today-is-a-good-day
25.6 C
Athens

Αλλάζει ο Μεγάλος Περίπατος, με πρόταση Κ.Μπακογιάννη

Αλλαγές θα γίνουν στον «Μεγάλο Περίπατο» και ειδικότερα στο τμήμα της οδού Πανεπιστημίου, καθώς ο δήμαρχος Αθήνας Κώστας Μπακογιάννης πρότεινε να αποδοθεί μια λωρίδα παραπάνω για τα αυτοκίνητα στην Πανεπιστημίου.

Η εισήγηση έγινε κατά τη συνεδρίαση του δημοτικού συμβουλίου της Αθήνας, που συζήτησε την παράταση των μέτρων του Μεγάλου Περιπάτου. Η πρόταση Μπακογιάννη -που έγινε κατόπιν των ενστάσεων Γερουλάνου – έγινε δεκτή με ευρεία πλειοψηφία, καθώς την στήριξαν οι παρατάξεις του Παύλου Γερουλάνου, Γιώργου Βουλγαράκη και Βασίλη Καπερνάρου.

Η πρόταση Μπακογιάννη έλαβε 30 θετικές ψήφους έναντι 11 αρνητικών. Η ανατροπή στα προσωρινά έργα του Μεγάλου Περιπάτου έγινε καθώς η Κοινή Υπουργική Απόφαση (ΚΥΑ) βάσει της οποίας είχαν επιβληθεί τα προσωρινά μέτρα έληγε στις 21 Αυγούστου 2020. Ετσι, η απόφαση για παράταση για άλλο ένα τρίμηνο, έπρεπε να ληφθεί απόψε από το Δημοτικό Συμβούλιο της Αθήνας. Ωστόσο– λόγω της απλής αναλογικής στην αυτοδιοίκηση – ο Κώστας Μπακογιάννης δεν διέθετε την πλειοψηφία αν δεν εξασφάλιζε τις ψήφους και άλλων παρατάξεων, όπως του Παύλου Γερουλάνου. Εξ ου και έκανε δεκτές τις ενστάσεις και τους 10 όρους που είχε θέσει (ανάμεσά τους και την απόδοση μίας επιπλέον λωρίδας στα ΙΧ στην Πανεπιστημίου) τις οποίες ενσωμάτωσε στις βελτιωτικές προτάσεις για τον Μεγάλο Περίπατο.

Στην εισήγησή του, ο δήμαρχος Αθηναίων προανήγγειλε τα εξής:

Τριήμερη ανοιχτή συζήτηση όλων των φορέων για τον Μεγάλο Περίπατο, τον Σεπτέμβριο

Μία επιπλέον λωρίδα για ΙΧ στην Πανεπιστημίου

Ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων

«Δύο μήνες μετά την έναρξη του Μεγάλου Περιπάτου, η συνεχής παρακολούθηση και επιστημονική αξιολόγηση του έργου, καθώς επίσης και η δημόσια διαβούλευση μας παρέχουν πλέον σημαντικά στοιχεία και δεδομένα. Έχει έρθει η ώρα να λάβουμε υπόψη μας όλα αυτά, τα οποία μάλιστα συζητήσαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, στην Διαπαραταξιακή Επιτροπή με τους εκπροσώπους των παρατάξεων και της επιστημονικής κοινότητας, στις συναντήσεις μας με τους φορείς, τους πολίτες και τις επιχειρήσεις και να προχωρήσουμε στο δεύτερο τρίμηνο της πιλοτικής παρέμβασης, το οποίο ξεκινά στις 21 Αυγούστου». Αυτό τόνισε ο Δήμαρχος Αθηναίων Κώστας Μπακογιάννης στην εισήγησή του στο Δημοτικό Συμβούλιο, που αποφάσισε με ευρεία πλειοψηφία την παράταση κατά τρεις μήνες της πιλοτικής παρέμβασης του Μεγάλου Περιπάτου.

Στην συνεδρίαση συζητήθηκε η λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, διαρκής αστυνόμευση, ελεγχόμενη στάθμευση κ.α.) και η ουσιαστική ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων που θα διευκολύνει την ταχύτερη κίνηση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς. Όπως ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων, «η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των Μέσων Μαζικής Μεταφοράς, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο, δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου».

«Δεν χρησιμοποιούμε την διαβούλευση στους τύπους ή για τους τύπους. Την κάνουμε πιο συστηματική και τη διευρύνουμε» ανέφερε ο Δήμαρχος Αθηναίων και ανακοίνωσε ότι η διαβούλευση θα κορυφωθεί με μια τριήμερη δημόσια συζήτηση όλων των φορέων στις αρχές Σεπτεμβρίου, στη βάση όλων των δεδομένων που θα υπάρχουν τότε.

Παράλληλα, μίλησε για το Ειδικό Πολεοδομικό Σχέδιο το οποίο καταρτίζεται από τον Δήμο Αθηναίων και θα αποτελέσει κορωνίδα της διαβούλευσης καθώς είναι το θεσμικό εκείνο όχημα που «θα μας επιτρέψει να λαμβάνουμε αποφάσεις σε κρίσιμα ζητήματα που αφορούν στην ανάκτηση του δημόσιου χώρου και στη διαχείρισή του. Επιπλέον θα μας επιτρέψει να εξασφαλιστεί η δυνατότητα θεσμοθέτησης πεζοδρόμων, διαπλάτυνσης πεζοδρομίων και χαρακτηρισμού δρόμων ήπιας κυκλοφορίας σε σύντομο χρονικό διάστημα και να αποκτήσει το δημοτικό συμβούλιο εργαλεία πολιτικής για τις χρήσεις γης» τόνισε ο Κώστας Μπακογιάννης.

Ανάμεσα στις βελτιώσεις συμπεριλαμβάνονται και οι στοχευμένες παρατηρήσεις του Π. Γερουλάνου, όπως ανέφερε ο Κ. Μπακογιάννης.

Βελτιώσεις

Κυκλοφοριακά:

Α. Λήψη επιπλέον υποστηρικτικών μέτρων (σηματοδότηση, ελεγχόμενη στάθμευση, κλπ.)

Β. Ενεργοποίηση των λεωφορειολωρίδων

Γ. Διαρκής αστυνόμευση

Δ. Συνεχής παρακολούθηση και αποτίμηση της επιρροής των ρυθμίσεων

Ε. Επίσης, η πιλοτική δοκιμή των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων της οδού Πανεπιστημίου ξεκίνησε με τρεις λωρίδες κυκλοφορίας όλων των οχημάτων. Εν όψει της αξιολόγησης της πρώτης φάσης κυκλοφοριακών ρυθμίσεων για την εφαρμογή του «Μεγάλου Περιπάτου», προχωράμε στη διατήρηση των λωρίδων κυκλοφορίας για τα Ι.Χ. σε τρεις και στην προσθήκη μίας επιπλέον λωρίδας για τη διέλευση των ΜΜΜ, αυστηρά οριοθετημένης. Με αυτόν τον τρόπο δίνουμε μία ακόμα λωρίδα της Πανεπιστημίου για την κυκλοφορία των οχημάτων, ώστε να έχουμε εκτίμηση των κυκλοφοριακών επιπτώσεων, και να προχωρήσουμε στις αποφάσεις για τη διαμόρφωση του τελικού έργου.

Διαβούλευση:

Α. Αξιοποιούμε τον διάλογο ως εργαλείο βελτίωσης του έργου και όχημα για να εξελιχθεί με τις καλύτερες προδιαγραφές. Η διαβούλευση κορυφώνεται με ένα τριήμερο ανοιχτής και ζωντανής συζήτησης με όλους τους φορείς στις αρχές του Σεπτέμβρη. Ο διάλογος θα διεξαχθεί δημόσια, βάσει όλων των δεδομένων που έχουμε στη διάθεσή μας.

Β. Σε αυτή την κατεύθυνση έχω ζητήσει από τον κύριο Γιαννή, τον οποίο και ευχαριστώ για όλα, να δημοσιοποιηθούν όχι μόνο τα συμπεράσματα της μελέτης, αλλά όλη η έρευνα καθώς και όλα τα σενάρια, που απορρίφθηκαν προτού καταλήξουμε στο σχέδιο του Μεγάλου Περιπάτου και να δημοσιοποιηθούν όλοι οι συνεργαζόμενοι με το ΕΜΠ φορείς και ιδιώτες.

Γ. Παράλληλα, δίνεται ήδη σε δημοσιότητά και για διαβούλευση όλο το μελετητικό κεφάλαιο που έχει στη διάθεση του ο Δήμος.

Είπε επίσης: Συστήνουμε δυο νέες δομές. Μονάδα Ενημέρωσης και Υποστήριξης για τα ερωτήματα και τις προτάσεις των πολιτών. Μόνιμο Παρατηρητήριο Κινητικότητας στην Αθήνα

«Στην Αθήνα γεννιέται κάτι μεγάλο. Ας αντέξουμε τους πόνους του τοκετού. Ένα πράγμα θέλω να καταστήσω σε όλους εσάς σαφές: ότι η μεγαλύτερη επιτυχία αυτού του έργου, δεν είναι μόνο τα οφέλη των κυκλοφοριακών ρυθμίσεων. Είναι αυτό που θα έχουμε κατακτήσει στο τέλος. Πέρα από ιδεολογίες, πέρα από πλειοψηφίες και συσχετισμούς, θα έχουμε μιλήσει, θα έχουμε διαφωνήσει, αλλά θα έχουμε καταλήξει σε κοινές λύσεις που θα αλλάξουν προς το καλύτερο την Αθήνα. Και δεν θα είναι έργο ενός δημάρχου, θα είναι έργο όλων μας» σημείωσε ο κ. Μπακογιάννης.

Ο κος Γερουλάνος σχολίασε:  δήμαρχος αποδέχθηκε όλες τις προτάσεις μας για τον Μεγάλο Περίπατο.

Στην τοποθέτησή του, ο Παύλος Γερουλάνος επεσήμανε ότι ο Δήμαρχος Αθηναίων «αποδέχθηκε όλες τις προτάσεις της παράταξής μας για το “Μεγάλο Περίπατο”, ανοίγει μία λωρίδα στην οδό Πανεπιστημίου και οι οικονομικές αποφάσεις έρχονται στο Δημοτικό Συμβούλιο».

Οπως είπε «η σημερινή απόφαση για την επιμήκυνση της δοκιμαστικής περιόδου για τον Μεγάλο Περίπατο δεν είναι εύκολη. Πολλά συνέβησαν στα πρώτα βήματα υλοποίησης αυτής της προσπάθειας που κάνουν την απόφαση ακόμη πιο δύσκολη: Πρώτα από όλα κανένας δεν κατάλαβε ότι ο χρόνος είναι δοκιμαστικός. Αυτό πολλαπλασίασε τις αντιδράσεις. Κανένας δεν κατάλαβε ποιοι δρόμοι θα ήταν μέσα και ποιοι έξω. Άλλα λέγαμε στο Δημοτικό Συμβούλιο, άλλα έλεγε η Κοινή Υπουργική Απόφαση, άλλα τελικά προχωράνε. Κανένας δεν κατάλαβε το κόστος και γιατί έπρεπε να είναι υπέρογκο. Και κανένας δεν κατάλαβε πώς φτάσαμε να βάφουμε την Πανεπιστημίου κίτρινη και μπλε και να «στολίζουμε» την Μεγάλη Βρετανία με φοίνικες. Κάτω από κανονικές συνθήκες, η παράταση αυτής της δοκιμαστικής περιόδου θα ήταν πολύ δύσκολη».

Και συμπλήρωσε «αυτό δεν είναι ένα Δημοτικό Συμβούλιο του οποίου ο λόγος ύπαρξης είναι να σκοτώνει ιδέες. Ακόμα και όταν αυτές υλοποιούνται άγαρμπα. Ο λόγος ύπαρξής του είναι να συζητάει πολιτικές προτάσεις, να τις βελτιώνει και να κάνει ό,τι είναι δυνατόν για να τις διορθώσει. Αυτή είναι η υποχρέωσή μας στην πόλη και αυτή είναι η υποχρέωσή μας στους Αθηναίους πολίτες».

«Αυτή η πόλη έχει ταλαιπωρηθεί πολύ και δεν έχουμε το δικαίωμα να συμμετέχουμε σε αυτήν την ταλαιπωρία κάνοντας άγονη αντιπαράθεση. Με αυτό το σκεπτικό, έστειλα στο Δήμαρχο την επιστολή που όλοι σας είδατε με δέκα σημεία που είναι ανάγκη να αλλάξουν για να προχωρήσει αυτό το εγχείρημα. Το έκανα γνωρίζοντας ότι πάντα υπάρχει ένα κόστος στο να στηρίζεις ιδέες που έχουν δημιουργήσει αντιδράσεις και γνωρίζοντας ότι μπορεί να μείνουμε από τις μόνες παρατάξεις που θα συνεχίσουν να στηρίζουν αυτό το έργο. Αλλά το έκανα διότι εδώ κρίνεται αν κινείσαι με γνώμονα τη βραχυπρόθεσμη συγκομιδή πολιτικών πόντων ή το μακροχρόνιο καλό της πόλης και των πολιτών» πρόσθεσε.

Εξήγησε, επίσης,  ότι ζήτησε να δοθεί μια λωρίδα στην κίνηση διότι τον Σεπτέμβριο δεν θα έχουν παρέλθει οι συνθήκες που οδήγησαν τους υπολογισμούς του κ. Γιαννή μακριά από την πραγματικότητα: ο κορωνοϊός θα είναι ακόμα μαζί μας, η κυβέρνηση θα συμβουλεύει ακόμα τους πολίτες της Αθήνας να μην χρησιμοποιούν ΜΜΜ και θα ανοίξουν τα σχολεία. Αυτό θα είναι ένα εκρηκτικό μείγμα που θα θέσει σε πλήρη αμφισβήτηση το σύνολο του έργου».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ