Ερώτηση της ευρωομάδας του ΚΚΕ για το νομοσχέδιο για την εκπαίδευση

ΑΠΕ

«Την αντιδραστική κατεύθυνση του νομοσχεδίου για την εκπαίδευση, που μέσω της λεγόμενης “αυτονομίας” προωθεί την κατηγοριοποίηση των σχολείων», καταδεικνύει σύμφωνα με σχετική ενημέρωση, η Ευρωκοινοβουλευτική Ομάδα του ΚΚΕ με ερώτηση που κατέθεσε ο ευρωβουλευτής του κόμματος, Λευτέρης Νικολάου-Αλαβάνος, προς την Ευρωπαϊκή Επιτροπή.

«Η κυβέρνηση της ΝΔ στην Ελλάδα παρουσίασε προ ημερών τους βασικούς άξονες του νέου βαθιά αντιδραστικού εκπαιδευτικού νομοσχεδίου το οποίο έχει προκαλέσει τη δίκαιη αγανάκτηση εκπαιδευτικών, μαθητών και γονέων. Στο επίκεντρο του νομοσχεδίου βρίσκεται η λεγόμενη “αυτονομία” της σχολικής μονάδας που ανοίγει την πόρτα στην επιχειρηματική λειτουργία των σχολείων, στο κυνήγι ιδιωτικών χορηγιών, στην ενίσχυση της οικονομικής αφαίμαξης των γονιών που θα οδηγήσει σε ακόμα μεγαλύτερη κατηγοριοποίηση των σχολείων τους σε βάρος των παιδιών των εργατικών-λαϊκών στρωμάτων.

Σχετικά με το περιεχόμενο της μόρφωσης προβλέπονται διατάξεις που ενισχύουν τις δεξιότητες αντί της ολοκληρωμένης μόρφωσης, ενώ με την επίκληση των δήθεν πολλαπλών επιλογών κάνουν ένα ακόμη βήμα προς την ένταση των ταξικών φραγμών και τη δημιουργία ενός σε όλα τα επίπεδα ταξικά διαχωρισμένου σχολείου. Η κατηγοριοποίηση προβλέπεται ότι θα γίνεται και εντός της ίδιας σχολικής μονάδας και πλέον θα περιλαμβάνει τις “ειδικότερες μαθησιακές ανάγκες”, προετοιμάζοντας το έδαφος για δημιουργία τμημάτων με διαφορετικών “ταχυτήτων” μαθητές, ανάλογα με τις επιδόσεις τους.

Στο παραπάνω αντιεκπαιδευτικό πλαίσιο εντάσσεται και η ανάλογη διαδικασία κατηγοριοποίησης των εκπαιδευτικών με κριτήριο τη συμμόρφωση και καθυπόταξή τους σε αυτό τον αντιεκπαιδευτικό σχεδιασμό, ως εργαλείο ελέγχου της εφαρμογής του λεγόμενου “αυτόνομου” σχολείου, όπως επίσης κι εκφοβισμού για την αποτροπή της οργανωμένης πάλης κι αντίστασης από τους εκπαιδευτικούς, στο πλάι του μαθητικού και γονεϊκού κινήματος, ενάντια σε αυτές τις αντιεκπαιδευτικές και αντιλαϊκές μεθοδεύσεις» αναφέρει η ΕΟ του ΚΚΕ και προσθέτει:

«Το νομοσχέδιο έχει ως στόχο τη διαμόρφωση ενός σχολείου πιο φθηνού για το κράτος και πιο “φιλικού” για τις επιχειρήσεις καθώς και τη διαμόρφωση ενός μελλοντικού εργαζόμενου φθηνού, ευέλικτου και προσαρμοσμένου στις ανάγκες της κερδοφορίας των επιχειρηματικών ομίλων.

Συνιστά αντιδραστική παρέμβαση στον πυρήνα της εκπαιδευτικής διαδικασίας και βασίζεται στις κατευθύνσεις της ΕΕ και του ΟΟΣΑ, τις απαιτήσεις των συνδέσμων βιομηχάνων, που η υλοποίησή τους έχει διαπιστωμένα πολλαπλά επιζήμια αποτελέσματα για μαθητές, γονείς, εκπαιδευτικούς σε σειρά χωρών όπου εφαρμόστηκαν ανάλογες κατευθύνσεις όπως Γερμανία, Γαλλία, Βρετανία, Φινλανδία κ.α.».

Βάσει αυτών ο ευρωβουλευτής του ΚΚΕ κατέθεσε στην Επιτροπή τα παρακάτω ερωτήματα:

«Ερωτάται η Ευρωπαϊκή Επιτροπή:

-Πώς τοποθετείται στο γεγονός ότι οι κατευθύνσεις της ΕΕ και το κυβερνητικό σχέδιο νόμου ενταφιάζουν το δικαίωμα οι μαθητές να ξεκινούν από την ίδια μορφωτική αφετηρία, θεωρώντας ότι η ίδια η μόρφωση αποτελεί ευκαιρία κι όχι δικαίωμα, βαθαίνοντας τις ανισότητες και τους ταξικούς φραγμούς;

-Πώς τεκμηριώνει ότι η διαφοροποιημένη-κατηγοριοποιημένη παροχή εκπαίδευσης προωθεί την ισότητα κι όχι το προφανές δηλαδή την οπισθοδρομική, άδικη κι ανισότιμη μεταχείριση των μαθητών στη βάση της ταξικής τους προέλευσης;».