today-is-a-good-day
22.2 C
Athens

Εύσημα της Handelsblatt για το λιμάνι του Πειραιά: Είναι το Νο1 στη Μεσόγειο

Στη δραστηριότητα και στη μεγάλη κίνηση στο λιμάνι του Πειραιά αναφέρεται άρθρο της Handelsblatt με τίτλο «Το λιμάνι του Πειραιά είναι τώρα το νούμερο ένα στη Μεσόγειο».

Σύμφωνα με το εγκωμιαστικό δημοσίευμα, την Παρασκευή πραγματοποιήθηκε ταυτόχρονα η διακίνηση εμπορευματοκιβωτίων από έντεκα κοντέινερ σε τρεις αποβάθρες, συμπεριλαμβανομένου του «OOCL United Kingdom» με ικανότητα μεταφοράς 21.413 εμπορευματοκιβωτίων -ένα από τα μεγαλύτερα φορτηγά πλοία στον κόσμο.

«Ενώ η Ευρωπαϊκή Επιτροπή προβλέπει μείωση 9,7% του ΑΕΠ φέτος, για την Ελλάδα, δεν υπάρχει ένδειξη ύφεσης στον Πειραιά», σημειώνει το δημοσίευμα και συμπληρώνει: «Τους πρώτους τρεις μήνες η δραστηριότητα διακίνησης αυξήθηκε ελαφρά στα 1,369 εκατ. εμπορευματοκιβώτια. Τον προηγούμενο χρόνο ανήλθαν στα 1,334», αναφέρει το δημοσίευμα.

Η ανάπτυξη ήταν σταθερή τον Απρίλιο και τον Μάιο. Ο κύκλος εργασιών ήταν περίπου στα επίπεδα του προηγούμενου έτους, όπως υποστηρίζουν εταιρικοί κύκλοι, καθώς πέρυσι ο Πειραιάς ξεπέρασε τη Βαλένθια της Ισπανίας (5,44 εκατομμύρια εμπορευματοκιβώτια) με 5,65 εκατομμύρια και έγινε το μεγαλύτερο σημείο μεταφόρτωσης εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, σημειώνει η Handelsblatt.

«Το 2019 ήταν η καλύτερη χρονιά μας μέχρι στιγμής», λέει ο Διευθύνων Σύμβουλος της εταιρείας «Piraeus Port Authority» (PPA) Fu Chengqiu.

«Η Cosco δραστηριοποίησε το εν υπνώσει λιμάνι. Το 2008, διακινήθηκαν μόνο 433.582 εμπορευματοκιβώτια. Το 2019, ο αριθμός αυτός ήταν 13 φορές μεγαλύτερος. Αυτό καθιστά τον Πειραιά όχι μόνο το «νούμερο ένα» στη Μεσόγειο. Το ελληνικό λιμάνι κατέλαβε την τέταρτη θέση στην κατάταξη των ευρωπαϊκών λιμανιών μεταφόρτωσης εμπορευμάτων. Πριν από πέντε χρόνια ήταν στην όγδοη θέση», αναφέρει το άρθρο.

Κινέζοι αναλυτές χαρακτηρίζουν το λιμάνι του Πειραιά ως «το κεφάλι του δράκου στην Ευρώπη». Ο Πειραιάς είναι το πρώτο μεγάλο λιμάνι της Μεσογείου στη γηραιά ήπειρο, αφού έρχονται φορτηγά πλοία από την Άπω Ανατολή, διασχίζοντας το κανάλι του Σουέζ. Αυτό το καθιστά ιδανικό κόμβο για το έργο «One Belt, One Road» της Κίνας, αναφέρει η Handelsblatt.

«Με την Cosco, η Ελλάδα μπορεί να εκμεταλλευτεί τις δυνατότητές της ως ο σημαντικότερος κόμβος εφοδιαστικής στη Νοτιοανατολική Ευρώπη», καταλήγει το δημοσίευμα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ