today-is-a-good-day
14.8 C
Athens

«Πόλεμος» στις Κυκλάδες: Στεφάνου-Παναγιωτάκης vs όλων

Σκηνικό αντιδράσεων στήνουν από σήμερα στον Πειραιά οι ακτοπλοϊκοί όμιλοι Θ. Παναγιωτάκη (Fast Ferries) και αδελφών Στεφάνου (Golden Star Ferries), εξαιτίας της διαφαινόμενης απόφασης του υπουργού Ναυτιλίας να μην κάνει δεκτές τις αιτήσεις για έκτακτες δρομολογήσεις πλοίων τους, παρά την περί του αντιθέτου εισήγηση του Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών (ΣΑΣ).

Αμφότεροι οι ακτοπλόοι επιδιώκουν να δρομολογήσουν «εκτάκτως» νέα ή υπάρχοντα πλοία τους σε γραμμές-φιλέτα, οι οποίες, όμως, είναι κορεσμένες από άλλα πλοία, μεταξύ των οποίων και δικά τους, αναφέρουν πηγές της Ακτής Μιαούλη, που δεν θέλουν να κατονομαστούν για ευνόητους λόγους.

Επιπλέον είναι σαφές πως δεν υπάρχει καμία έκτακτη ανάγκη να προστεθεί στα δεκάδες υπάρχοντα ένα ακόμα πλοίο στην Σαντορίνη, όπου ήδη περισσότερα από 20 πραγματοποιούν δρομολόγια σε ένα νησί, που ήδη βαρύνεται δυσανάλογα με τη φέρουσα ικανότητά του από τους ημερήσιους τουρίστες, που αυτά τα πλοία συνήθως διακινούν, όπως και τα κρουαζιερόπλοια.

Σε αυτό το περιβάλλον ο υπουργός ναυτιλίας Γιάννης Πλακιωτάκης, που έχει και την τελευταία υπογραφή στις δρομολογήσεις εμφανίζεται αποφασισμένος να τηρήσει τη νομιμότητα, η οποία είναι ξεκάθαρα απαγορευτική για τις επιδιώξεις των δύο ακτοπλόων, αναφέρουν νομικές πηγές, παραπέμποντας ταυτόχρονα στο νόμο 2932 του 2001, ο οποίος, στο άρθρο 7, ορίζει για τις περιπτώσεις έκτακτης δρομολόγησης ότι «με απόφαση του Υπουργού επιτρέπεται, κατά παρέκκλιση των διατάξεων της παραγράφου 1 του άρθρου τρίτου, να δρομολογηθεί επιβατηγό ή οχηματαγωγό, επιβατηγό ή φορτηγό πλοίο, για την εκτέλεση συγκεκριμένου ή συγκεκριμένων δρομολογίων, εφόσον συντρέχουν οι προϋποθέσεις, που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου τρίτου και πρόκειται να καλυφθούν έκτακτες ή επείγουσες συγκοινωνιακές ανάγκες, οι οποίες δεν μπορεί να εξυπηρετηθούν εγκαίρως από τα ήδη δρομολογημένα πλοία».

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ