today-is-a-good-day
13.9 C
Athens

Η αναγκαιότητα της Τέχνης στο Λύκειο – Γράφει ο Αλέξανδρος Τσιούρης

Πριν λίγες μέρες, το τελευταίο έργο κατά το μάθημα Ελεύθερου Σχεδίου στο 4ο Λύκειο Άρτας. Από τη νέα σχολική χρονιά οι μαθητές δεν θα μπορούν να έχουν δωρεάν πρόσβαση στο Σχέδιο καθώς το Υπουργείο κατάργησε όλα τα μαθήματα Τέχνης από το Λύκειο, καθώς και τα πανελλαδικά εξεταζόμενα. Ωθώντας έτσι τους υποψήφιους Αρχιτέκτονες, Καλλιτέχνες, Γραφίστες κ.α. στην παραπαιδεία και τους γονείς τους να βάλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη.

Ως εικαστικός εκπαιδευτικός ΠΕ08 Τσιούρης Αλέξανδρος στο 4ο Γυμνάσιο – Λύκειο Άρτας, προς την κ. Υπουργό κ. Νίκη Κεραμέως και την συμβουλευτική της ομάδα, θέτω ένα ερώτημα:

Με ποια λογική καταργούνται τα Μαθήματα Τέχνης από το Λύκειο και ιδικά τα πανελλαδικά εξεταζόμενα, Ελεύθερο Σχέδιο και Γραμμικό σχέδιο;

Οι τίτλοι που κυκλοφορούν σήμερα και προπαγανδίζουν πως καταργούνται τα καλλιτεχνικά και η μουσική από τη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση είναι η μισή αλήθεια, για τον πολύ απλό λόγο πως στο Λύκειο δεν διδάσκονταν τα τελευταία χρόνια μουσική παρά μόνο Εικαστικά επιλογής στην Α’ Τάξη και δεν καταργείται τίποτα στο Γυμνάσιο.

Θα συμφωνήσω εν μέρη πως κατά την κοινή γνώμη το μάθημα των καλλιτεχνικών στα σχολείο είναι «η ώρα του παιδιού». Πράγμα που διαψεύδεται στην πράξη από εξαίρετους εικαστικούς δασκάλους αποφοίτων Ανωτάτων Σχολών Καλών Τεχνών, (Υπόψη, διορισμένων ύστερα από αξιολόγηση μέσω γραπτού διαγωνισμού του ΑΣΕΠ) και από τα αποτελέσματα των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις που επωφελήθηκαν από το σχολικό μάθημα της Γ’  Λυκείου, ειδικά εκείνων που δεν είχαν την οικονομική δυνατότητα για φροντιστήρια ή ιδιαίτερα.

Σαφώς και δεν ήταν όλα τέλεια, δεν μπορούμε όμως να τσουβαλιάζουμε τα «ξερά» με τα «χλωρά». Όταν θέλουμε όμως να λέμε πως αναβαθμίζουμε την Παιδεία δεν κλείνουμε ότι δεν λειτουργεί σωστά αλλά το αναβαθμίζουμε στην κυριολεξία. Με σωστά καταρτισμένους καθηγητές και τις απαραίτητες υποδομές.

Δίνουμε τη δυνατότητα στα παιδιά μέσω της τέχνης να καλλιεργηθούν πνευματικά να έχουν κριτική σκέψη και κοινωνικές ευαισθησίες. Τους χαρίζουμε ένα μέσω έκφρασης και επικοινωνίας, αλλά συνδράμουμε και στην σωστή προετοιμασία τους για Σχολές στις οποίες είναι απαραίτητο το Σχέδιο για την εισαγωγή τους, αλλά και μια ουσιαστική και χρήσιμη «προίκα» για τη συνέχεια των σπουδών τους. Μην ξεχνάμε λοιπόν τη σημασία του σχεδίου, καθώς σε όλα τα πράγματα που επιλέγουμε στη ζωή μας, από ένα ρούχο μέχρι ένα σπίτι ή ένα αυτοκίνητο βασικό κριτήριο είναι το Σχέδιο και η Αισθητική που το περιβάλει. Μπορείτε να φανταστείτε τη ζωή σας με πράγματα ασχεδίαστα, να ζείτε σε ένα κόσμο χωρίς αισθητική, ασχεδίαστο;

Καταργώντας λοιπόν τα ΕΙΚΑΣΤΙΚΑ και το ΣΧΕΔΙΟ από το Λύκειο καταργείται το δικαίωμα των μαθητών στην καλαισθησία. Επίσης οδηγούνται οι μαθητές και οι οικογένειες, με δυσβάστακτο κόστος, στην παραπαιδεία με τη δική σας σφραγίδα και υπογραφή. Ελπίζω πως η κ. υπουργός Νίκη Κεραμέως θα καταλάβει την αναγκαιότητα της Τέχνης στο Λύκειο και θα φροντίσει να επανέλθει και να αναβαθμιστεί όπως πρέπει το μάθημα των Εικαστικών και του Ελεύθερου και Γραμμικού Σχεδίου ως δώρο για μια νέα πολιτισμένη γενιά.

*O Αλέξανδρος Τσιούρης είναι Εικαστικός

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ