Αυστραλία: Δημόσιο τηλεοπτικό κανάλι αναστέλλει την μετάδοση προγραμμάτων κινεζικών καναλιών

UNSPLASH

Ο τηλεοπτικός όμιλος SBS της Αυστραλίας ανακοίνωσε σήμερα την αναστολή της μετάδοσης προγραμμάτων κινεζικών κρατικών καναλιών μετά την προσφυγή σε αυτόν οργάνωσης υπεράσπισης των ανθρωπίνων δικαιωμάτων.

Το SBS διευκρίνισε ότι σύμφωνα με την οργάνωση Safeguard Defenders, τα κινεζικά CGTN και CCTV μετέδωσαν στο πλαίσιο των εν λόγω προγραμμάτων τουλάχιστον 56 ομολογίες κρατουμένων, οι οποίες ελήφθησαν υπό πίεση και βασανιστήρια μεταξύ του 2013 και του 2020.

“Το SBS έλαβε καταγγελία την οποία εξετάζει αυτήν την περίοδο”, δήλωσε εκπρόσωπος του ραδιοτηλεοπτικού δικτύου.

“Λαμβάνοντας υπόψη τις σοβαρές ανησυχίες που εγείρει αυτή και την πολυπλοκότητα του θέματος που αφορά, πήραμε την απόφαση να αναστείλουμε την μετάδοση δελτίων ειδήσεων του CGTN και του CCTV κατά τον χρόνο που χρειάζεται για να προχωρήσουμε σε μια αξιολόγηση των υπηρεσιών αυτών”, διευκρινίζει ο όμιλος SBS, ο οποίος επιδοτείται από την κυβέρνηση της Αυστραλίας.

Το αυστραλιανό κανάλι μεταδίδει καθημερινά δύο τηλεοπτικά δελτία ειδήσεων, ένα 15λεπτο και ένα 30λεπτο, που προέρχονται από αυτά τα δύο κινεζικά δίκτυα. Το ένα είναι στην μανδαρινική και το άλλο στην αγγλική γλώσσα.

Η απόφαση αυτή λαμβάνεται έναν μήνα μετά την ανάκληση από την βρετανική ρυθμιστική αρχή για τις επικοινωνίες, την Ofcom, της άδειας που είχε χορηγήσει στο κινεζικό ενημερωτικό τηλεοπτικό κανάλι CGTN, επικαλούμενη τον έλεγχο που ασκείται στα προγράμματά του από το Κινεζικό Κομμουνιστικό Κόμμα.

Η ανακοίνωση αυτή του SBS ενδέχεται να καταφέρει νέο πλήγμα στις σχέσεις ανάμεσα στην Κίνα και την Αυστραλία, οι οποίες βρίσκονται στο χαμηλότερο επίπεδό τους εδώ και δεκαετίες.