today-is-a-good-day
20.1 C
Athens

ΚΚΕ: Δίκαιος ο αγώνας των εκπαιδευτικών ενάντια στην αντιπαιδαγωγική αξιολόγηση

Το Κομμουνιστικό Κόμμα Ελλάδας «χαιρετίζει τους χιλιάδες εκπαιδευτικούς που μέσα από δημοκρατικές συλλογικές διαδικασίες αρνούνται να ταυτίσουν τη βελτίωση της συνολικής εκπαιδευτικής διαδικασίας και τη μορφωτική πρόοδο των μαθητών με τα απαράδεκτα αντιπαιδαγωγικά κριτήρια, μέτρα και σταθμά, που προωθεί η κυβέρνηση της ΝΔ με τον εύηχο, αλλά τελικά υποκριτικό τίτλο “αξιολόγηση”» αναφέρει ανακοίνωση του Τμήματος Παιδείας και Έρευνας της ΚΕ του ΚΚΕ και τονίζει ότι «οι εκπαιδευτικοί έχουν δίκιο».

«Στο υποκριτικό σύνθημα της κυβέρνησης “αυτός που αξιολογεί, αξιολογείται”, το ΚΚΕ αντιπαραθέτει την ανάγκη “αυτός που μορφώνει να βοηθιέται ουσιαστικά”» τονίζει η ανακοίνωση και προσθέτει ότι στις «προκλητικές δηλώσεις της υπουργού Παιδείας του τύπου “κάνουμε ό,τι καλύτερο μπορούμε”…» απαντάμε «αυτοί που κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν είναι οι εκπαιδευτικοί, οι γονείς, οι μαθητές. Αυτοί πρέπει να βοηθηθούν», σημειώνει, μεταξύ άλλων, η ανακοίνωση.

Αναφέρει ότι το σχέδιο της κυβέρνησης της ΝΔ για την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων «είναι στρατηγικό με στόχο να οδηγήσει στη λειτουργία των σχολείων ως “αυτόνομων μονάδων”, που θα σχεδιάζουν διαφορετικό σχολικό πρόγραμμα, θα προγραμματίζουν την παρέμβαση των επιχειρήσεων στο σχολείο, θα αναζητούν εναλλακτικές πηγές χρηματοδότησης, κ.α.» και προσθέτει: «Η αξιολόγηση ουσιαστικά σημαίνει ασφυκτικός έλεγχος για το πώς προχωράνε οι παραπάνω αντιεκπαιδευτικοί στόχοι. Γι’ αυτόν τον λόγο, καθόλου ελεύθερο δεν θα είναι το σχολείο που σχεδιάζει η κυβέρνηση της ΝΔ, αλλά περισσότερο εξαρτημένο από τις τσέπες των γονιών και δεσμευμένο από τις συνολικές κοινωνικές ανισότητες».

Επισημαίνει ότι τον ίδιο ακριβώς στόχο έθετε και η προηγούμενη κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ, σημειώνοντας: «Δεν είναι τυχαίο άλλωστε ότι από το περίφημο κυβερνητικό πρόγραμμα που δημοσίευσε ο ΣΥΡΙΖΑ, δεν υπάρχει καμία αναφορά στο θέμα της αξιολόγησης, ούτε στο θέμα της κατάργησης του νομοθετικού πλαισίου της. Λογικό. Γιατί ο νόμος 4547/18 του κ.Γαβρόγλου είναι αυτός που εφαρμόζεται σήμερα, με προσθήκες, από την κ. Κεραμέως».

Το ΚΚΕ αναφέρει επίσης ότι «τα γνωστά παπαγαλάκια της κυβέρνησης και του υπουργείου Παιδείας, έχουν θορυβηθεί από τη μαζική απάντηση των εκπαιδευτικών και επιδίδονται σε μια σειρά γνωστές συκοφαντίες, απαξιώνοντας το έργο των εκπαιδευτικών» και υπογραμμίζει ότι «οι συκοφαντίες δεν πιάνουν»,

Ως προς τα κριτήρια αξιολόγησης που προωθεί η κυβέρνηση η ανακοίνωση τονίζει:

«- Απέναντι στο κριτήριο της “ικανότητας διαχείρισης των οικονομικών πόρων”, το ΚΚΕ απαντά με την ανάγκη να στηριχτεί ουσιαστικά το σχολείο αποκλειστικά από το κράτος, χωρίς να βάζουν το χέρι στην τσέπη οι γονείς.

– Απέναντι στο κριτήριο για τη λεγόμενη “αποτελεσματική αξιοποίηση του προσωπικού”, το ΚΚΕ απαντά με την ανάγκη να ξεμπερδεύουμε με το σχολείο των 50.000 συμβασιούχων εκπαιδευτικών που “σήμερα είναι αύριο δεν είναι”, να ξεμπερδεύουμε με τους εκπαιδευτικούς-λάστιχο που αναγκάζονται να διδάσκουν άσχετα με την ειδικότητά τους μαθήματα με ό,τι αυτό σημαίνει για τη μόρφωση των μαθητών.

– Απέναντι στο κριτήριο της “αξιοποίησης των σχολικών υποδομών”, το ΚΚΕ αντιπαραθέτει την ανάγκη να αναβαθμιστούν εδώ και τώρα οι σχολικές υποδομές.

– Απέναντι στο κριτήριο της “καλλιέργειας δεξιοτήτων στους μαθητές”, το ΚΚΕ αντιπαραθέτει τη σύγχρονη ανάγκη και δυνατότητα για ένα σχολείο ολόπλευρης μόρφωσης και σύγχρονης γενικής παιδείας που θα ενσωματώνει δημιουργικά μια σειρά νέες εξελίξεις και θα δίνει ουσιαστική επιστημονική και παιδαγωγική απάντηση στα νέα ζητούμενα της ανάπτυξης της κοινωνίας.

– Απέναντι στην κατεύθυνση για δημοσίευση των αξιολογήσεων των σχολείων με βάση τα “μαθησιακά αποτελέσματα”, το ΚΚΕ θέτει το ουσιαστικό ερώτημα του ποιος έχει την ευθύνη για τις σχολικές επιδόσεις, θέτει την ανάγκη για στήριξη των σχολείων και όχι κατάταξή τους σε “καλά” και “κακά” που θα ανταγωνίζονται μεταξύ τους, κόντρα τελικά στον βασικό παιδαγωγικό τους ρόλο που είναι να συνεργάζονται μεταξύ τους.».

Το ΚΚΕ υπογραμμίζει ότι «το ενδιαφέρον των πολλών για την εκπαίδευση των παιδιών τους είναι διαμετρικά αντίθετο με τα συμφέροντα και την εκπαιδευτική πολιτική των κυβερνήσεων που δουλεύουν για τους λίγους» και προσθέτει ότι ο γόνιμος προβληματισμός και η απαίτηση του κόσμου της εκπαίδευσης «μπορεί σήμερα να βρει συλλογική, διεκδικητική, δημιουργική έκφραση».

«Για να ανοίξει η συζήτηση για τις αλλαγές που έχουν γίνει διαχρονικά από τις κυβερνήσεις. Για να ανοίξει συζήτηση για το ποια κοινωνία μπορεί να θέσει στόχους συνολικής ανύψωσης του μορφωτικού επίπεδου και ολόπλευρης ανάπτυξης της προσωπικότητας των μαθητών.

Το ΚΚΕ σήμερα, στηρίζοντας τον δίκαιο αγώνα των εκπαιδευτικών, θα δώσει όλες του τις δυνάμεις για να χαραχτεί αυτός ο δρόμος» καταλήγει η ανακοίνωση.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ