today-is-a-good-day
20 C
Athens

Αττική παραλία: Λύσεις, πριν να είναι αργά ! Γράφει ο Λευτέρης Μπούλιας

Η παραλία της Αττικής από το Μοσχάτο έως τη Βουλιαγμένη ζει μια κοσμογονία νέων επενδύσεων που αλλάζει άρδην την εικόνα της.
Η ανάπλαση του παραλιακού μετώπου από το Μοσχάτο έως τις Τζιτζιφιές, η ολοκλήρωση του Κέντρου Σταύρος Νιάρχος με τα 5’5 εκατ επισκέπτες ετησίως, οι νέες επενδύσεις που προβλέπονται στη μαρίνα Αλίμου και στα Αστέρια Γλυφάδας, ο νέος Αστέρας στη Βουλιαγμένη αλλά και βέβαια η μεγάλη επένδυση στο Ελληνικό, όπως επίσης και πολλές άλλες μικρότερες επενδύσεις αναμένεται να αλλάξουν δραματικά το σκηνικό.

Του Λευτέρη Μπούλια

Το ερώτημα που τίθεται είναι, κατά πόσον η Αττική παραλία είναι έτοιμη να δεχθεί τα εκατομμύρια νέων επισκεπτών που θα φέρουν οι νέες επενδύσεις.
Και αν τελικά, την σημερινή ανάπτυξη την ακολουθήσει μια μεγαλοπρεπής φούσκα, από μια πόλη που τελικά δεν κατάφερε να υποδεχθεί σωστά τις νέες επενδύσεις.
Για όλους, όσοι ζούμε στην ευρύτερη περιοχή, είναι προφανές ότι η Αττική παραλία δεν είναι προετοιμασμένη .
Καταρχάς, στα οδικά δίκτυα και στα δίκτυα μεταφορών.
Η περιβόητη περιφερειακή Υμηττού που θα διευκόλυνε τη σύνδεση με το αεροδρόμιο είναι ακόμη στα σχέδια, ενώ η παραλιακή λεωφόρος είναι βέβαιο ότι οριακές μόνο αυξήσεις στη κίνηση μπορεί να δεχθεί .
Από την άλλη πλευρά, ανάλογη εικόνα έχουμε και στα ΜΜΜ.
Το ΜΕΤΡΟ δεν πρόκειται να φτάσει στη παραλία τουλάχιστον τα επόμενα 15 με 20 χρόνια, ενώ το ΤΡΑΜ έχει σαφώς αποτύχει.
Είναι προφανές ότι χρειαζόμαστε ένα άμεσο σχέδιο για να καλύψουμε όσο μπορούμε τις αβελτηρίες της ελληνικής πολιτείας, πριν αυτές καταστρέψουν το νέο παράθυρο ευκαιρίας που ανοίγεται στη παραλία.
Κατά δεύτερο, όλοι οι τοπικοί φορείς να πιέσουμε ώστε να επιταχυνθούν όλα τα μεγάλα έργα που είναι απαραίτητα, όπως η επέκταση του ΜΕΤΡΟ στην παραλία, η περιφερειακή Υμηττού αλλά και η ανισοπεδοποίηση όλης της παραλιακής λεωφόρου ώστε να μετατραπεί σε μα ελεύθερη λεωφόρο, με εύκολες τοπικές συνδέσεις .
Στο άμεσο σχέδιο δεν έχουμε άλλες επιλογές παρά να αξιοποιήσουμε τις υπάρχουσες υποδομές .

Έτσι, μια άμεση λύση θα ήταν ο διπλασιασμός των δρομολογίων του ΤΡΑΜ και του ΟΑΣΑ, τουλάχιστον την τουριστική περίοδο, ενώ, χρήσιμη θα ήταν και η λειτουργία μιας νέας αξονικής γραμμής που να συνδέει τη παραλία με τον Σταθμό ΜΕΤΡΟ ΦΙΞ μέχρι τον ΦΛΟΙΣΒΟ και την παραλιακή γραμμή του ΤΡΑΜ.
Αφήνω τελευταίο το θέμα του ποδηλάτου.
Μητροπολιτικός ποδηλατόδρομος

Σε μια εποχή που το ποδήλατο δίνει λύσεις σε όλες τις μεγάλες πόλεις του κόσμου και σε μια περιοχή όπως η δική μας παραλία, που είναι ιδανική για την χρήση ποδηλάτων, αποτελεί τουλάχιστον παράδοξο ότι έχουν βαλτώσει όλες οι πρωτοβουλίες και τα σχέδια προς αυτήν την κατεύθυνση.

Ο μητροπολιτικός παραλιακός ποδηλατόδρομος από το ΣΕΦ έως και τη Βουλιαγμένη θα απορροφούσε σημαντικά κυκλοφοριακά φορτία και παράλληλα θα ήταν μια νέα εμπειρία και για τους επισκέπτες της περιοχής αλλά και ένας νέος τρόπος ζωής και μεταφοράς για τους κατοίκους της περιοχής .

Στο μεγαλύτερο του τμήμα ο νέος αυτός ποδηλατόδρομος θα μπορούσε να υλοποιηθεί εύκολα και με μικρό κόστος αφού η παραλιακή μας ζώνη, εάν εξαιρέσουμε ένα μικρό κομμάτι, προσφέρεται για μια τέτοια χρήση.

Το ζήτημα λοιπόν είναι ένα.

Ποιό μέλλον θέλουμε για την πόλη μας;

Πόσο μπορούμε να αντισταθούμε στις σειρήνες τις εύκολης και άναρχης ανάπτυξης απέναντι στην δουλειά για την εκπόνηση ενός σχεδίου βιώσιμης αστικής ανάπτυξης;

Και κατά πόσον έχουμε όραμα για την πόλη μας και την Αττική παραλία και θέληση να δώσουμε λύσεις ,πριν είναι αργά .

Ο Λευτέρης Μπούλιας είναι Υποψήφιος Περιφερειακός Σύμβουλος  Νοτίου Τομέα Αττικής με τον συνδυασμό ΝΕΑ ΑΡΧΗ για την ΑΤΤΙΚΗ του Γιώργου Πατούλη
e-mail: [email protected]

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ