today-is-a-good-day
12.4 C
Athens

“Πυρά” του αμερικανικού Τύπου κατά της Google

Η αμερικανική επαγγελματική ένωση Τύπου News Media Alliance κατηγορεί την Google ότι έχει έσοδα αρκετών δισεκατομμυρίων δολαρίων χάρη στον Τύπο χωρίς να καταβάλλει σε αυτόν τίποτα, επικαλούμενη μελέτη που δόθηκε σήμερα στη δημοσιότητα.

Ωστόσο η μεθοδολογία που ακολουθήθηκε για τη διεξαγωγή της έρευνας αυτής αμφισβητήθηκε από την Google και πανεπιστημιακούς.

Η μελέτη, η οποία έγινε από την εταιρεία συμβούλων Keystone Strategy για την News Media Alliance, υπενθυμίζει κυρίως ότι η “Google στηρίζεται όλο και περισσότερο στην επικαιρότητα για να αυξήσει τη χρήση των προϊόντων της από τους καταναλωτές”.

Ο κολοσσός του Ίντερνετ ξεκίνησε την υπηρεσία Google News το 2006 για να παρουσιάζει στους χρήστες του Διαδικτύου τις κύριες ειδήσεις της ημέρας, αλλά και για να “διατηρεί τους καταναλωτές στο οικοσύστημα Google”, υπογραμμίζεται στην μελέτη.

Το 2015 η Google έθεσε σε ισχύ το σύστημα AMP (Accelerated Mobile Pages), το οποίο επιτρέπει την ταχύτερη εμφάνιση άρθρων των εφημερίδων σε ένα κινητό τηλέφωνο.

Η θυγατρική της Google, το YouTube, ξεκίνησε από την πλευρά του μια νέα διεπαφή (interface) για να εμφανίζονται περιεχόμενα που συνδέονται με την επικαιρότητα στη μηχανή του αναζήτησης.

Συνολικά στην μελέτη αυτή υπολογίζεται σε 4,7 δισεκατομμύρια δολάρια ο κύκλος εργασιών της Google το 2018 χάρη στο περιεχόμενο που αναρτήθηκε στο Διαδίκτυο από μέσα ενημέρωσης.

Η Google καταβάλλει στους εκδότες ένα μέρος των διαφημιστικών εσόδων που έχει από τις αναζητήσεις που οδηγούν σε ενημερωτικούς ιστοτόπους, αλλά η ένωση θεωρεί πολύ ανεπαρκή τον καταμερισμό αυτόν.

Η Επιτροπή Δικαστικών Υποθέσεων της Βουλής των Αντιπροσώπων αναμένεται να έχει σήμερα ακροαματική συνεδρίαση αφιερωμένη στις συναλλαγές ανάμεσα στον Τύπο και τις μεγάλες πλατφόρμες στο Ίντερνετ, κυρίως την Google.

Εκπρόσωπος της News Media Alliance αναμένεται να μιλήσει στο πλαίσιο αυτής της διαδικασίας, ανακοίνωσε σήμερα η ένωση.

“Αυτοί οι κατά προσέγγιση υπολογισμοί είναι ανακριβείς, όπως έχουν υπογραμμίσει αρκετοί ειδικοί”, σχολίασε χθες, Δευτέρα, εκπρόσωπος της Google. “Ο κύριος όγκος των αναζητήσεων που συνδέεται με την επικαιρότητα δεν παράγει διαφημίσεις”, σημείωσε.

“Κάθε μήνα, η Google News και η Google Search (η κύρια μηχανή αναζήτησης) αποφέρουν 10 δισεκατομμύρια κλικ προς τους ιστοτόπους πληροφόρησης, κάτι που φέρνει συνδρομές και διαφημιστικά έσοδα”, πρόσθεσε η εκπρόσωπος.

“Πρόκειται για ένα λυπηρό αυτογκόλ”, σχολίασε παράλληλα στο Twitter σχετικά με τη μελέτη ο καθηγητής δημοσιογραφίας στο Πανεπιστήμιο Τεμπλ Άρον Πιλχόφερ. “Διότι πιθανό να υπάρχει πράγματι υλικό για μια σοβαρή συζήτηση για τις ανισότητες ανάμεσα στα έσοδα που έχει η Google χάρη στους εκδότες και στα έσοδα που έχουν οι εκδότες από την Google”.

“Ωστόσο η κατασκευή αριθμών με στόχο την άσκηση πιέσεων για να ευνοηθεί η υιοθέτηση ενός νομοσχεδίου υπονομεύει εντελώς την αξιοπιστία μας”, πρόσθεσε.

Στα τέλη του Μαρτίου το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο υιοθέτησε μεταρρύθμιση των πνευματικών δικαιωμάτων. Αυτή προβλέπει κυρίως τη δημιουργία “συγγενικού δικαιώματος” στα πνευματικά δικαιώματα για τους εκδότες και τα πρακτορεία ειδήσεων.

Συναθροιστές (εφαρμογές συγκέντρωσης ειδήσεων) ή μέσα κοινωνικής δικτύωσης θα πρέπει ως εκ τούτου να αμείβουν τους ομίλους των μέσων ενημέρωσης σε αντάλλαγμα για την αναπαραγωγή άρθρων ή φωτογραφιών στις πλατφόρμες τους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ