Σε πλήρη εξέλιξη το επενδυτικό πρόγραμμα του ΟΛΠ

108
ΑΠΕ

Με εντατικούς ρυθμούς συνεχίζονται από την κατασκευστική εταιρεία ΤΕΚΑΛ, στο λιμάνι του Πειραιά, οι εργασίες επέκτασης του νέου προβλήτα κρουαζιέρας και κατασκευής δύο θέσεων πρόσδεσης κρουαζιερόπλοιων «νέας γενιάς» μήκους μεγαλύτερου των 280μ.

Το έργο για το οποίο έχουν εκδοθεί όλες οι προβλεπόμενες από τη νομοθεσία άδειες και εγκρίσεις, συμπεριλαμβανομένων και των περιβαλλοντικών, από τα υπουργεία Ναυτιλίας, Περιβάλλοντος, Πολιτισμού, αλλά και της Περιφέρειας, υλοποιείται δίπλα στις υφιστάμενες εγκαταστάσεις της κρουαζιέρας.

Οι νέες υποδομές μεγάλης κλίμακας θα καλύψουν το σύνολο των αυξανόμενων αναγκών κρουαζιέρας, αλλά θα συντελέσουν παράλληλα στην τουριστική ανάπτυξη και στην ανάδειξη της Ελλάδας ως τουριστικού πόλου.

Η «Επέκταση Επιβατικού Λιμένα Πειραιά-Νότια Πλευρά» είναι ένα υποχρεωτικό έργο που προβλέπεται στη σύμβαση παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και ελληνικού Δημοσίου (ν.4404/2016) ενώ έχει και κοινοτική χρηματοδότηση από το Περιφερειακό Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Αττικής 2014-2020.

Ο νέος κρηπιδότοιχος έχει μήκος περίπου 1.510 μέτρων και μεταβλητό βάθος από -19,00 έως -29,50 μέτρων. Προβλέπεται η δημιουργία δύο θέσεων απολύτως ασφαλούς ελλιμενισμού με μήκος 390 και 350 μέτρων.αμμα

 

Στις 25/2 πραγματοποιήθηκε η τελετή έναρξης των εργασιών, παρουσία του υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Ιωάννη Πλακιωτάκη, ως εκπροσώπου του πρωθυπουργού, του υπουργού Τουρισμού, Χάρη Θεοχάρη, του περιφερειάρχη Αττικής, Γιώργου Πατούλη και του δημάρχου Πειραιά, Γιάννη Μώραλη, οι οποίοι χαιρέτισαν την έναρξη του έργου και υπογράμμισαν τη σημασία του για την τοπική και εθνική οικονομία.

Ακολούθησε ένα χρονικό διάστημα περίπου 45ημερών για την ενημέρωση των Αρχών (Λιμεναρχείο, Υδρογραφική Υπηρεσία, Υπηρεσία Φάρων) για την έναρξη του έργου και τη λήψη των απαραίτητων αδειών που αφορούσαν στην απόρριψη των βυθοκορημάτων με βάση την υφιστάμενη περιβαλλοντική αδειοδότηση του έργου, καθώς και τη φωτοσήμανση του έργου στην περίμετρό του για λόγους ασφάλειας ναυσιπλοΐας, λαμβάνοντας υπόψη και την εγγύτητά του στην είσοδο του κεντρικού Λιμένα.

Με την ολοκλήρωση των παραπάνω, το έργο ξεκίνησε και ουσιαστικά στις 4 Απριλίου 2020, με τη διενέργεια των εργασιών υποθαλάσσιων εκσκαφών οι οποίες αφορούν στην περίμετρο των μελλοντικών κρηπιδωμάτων.

Οι εργασίες μετά το πέρας των διακοπών του Πάσχα ξεκίνησαν ξανά και συνεχίζονται ομαλά και με γρηγορότερους ρυθμούς.

Στόχος είναι η επιτάχυνση των εργασιών ώστε πριν το πέρας της θερινής περιόδου να έχει ολοκληρωθεί τμήμα του έργου ικανό για την επίτευξη της ασφάλειάς του έναντι των τυχόν δυσμενών καιρικών συνθηκών της χειμερινής περιόδου που θα ακολουθήσει.

Επίσης έχει οριστεί περιβαλλοντικά αδειοδοτημένος εργοταξιακός χώρος, που θα πραγματοποιηθούν, κατά κύριο λόγο, η κατασκευή των πασσάλων και των κυψελωτών κιβωτίων (caissons) επί των οποίων θα εδραστούν τα κρηπιδώματα του έργου, καθώς και η μεταφορά με φορτηγά των αδρανών υλικών επιχώσεων, τα οποία στη συνέχεια θα ενσωματώνονται στο έργο μέσω πλωτών μέσων ώστε, όπως προβλέπεται και στην περιβαλλοντική αδειοδότηση του εν λόγω έργου, να μην επιβαρυνθεί ο κύριος αστικός ιστός από τη διέλευση των φορτηγών.

Σημειώνεται ότι η εταιρεία ΤΕΚΑΛ που ανακηρύχθηκε ανάδοχος του έργου με την οικονομική προσφορά 103 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ έναντι προϋπολογισμού 136,3 εκατ. ευρώ είναι από μία από τις πιο έμπειρες στην κατασκευή και υλοποίηση λιμενικών έργων.

Τους επόμενες μήνες αναμένεται η ανακοίνωση του αναδόχου για την επισκευή του Προβλήτα Ι Εμπορευματοκιβωτίων όπου ολοκληρώθηκε ο διαγωνισμός ενώ ακολουθεί η Επέκταση του Σταθμού Αυτοκινήτων (αρχικός προϋπολογισμός 20εκατ. ευρώ), Υπόγεια Σύνδεση Σταθμού Αυτοκινήτων με πρώην χώρο ΟΔΔΥ (5 εκατ.ευρώ) και Βυθοκόρηση Λιμένος (8 εκατ. ευρώ)