today-is-a-good-day
21.1 C
Athens

Η αναβίωση του κλασικού BMW Garmish

Στο Concorso d’Eleganza Villa d’Este 2019 – ο διαγωνισμός κλασικών και vintage αυτοκινήτων γίνεται κάθε χρόνο, από το 1929, κοντά στο ξενοδοχείο Villa d’Este, στις όχθες της λίμνης Κόμο – η BMW παρουσίασε την αναδημιουργία της κλασικής BMW Garmish, την οποία σχεδίασε ο Marcello Gandini για το στούντιο σχεδίασης αυτοκινήτων BERTONE. Πρωτοπαρουσιάστηκε στην Έκθεση Αυτοκινήτων της Γενεύης το 1970 και εξαφανίστηκε μετά το ντεμπούτο της. Με αυτήν την αναβίωση, η γερμανική αυτοκινητοβιομηχανία αποτίει φόρο τιμής σε έναν από τους με τη μεγαλύτερη επίδραση Ιταλούς σχεδιαστές αυτοκινήτων και προσθέτει ένα ακόμη συναρπαστικό κεφάλαιο στην ιστορία της.

Από την εκκίνησή της και όλα τα χρόνια που ακολούθησαν, η BMW εμπνεόταν και επηρεαζόταν από την Ιταλία όσον αφορά τον σχεδιασμό και την κουλτούρα κατασκευής αυτοκινήτων. Τρανά παραδείγματα είναι ηBMW 328 Mille Miglia στα τέλη της δεκαετίας του 1930 ή η με σχήμα σφήνας BMW M1 που σχεδίασε οGiorgetto Giugiario. Και τα δύο αυτοκίνητα είναι αποδείξεις της ανταλλαγής ιδεών μεταξύ των δύο πλευρών των Άλπεων.

Το 1970, ο Gandini παρουσίασε την BMW Garmish ως ανεξάρτητη σχεδιαστική πρόταση του BERTONE για να υπογραμμίσει τη δημιουργικότητα του σχεδιαστικού στούντιο. «Η αρχική ιδέα προερχόταν από τον Nuccio Bertone, ο οποίος ήθελε να εδραιώσει την ήδη υπάρχουσα σχέση μας με την BMW με το να σχεδιάσει ένα αυτοκίνητο-έκπληξη για την Έκθεση Αυτοκινήτου της Γενεύης» αναπολεί ο Gandini, ο οποίος εκείνη την εποχή ήταν το δημιουργικό μυαλό που διηύθυνε το τμήμα σχεδιασμού στην BERTONE.

«Θέλαμε να δημιουργήσουμε ένα μεσαίου όγκου κουπέ το οποίο θα ήταν πιστό στη σχεδιαστική γλώσσα της BMW, αλλά επίσης με πιο δυναμική γραμμή και ολίγον προκλητικό» θυμάται. «Διαλέξαμε το όνομα Garmish επειδή το σκι ήταν πολύ δημοφιλές άθλημα εκείνη την εποχή στην Ιταλία. Έφερνε στον νου όνειρα χειμερινών σπορ και κομψότητας» αφηγείται.

Το αναδημιουργημένο-αναβιωμένο BMW Garmish αναδεικνύει την τεχνογνωσία της γερμανικής αυτοκινητοβιομηχανίας στη σχεδιαστική έρευνα και κατασκευή πρωτοτύπων. Μιας και πολύ λίγα ντοκουμέντα του αρχικού αυτοκινήτου ήταν διαθέσιμα, η ομάδα που ανέλαβε να το ανακατασκευάσει δούλεψε με μια επιλογή φωτογραφιών της εποχής για τις λεπτομέρειες τόσο του εσωτερικού όσο και εξωτερικού του αυτοκινήτου. Καθ’ όλη τη διάρκεια, μεγάλη βοήθεια ήταν ο ίδιος ο Gandini, ο οποίος συνέβαλε με αναμνήσεις της δημιουργίας του αρχικού αυτοκινήτου και δίνοντας οδηγίες-κλειδιά για λεπτομέρειες όπως το χρώμα. Αν και σχεδιαστική ομάδα της BMW χρησιμοποίησε την τελευταία τεχνολογία τρισδιάστατων μοντέλων, την κατασκευή αυτή καθαυτή την ανέλαβαν δεξιοτέχνες τεχνίτες του Τορίνου, ακριβώς όπως συνέβη και πριν 50 χρόνια σχεδόν.

«Όταν πρωτάκουσα ότι η BMW ήθελε να αναδημιουργήσει την BMW Garmish, εξεπλάγην λίγο» λέει ο Gandini ανακαλώντας στη μνήμη του τη συνάντησή του, το περασμένο καλοκαίρι, με τον Adrian van Hooydonk, επικεφαλής αντιπρόεδρο του BMW Group Design. «Είμαι τώρα πολύ ευχαριστημένος που μπόρεσα να συμμετάσχω και χαρούμενος που η BMW επέλεξε να θυμηθεί αυτό το όμορφο παρελθόν. Βλέποντας το τελικό αυτοκίνητο, είναι δύσκολο ακόμη και για μένα να το διακρίνω από το αρχικό» είπε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ