today-is-a-good-day
23.5 C
Athens

Ανταγωνιστικός τουρισμός στην Covid19 εποχή

Ο Τουρισμός ανέκαθεν βασιζόταν στην ευκολία πρόσβασης, στην ποιότητα των προσφερόμενων υπηρεσιών και εν τέλει στη μοναδική εμπειρία που προσφέρει ο κάθε προορισμός.

Του Δημήτρη Κουτσολιούτσου*

Μάλιστα, το κόστος δεν ήταν ανασταλτικός παράγοντας, από τη στιγμή που τον ακολουθεί η  ποιότητα, δηλαδή ο επαγγελματισμός.

Άλλωστε, τα τελευταία χρόνια εμπειρικά διαγνώσαμε την μεταστροφή του πελάτη σε προτιμήσεις μακριά από “all inclusive” πακέτα και μαζικά groups σε premium services.

Μπορεί η παρούσα κρίση να αναδεικνύει δομικά προβλήματα αρκετών προορισμών, αλλά ταυτόχρονα δημιουργεί μια ευκαιρία για αναδιάταξη του μοντέλου και επένδυση σε συγκριτικά πλεονεκτήματα USPs για όλους τους προορισμούς  και φυσικά της Ελλάδος ανάμεσα σε αυτούς.

Ακόμη και αν  έχουμε θετικά νέα σύντομα στις επιστημονικές εξελίξεις, οι τάσεις που -ήδη- καλλιεργούνται, αναμένεται να παραμείνουν για αρκετό διάστημα.  Ασφάλεια, απομόνωση, ιδιωτικότητα… υψηλής ποιότητας υπηρεσίες.

Συστατικά τα οποία η Ελλάδα θα μπορούσε εύκολα να προσφέρει. Το σημαντικό σημείο, δε, είναι ότι θα μπορούσε να δημιουργήσει ιδιαίτερα, συγκριτικά πλεονεκτήματα έναντι άλλων  προορισμών της Μεσογείου, εξ αιτίας της ποικιλομορφίας του ανάγλυφου της και της εγγύτητας μεταξύ πολλών προορισμών της.

Από σχετικές μελέτες, ακόμη και στο σύντομο διάστημα της παρούσας υγειονομικής και οικονομικής κρίσης, συναντάμε high spenders να “καταναλώνουν” προϊόντα με υψηλή προστιθέμενη αξία και ιδιαιτέρως υψηλό πολλαπλασιαστή χρήματος για την Οικονομία. Και αυτός ο συνδυασμός είναι άκρως ανελαστικός στην τιμή, όταν αναφερόμαστε σε πελάτες υψηλών εισοδηματικών κριτηρίων.

Remote locations σε επαφή με την φύση, με εντατικό έλεγχο στην έλευση ατόμων για λόγους ασφαλείας και υγείας, με παροχή ανέσεων αντίστοιχων των 5stars μονάδων, αποτελούν μονόδρομο για νέους επιχειρηματίες του κλάδου.

Είναι γεγονός πως τα Εxclusive Hotels με προστιθέμενες θεματικές υπηρεσίες, τα σκάφη αναψυχής και οι εμπειρίες σε ιδιωτικά “σπίτια” κερδίζουν έδαφος συστηματικά.

Η μεταστροφή σε tailor made υπηρεσίες οι οποίες όμως δεν τιμολογούνται, ανεδαφικά, σε υψηλές τιμές ενδεχομένως αποτελούν μία σημαντική διέξοδο για τον Ελληνικό Τουρισμό, τουλάχιστον για ένα σημαντικό μέρος του συγκεκριμένου κλάδου.

Αρκεί να καταλάβουμε ως σύνολο την ανάγκη κατεύθυνσης προς τα εκεί. Και η Πολιτική Ηγεσία και η Επιχειρηματική Κοινότητα. Και χωρίς πολλά πολλά, να δράσει ο καθένας ως μονάδα – άρα και ως σύνολο- για το  αποτέλεσμα, την επίτευξη ενός τέτοιου σκοπού.

Η Ελεύθερη Οικονομία είναι σκληρή, αεικίνητη. Λειτουργεί με ταχύτητα. Συνεχώς δημιουργεί ηττημένους αλλά και κερδισμένους στο πεδίο της μάχης. Ας στοχεύσουμε λοιπόν να κερδίσουμε, έστω μία μικρή μάχη κάθε λίγο… και όχι κατευθείαν τον μεγάλο πόλεμο.

*Ο Δημήτρης Κουτσολιούτσος έχει σπουδάσει Οικονομική Επιστήμη στην ΑΣΟΕΕ. Έχει εργαστεί στον ιδιωτικό, δημόσιο και ερευνητικό τομέα. Επιχειρηματικά έχει ιδρύσει καινοτόμες startups, όπως το Γίνε Αγρότης, το Farmers Republic και το Instayacht. Πλέον είναι σύμβουλος business development σε ιδιωτικές εταιρείες.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ