση ανθρώπινου δυναμικού στην εκπαίδευση.

– Αναβάθμιση ποιότητας, αποτελεσματικότητας και λειτουργικότητας δομών εκπαίδευσης.

– Βελτίωση εκπαιδευτικών υποδομών και εξοπλισμού.

– Απλοποίηση διαδικασιών. Μείωση γραφειοκρατίας και συγκεντρωτισμού.

Στο ελληνικό εκπαιδευτικό σύστημα φοιτούν συνολικά 2.212.303 παιδιά και νέοι. Ειδικότερα, 1.341.985 είναι οι μαθητές νηπιαγωγείου, δημοτικού, γυμνασίου και λυκείου, 197.284 μαθητές, σπουδαστές και καταρτιζόμενοι σε δομές επαγγελματικής εκπαίδευσης και κατάρτισης και 673.034 προπτυχιακοί, μεταπτυχιακοί και διδακτορικοί φοιτητές πανεπιστημίου.