today-is-a-good-day
22.9 C
Athens

Συνάντηση Ν. Κεραμέως με ΚΙΝΑΛ, ΚΚΕ, Ελληνική Λύση εν όψει του νομοσχεδίου για τα ΑΕΙ

Την ενημέρωση των εκπροσώπων των Κοινοβουλευτικών Ομάδων και την ανταλλαγή απόψεων για το νέο νομοσχέδιο σχετικά με τα ΑΕΙ είχε θέμα η σημερινή συνάντηση της υπουργού Παιδείας, Νίκης Κεραμέως με τους εκπροσώπους του Κινήματος Αλλαγής, του Κομμουνιστικού Κόμματος Ελλάδος και της Ελληνικής Λύσης, σύμφωνα με ανακοίνωση του υπουργείου.

 

 

Σημειώνεται, ότι πρόκειται για το τέταρτο κατά σειρά νομοσχέδιο της παρούσας κυβέρνησης που αφορά στα Ανώτατα Εκπαιδευτικά Ιδρύματα.

 

 

Το νομοσχέδιο αποτελείται από τέσσερις άξονες. Ο πρώτος άξονας, που αφορά «στην αναβάθμιση της ποιότητας των ΑΕΙ», όπως επισημαίνει το υπουργείο, περιλαμβάνει ρυθμίσεις όπως: κοινά/διπλά προπτυχιακά μεταξύ πανεπιστημιακών τμημάτων, εσωτερικό «Erasmus», επαγγελματικά μεταπτυχιακά, ενίσχυση της πρακτικής άσκησης, βιομηχανικά διδακτορικά, πλαίσιο για την προσέλκυση επισκεπτών καθηγητών και ερευνητών από το εξωτερικό, σύγχρονο και «αξιοκρατικό σύστημα εκλογής και εξέλιξης καθηγητών».

 

 

Ο δεύτερος άξονας, που αφορά «στην ενίσχυση της λειτουργικότητας των ΑΕΙ στοχεύει στην αξιοποίηση θεσμικών εργαλείων για την ενίσχυση της αποτελεσματικότητας και της οργανωτικής λειτουργίας των ΑΕΙ», περιλαμβάνει εκτός από Οργανισμό/Εσωτερικό Κανονισμό ενδεικτικά: Πολυετές Στρατηγικό, Σχέδιο και σύστημα στοχοθεσίας, Σχέδιο Ψηφιακού Μετασχηματισμού, Σχέδιο Αειφορίας και Ανάπτυξης, Σχέδιο Προσβασιμότητας ΑΜΕΑ και «την απελευθέρωση του πλαισίου διεξαγωγής έρευνας από γραφειοκρατικές δυσλειτουργίες».

 

 

Ο τρίτος άξονας, που αφορά «στην προώθηση της σύνδεσης των ΑΕΙ με την κοινωνία» φιλοδοξεί «στην αξιοποίηση των ερευνητικών αποτελεσμάτων και την ενίσχυση της επιχειρηματικότητας, ενδεικτικά μέσω θέσπισης πληρέστερου πλαισίου» για: start-ups φοιτητών/διδακτόρων/μεταδιδακτόρων (incubators/pre-incubators), την παροχή υπηρεσιών από πανεπιστημιακά εργαστήρια προς πολίτες/φορείς, τη δυνατότητα οργάνωσης επιμορφωτικών προγραμμάτων και θερινά / χειμερινά προγράμματα σπουδών και «την υποστήριξη της διεθνοποίησης και της ανάπτυξης συνεργασιών».

 

 

Ο τέταρτος άξονας, που αφορά στον εκσυγχρονισμό του ΔΟΑΤΑΠ, «θεσπίζει ένα ταχύ και ευέλικτο πλαίσιο για την ακαδημαϊκή αναγνώριση των πτυχίων από πανεπιστήμια του εξωτερικού», καταλήγει η ανακοίνωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ