today-is-a-good-day
22.2 C
Athens

Κορωνοϊός εν μέσω θέρους στα Μ.Μ.Μ. Της Ε.Κριτσιδήμα

 

Ήταν 28 Απριλίου 2020, όταν ο υφυπουργός Υποδομών και Μεταφορών Γιάννης Κεφαλογιάννης παρουσίασε το πλαίσιο σταδιακής άρσης των περιοριστικών μέτρων που είχαν ληφθεί λόγω κορωνοϊού, για τον τομέα ευθύνης του.

Μεταξύ άλλων, είχε ανακοινώσει την υποχρεωτική χρήση προστατευτικής μάσκας από τους εργαζόμενους και το επιβατικό κοινό. Και είχε κάνει ξεχωριστή μνεία στον τρόπο με τον οποιο θα γινόταν ο έλεγχος  εφαρμογής του μέτρου.

Παράλληλα, είχε προαναγγείλει την υιοθέτηση μέτρων ελεγχόμενης εισόδου στους σταθμούς, για την επίτευξη της αναγκαίας φυσικής απόστασης.

Στα ιδιαιτέρως θετικά, είχε αναφέρει την αύξηση συχνότητας των δρομολογίων στο μέγιστο, δυνατό βαθμό από την πρώτη κιόλας μέρα εφαρμογής του πλαισίου σταδιακής άρσης των περιορισμών.Ειδικότερα για τα λεωφορεία και τα τρόλεϊ  ειχε πει πως από 550 οχήματα “που κυκλοφορούν σήμερα θα ανέλθουμε το επόμενο διάστημα στα 1.000”.

Κλείνοντας, είχε σπεύσει να ενημερώσει πως οι συχνότητες των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, σε δεύτερο στάδιο, θα βελτιώνονταν σε συνάρτηση με την  περαιτέρω άρση των περιορισμών.

Μολαταύτα, με τη σταδιακή άρση των μέτρων και επιστρέφοντας στην καθημερινότητα που επιβάλλει τις τακτικές και συστηματικές μετακινήσεις πολιτών, διαπιστώθηκε πως μόνο ελάχιστα από τα ανακοινωθέντα εφαρμόζονταν. Έλεγχοι για τη χρήση μασκών δεν γίνονται, παρά ανώφελες συστάσεις από υπαλλήλους ιδιωτικών εταιρειών φύλαξης των σταθμών. Επίσης, δεν υπάρχουν έλεγχοι εισόδου, προκειμένου να επιτυγχάνεται η απαραίτητη φυσική απόσταση, με αποτέλεσμα τα πολυσυζητημένους συγχρωτισμούς.

Τρεις μήνες μετά κι ενώ τα κρούσματα αυξάνονται (αποτέλεσμα των πρώτων συνωστισμών μετά την καραντίνα, σύμφωνα με τον λοιμωξιολόγο Ν. Σύψα)…  περιμέναμε πως η ηγεσία του αρμόδιου υπουργείου -αφουγκραζόμενη την ανάγκη απαραίτητων μετακινήσεων και με μέριμνα τη διασφάλιση της υγείας μας- θα αύξανε τα δρομολόγια σε όλα τα Μέσα, θα εντατικοποιούσε τους ελέγχους για τα μέτρα προστασίας, όπως και τα διοικητικά πρόστιμα.

Ωστόσο, προκαλεί θλίψη και αγανάκτηση το γεγονός πως τίποτα από τα παραπάνω δεν έχει ανακοινωθεί (τη στιγμή που επιβάλλεται η χρήση μάσκας λόγω της κρίσιμης κατάστασης στην οποία εισερχόμαστε). Αντιθέτως, οι μετακινήσεις γίνονται πιο επικίνδυνες… με “βουλοκέρι”.

Σύμφωνα με το athenstransport.com, μειώνονται “και φέτος” τα δρομολόγια των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς της Αθήνας εν όψει της θερινής περιόδου.

Στην ίδια ιστοσελίδα, μάλιστα, διαβάζουμε: “Καθώς φέτος τα δρομολόγια είχαν ήδη μειωθεί από την άνοιξη λόγω των μέτρων που έφερε η πανδημία του κορωνοϊού, τα «θερινά» δρομολόγια θα τεθούν σε ισχύ αργότερα από τις προηγούμενες χρονιές”. Μόνο που ο  αρμόδιος υφυπουργός, στις επίσημες τοποθετήσεις του, είχε κάνει λόγο  για αυξήσεις δρομολογίων σε Μετρό, Ηλεκτρικό και Τραμ, παραθέτοντας και τους ακριβείς χρόνους.

H αλήθεια έχει ως εξής!  Σε ώρες αιχμής, σε συνθήκες ακραίας ζέστης, καλούμαστε να αναμένουμε για χρόνους άνω των δέκα λεπτών και να υπομένουμε, να στοιβαζόμαστε ο ένας πάνω στον άλλον (δίχως να χρησιμοποιεί μάσκα η πλειονότητα),  προκειμένου να μετακινηθούμε από και προς τις εργασίες μας.

Όλο αυτό μοιάζει σαν άγνοια, όχι κινδύνου αλλά πραγματικότητας… από πλευράς κυβερνήσεως, για τον τρόπο ζωής της μικρομεσαίας τάξης.

Την ίδια ώρα, οι δηλώσεις του υπουργού Υποδομών και Μεταφορών Κώστα Καραμανλή περί “αναπόφευκτων συνωστισμών” θυμίζουν κάτι από “παντεσπάνι της Μαρίας Αντουανέτας”. Σαν κερασάκι στην κορυφή του προβλήματος στάθηκε, δε, η δήλωση του Πρωθυπουργού “Αν κρίνετε ότι πρέπει να σημάνετε συναγερμό για τη λήψη κάποιου μέτρου, μη διστάσετε να το κάνετε έγκαιρα”. Έγκαιρα και συχνά δρομολόγια χρειαζόμαστε, ώστε να μην σημάνει συναγερμός. Είναι τόσο απλό!

Σε διαφορετική περίπτωση, σύντομα θα θεωρείται δεδομένος ο “κορωνοϊός εν μέσω θέρους στα Μ.Μ.Μ.”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ