Εκτενείς αναφορές γαλλικών ΜΜΕ στον υπουργό Τουρισμού Χ.Θεοχάρη

143
ΑΠΕ

Στη γαλλική ιστοσελίδα La Quotidienne δημοσιεύεται συνέντευξη του Υπουργού Τουρισμού Χάρη Θεοχάρη, στον Frédéric De Poligny, με τίτλο: «Αυτό που θέλει να αλλάξει ο Χάρης Θεοχάρης, ο νέος Έλληνας Υπουργός Τουρισμού».

Σύμφωνα με το δημοσίευμα τον περασμένο Ιούνιο οι βουλευτικές εκλογές στην Ελλάδα έφεραν στην εξουσία μια νέα κυβέρνηση, ενώ οι αυτοδιοικητικές εκλογές είχαν ως αποτέλεσμα την ανανέωση των δημοτικών αρχόντων. Όπως θα αναμενόταν στη χώρα που εφευρέθηκε η δημοκρατία πριν από αιώνες, η αλλαγή στην εξουσία είναι η ευκαιρία να υπάρξουν με ομαλό τρόπο νέες κατευθυντήριες γραμμές.

Γι ‘αυτό στη Διεθνή Έκθεση Τουρισμού IFTM-Top Résa συναντήσαμε κατά τη διάρκεια μιας αποκλειστικής συνέντευξης, τον Χάρη Θεοχάρη, που πρόσφατα τοποθετήθηκε ως Υπουργός Τουρισμού στην Ελλάδα, αντικαθιστώντας την πολύ κομψή Έλενα Καντουρά, για την οποία πρέπει να πούμε ότι είχε τα απαιτούμενα προσόντα επειδή μέσα σε λίγα χρόνια η δυναμική και η αίσθηση επικοινωνίας της Έλενας Καντουρά αποκατέστησαν την εικόνα της Ελλάδας ως σημαντικό τουριστικό προορισμό στο εξωτερικό.

Στην αρχή της αποκλειστικής συνέντευξης, ο Χάρης Θεοχάρης, ο νέος Υπουργός (μόλις 49 ετών), έκανε αναφορά στα στοιχεία του ελληνικού τουρισμού. Πέρυσι, το 2018, η Ελλάδα υποδέχτηκε 30 εκατομμύρια ξένους τουρίστες – μεταξύ των οποίων περίπου 1,7 εκατομμύρια Γάλλοι – στους οποίους πρέπει να προστεθούν πάνω από 3 εκατομμύρια επιβάτες κρουαζιερόπλοιων. Συνολικά, αυτό αντιπροσωπεύει δαπάνες ύψους περίπου 60 δισ. ευρώ.

Η Γαλλία δεν αντιπροσωπεύει παρά μόνο τη τρίτη αγορά στον ελληνικό τουρισμό, σημειώνει ο Υπουργός, μετά τη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο, με κρατήσεις τελευταίας στιγμής ελαφρώς υψηλότερες.

Οι στόχοι του νέου Υπουργού Τουρισμού αφορούν καταρχήν στην αύξηση των εσόδων που δημιουργούνται επιτόπου από τους τουρίστες παρά μια τεράστια αύξηση του αριθμού των τουριστών, αν και κάτι τέτοιο θα ήταν θετικό.

Η ιδέα είναι να βελτιωθεί σημαντικά η ποιότητα των υπηρεσιών του ελληνικού τουρισμού για να έρθουν πελάτες με μεγαλύτερη αγοραστική δύναμη. Φαίνεται ότι ο Υπουργός θα ήθελε να βελτιώσει, ιδιαίτερα, τα ξενοδοχεία μεσαίας δυναμικότητας, τα ξενοδοχεία των 3* και 4* αστέρων, και κυρίως τα μη παραθαλάσσια ξενοδοχεία. Επειδή ο δεύτερος κύριος άξονας του Υπουργού είναι η προώθηση των λιγότερο γνωστών περιοχών της Ελλάδας και όχι η συγκέντρωση όλων των προσπαθειών στους δημοφιλείς τόπους του παραθαλάσσιου τουρισμού με επίκεντρο ορισμένα γνωστά νησιά και ορισμένες παραθαλάσσιες περιοχές. Χωρίς να υποτιμάται η ζωτική σημασία για την Ελλάδα του παραθαλάσσιου τουρισμού, σύμφωνα με τον Υπουργό, η Ελλάδα έχει να προσφέρει πολλά περισσότερα, με άλλες περιοχές προς εξερεύνηση, περιοχές γεμάτες αυθεντικότητα, όπου οι τουρίστες μπορούν να ζήσουν ενδιαφέρουσες «εμπειρίες», ο όρος είναι της μόδας όταν μιλάμε για συναντήσεις και πραγματικές τοπικές ανακαλύψεις.

Ο πολιτιστικός τουρισμός πρέπει να προωθηθεί σε μια χώρα όπου είναι δύσκολο να κάνει κανείς μερικά βήματα χωρίς να συναντήσει υπέροχους αρχαιολογικούς χώρους, που μαρτυρούν τη γέννηση του κοινού μας πολιτισμού.

Η Ελλάδα είναι ένα υπαίθριο μουσείο που περιμένει να γίνει περισσότερο γνωστό. Είναι επίσης ένα μωσαϊκό διαφορετικών χωριών και περιοχών, με τοπική γαστρονομία, μεταξύ άλλων, της οποίας η γοητεία μένει να ανακαλυφθεί.

Για το είδος αυτού του τουρισμού, προετοιμάζεται μια νέα επικοινωνιακή εκστρατεία με θέμα «εξερεύνηση και εμπειρία», με ιδιαίτερη έμφαση στην ψηφιακή επικοινωνία, επικεντρωμένη στη χρήση της κινητής τηλεφωνίας.

Δεν θα ήταν δυνατόν να μην ερωτηθεί  ο Χάρης Θεοχάρης για το θέμα της Thomas Cook και την έκταση του σοκ στην ελληνική ξενοδοχειακή βιομηχανία.

Οι υπηρεσίες του Υπουργείου Τουριστικής Ανάπτυξης εκτιμούν ότι οι Έλληνες ξενοδόχοι αντιμετωπίζουν απώλειες ύψους τουλάχιστον 250 εκατομμυρίων ευρώ μεταξύ των πληρωμών των τελευταίων μηνών που δεν θα γίνουν ποτέ και εκείνων που αντιστοιχούν στις τρέχουσες διαμονές.

Κάποιοι ελπίζουν ότι τα ταμεία αρωγής των ταξιδιωτικών πρακτορείων όλων των εθνικοτήτων (APST, ATOLL …) θα έχουν την οικονομική δυνατότητα να απορροφήσουν κάποιο τμήμα.

Αλλά η άλλη πτυχή που ανησυχεί τους ξενοδόχους είναι οι τρέχουσες κρατήσεις. Θα πληρωθούν ή θα αντιμετωπίσουν τους επόμενους μήνες μια άλλη απώλεια στον κύκλο εργασιών;

Είναι σημαντικό να σημειωθεί ότι η πλειοψηφία των Ελλήνων ξενοδόχων αντέδρασαν με αξιοπρέπεια, αφήνοντας τους πελάτες τους να συνεχίσουν τις διακοπές τους μέχρι το τέλος, γνωρίζοντας ότι μάλλον δεν θα πληρωθούν.

Με σύνεση συνειδητοποίησαν ότι αυτοί οι πελάτες θα είναι οι καλύτεροι πρεσβευτές του τουρισμού της Ελλάδας, όταν επιστρέψουν στην πατρίδα τους και ότι πολλοί θα θέλουν να επιστρέψουν. Αυτό ήταν το τίμημα για το μέλλον του τουρισμού στην Ελλάδα.

Αλλά αντιμέτωπα με αυτό τον οικονομικό σεισμό, τα ξενοδοχεία που έπρεπε να κλείσουν όπως κάθε χρόνο στα τέλη Οκτωβρίου, έκλεισαν 2 έως 3 εβδομάδες νωρίτερα από το εποχιακό κλείσιμό τους. Από την πλευρά της, όπως μας είπε ο Χάρις Θεοχάρης, η ελληνική κυβέρνηση έχει λάβει μέτρα για να στηρίξει τον ξενοδοχειακό της τομέα. Κατάργηση της καταβολής του τουριστικού φόρου και ειδικότερα άμεση αναβολή της καταβολής του ΦΠΑ για έξι μήνες για την ανακούφιση των τουριστικών μονάδων.

Και για τους εργαζόμενους που μπορεί να χάσουν το σύνολο ή μέρος της εργασίας τους, οι όροι πρόσβασης σε κοινωνικές παροχές έχουν αλλάξει. Το ελάχιστο ποσό των 100 εργάσιμων ημερών μειώθηκε σε 80 και η περίοδος νόμιμης αποζημίωσης παρατάθηκε από 3 σε 4 μήνες, επιτρέποντας στους εποχικά εργαζόμενους να καλύψουν το κενό μέχρι την επόμενη τουριστική περίοδο.

Για τον Χάρη Θεοχάρη, η πτώση της Thomas Cook αποτελεί ένα κρίσιμο σημείο για να ξεπεραστεί, αλλά ήδη άλλοι Τουριστικοί Πράκτορες όλων των εθνικοτήτων είναι έτοιμοι να καλύψουν τα κενά της Thomas Cook. Και παραθέτει την TUI, «ακόμη και αν οι πελάτες της αφορούν μάλλον ξενοδοχεία 3-4 * ενώ η Thomas Cook είχε κυρίως προσανατολισμό σε ξενοδοχεία 2-3 *».

Στη Top Résa ο Υπουργός συνάντησε τα περισσότερα γαλλικά ταξιδιωτικά πρακτορεία, το καθένα με τις ιδιαιτερότητές του. Κατά τη διάρκεια της συνάντησής του με τον Axel Mazerolles, Γενικό Διευθυντή της FTI Voyages, ενδιαφέρθηκε ιδιαιτέρως για το ενδεχόμενο να ανοίξουν στην Ελλάδα Clubs FTI Privilège , τα οποία γνωρίζει και εκτιμά την προσέγγισή τους.

Από την πλευρά του, ο Axel Mazerolles μας επιβεβαίωσε ότι η FTI προέβλεπε μια ισχυρή δέσμευση για την Ελλάδα για το 2020, δύο έως τρεις φορές μεγαλύτερη από ό, τι είχε προβλεφθεί προηγουμένως.

Αν και ανέλαβε πρόσφατα ως επικεφαλής του ελληνικού τουρισμού, ο Χάρης Θεοχάρης ασχολήθηκε γρήγορα με τα θέματα και η φήμη  για τον επαγγελματισμό του είναι ένα πλεονέκτημα για αυτό το στρατηγικό Υπουργείο.

Απόφοιτος του Imperial College London, εργάστηκε για δέκα χρόνια ως σύμβουλος στον ιδιωτικό τομέα πριν αναλάβει ως επικεφαλής της Υπηρεσίας Δημοσίων Εσόδων, στο Υπουργείο Οικονομικών, την οποία αναδιοργάνωσε καλά και τελικά κατάφερε να βελτιώσει τα αποτελέσματα.

Προσιτός, είναι κάποιος που ξέρει να ακούει αλλά έχει σαφές και μακροπρόθεσμο όραμα για τη δράση του.

Καλός στην επικοινωνία, θα μπορέσει να πείσει τους συνομιλητές του για την αξία των επιλογών του σχετικά με το μέλλον του ελληνικού τουρισμού.