today-is-a-good-day
11.3 C
Athens

Τα χαμηλά όρια ρύπων και το μειωμένο κόστος μπαταριών οδηγεί στην αύξηση των ηλεκτροκίνητων

Όλα τα προηγούμενα χρόνια, η έλλειψη ηλεκτρικών μοντέλων στην αγορά ήταν ένας από τους κύριους λόγους, για τους οποίους οι οδηγοί δεν «αγκάλιαζαν» την «ηλεκτρική τάση». Σήμερα τα πράγματα έχουν αλλάξει, έχουν δημιουργηθεί πολλά σημεία φόρτισης, έχουν εξελιχθεί οι ταχυφορτιστές που μπορούν να αναπληρώσουν τη χαμένη ενέργεια μέσα σε ελάχιστα λεπτά και αρκετές χώρες δίνουν (πλέον) αρκετά κίνητρα για την αγορά ηλεκτρικών και υβριδικών μοντέλων.

Ο αριθμός των ηλεκτροκίνητων οχημάτων που πωλούνται στην Ευρώπη έχει αυξηθεί σημαντικά και θα αυξηθεί ακόμη περισσότερο μέχρι το 2024, οπότε και τα πλάνα των αυτοκινητοβιομηχανιών «βλέπουν» πωλήσεις άνω των δύο εκατομμυρίων μονάδων στην Ευρώπη.

Νέα μοντέλα, όπως το Audi e-tron, το Tesla 3, η Mercedes EOC και το Mini EV αναμένεται να δώσουν μεγαλύτερη ώθηση στη συγκεκριμένη αγορά, ενισχύοντας την πετυχημένη πορεία των πωλήσεων του Nissan Leaf, του Renault Zoe, του VW e-Golf, της BMW i3, του Huyndai Kona και του ολοκαίνουργιου Jaquar i-Pace.

Δεν θα πρέπει να παραλείψουμε και το ηλεκτρικό «Ecocar», που στοιχίζει όσο το πετρέλαιο θέρμανσης, που θα ξοδέψει ένα νοικοκυριό στο Νευροκόπι, φορτίζει στην απλή πρίζα «σούκο» μιας κατοικίας και δαπανά μόλις ένα ευρώ για να διανύσει 100 χιλιόμετρα! Κι ενώ κατασκευάζεται σε μια μεγάλη μονάδα στην παγκόσμια πρωτεύουσα της ηλεκτροκίνησης, την αχανή Κίνα, η «καρδιά» του χτυπάει με ελληνική τεχνογνωσία. Το «Ecocar» είναι ένα αμιγώς ηλεκτρικό διθέσιο αυτοκίνητο πόλης, με συσσωρευτές, ελεγκτές και ηλεκτρικά υποσυστήματα ελληνικής τεχνογνωσίας.

 

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ