today-is-a-good-day
23.5 C
Athens

Τουρισμός: 20% πτώση κρατήσεων για το 2019 – Στην κορυφή η Τουρκία

Στο Spiegelonline δημοσιεύεται ρεπορτάζ του HansWerner Rodrian με τίτλο «Η Τουρκία στην κορυφή, η Μαγιόρκα στο ναδίρ- Αυτές είναι οι ταξιδιωτικές τάσεις του 2019» και υπότιτλο «Επαπειλούμενο Brexit, πτώχευση της Germania, καθώς και στασιμότητα της οικονομίας- ο τουριστικός κλάδος είναι ανήσυχος. Οι Γερμανοί κάνουν μεν τις κρατήσεις τους, αλλά συγκρατημένα. Αυτές είναι οι ανοδικές και καθοδικές τάσεις».

Ένα τρίμηνο πριν κυριαρχούσε ‘ηλιοφάνεια’ στην τουριστική βιομηχανία, αλλά ξαφνικά υπάρχει απογοήτευση, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα, εξαιτίας του επερχόμενου Brexit, της πτώχευσης αεροπορικών εταιρειών και της στάσιμης οικονομίας. Οι δημοσκοπήσεις καταγράφουν ρεκόρ ανόδου στην επιθυμία των Γερμανών να ταξιδέψουν, αλλά αυτό δεν αντικατοπτρίζεται μέχρι στιγμής στις κρατήσεις.

Στα ταξιδιωτικά γραφεία επικρατεί ησυχία -μεγάλη ησυχία, όπως επισημαίνεται χαρακτηριστικά. Αν και έγινε εξαιρετική αρχή το φθινόπωρο με τα εκπτωτικά πακέτα που κλείστηκαν νωρίς για το καλοκαίρι του 2019, οι πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων σημείωσαν πτώση 4% σε σύγκριση με πέρυσι το Δεκέμβριο και 7% τον Ιανουάριο. Εξάλλου, πολλές κρατήσεις οφείλονται στον τομέα της κρουαζιέρας, που σημειώνει εκρηκτική άνοδο.

Σημαντική πτώση σημείωσαν οι Κανάριοι Νήσοι, με τους ξενοδόχους να περιμένουν νευρικά τις κρατήσεις, μετά την περυσινή απόφαση της κυβέρνησης να επιβάλει τον τουριστικό φόρο ‘Ecotasa’, με στόχο να αποφύγει την υπερθέρμανση της αγοράς. Μάταια, σημειώνει ο συντάκτης, καθώς η τουριστική κίνηση ανακατευθύνθηκε στην Τουρκία (Αττάλεια, Αλάνια, Σίδη).

Οι τουρκικές παραλίες με τις συμφέρουσες οικονομικές τιμές των allinclusive ξενοδοχείων έχουν στην παρούσα φάση μεγάλη ζήτηση και σημειώνουν μεγάλα ποσοστά ανόδου, σύμφωνα με το δημοσίευμα. Μετά από μια πενταετία ύφεσης, το εκκρεμές μεταξύ Ανατολικής και Δυτικής Μεσογείου γέρνει ξεκάθαρα προς την ανατολική κατεύθυνση, όπως επισημαίνεται. Η εκτίμηση πολλών τουριστικών πρακτόρων όμως δεν είναι εντελώς αληθής, αναφέρει ο συντάκτης. Και η Ελλάδα παρουσιάζει κενό στις κρατήσεις. Συγκεκριμένα, ο πάροχος υπηρεσιών  για την πλειονότητα των διαδικτυακών ταξιδιωτικών γραφείων Traveltainment καταγράφει μείωση 20% στις κρατήσεις για την Κρήτη σε σύγκριση με πέρυσι.

Η μείωση γίνεται ιδιαίτερα αισθητή για τους μεγάλους ταξιδιωτικούς ομίλους όπως  TUI και Thomas Cook που παραδοσιακά έχουν ισχυρή παρουσία σε Ισπανία και Ελλάδα, και έχουν ανησυχήσει τους μετόχους τους με προειδοποιήσεις για τα κέρδη. Αντιθέτως, οι FTIκαι Schauinsland που δραστηριοποιούνται με πακέτα για Τουρκία και Αίγυπτο χαίρονται για τα «διψήφια και πλέον ποσοστά» και για την «συνολική άνοδο» αντίστοιχα.

Συνολικά, τα ταξιδιωτικά πακέτα που είχαν κριθεί ‘νεκρά’, παρουσιάζουν πάλι ζήτηση, με σχετική ανάλυση να δείχνει ότι το 23% των Γερμανών σχεδιάζει ένα οργανωμένο ταξίδι για το 2019, ποσοστό αυξημένο 1% από πέρυσι. Οι τρέχουσες τάσεις εξηγούν το ποσοστό, καθώς Τουρκία και Αίγυπτος αποτελούν κατεξοχήν προορισμούς που διαχειρίζονται τουριστικοί πράκτορες, σε αντίθεση με τη Μαγιόρκα και τις Καναρίους Νήσους. Σχεδόν το 90% των τουριστών κλείνουν πακέτα νωρίς, ενώ ελπίδα υπάρχει και για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής, όπως αναφέρεται στο δημοσίευμα.

Ανοδική τάση σημειώνεται στα ταξίδια εμπειριών για μικρά γκρουπ, ενώ ελαφριά μείωση παρουσιάζουν τα city breaks και τα ταξίδια wellness. Επίσης, αισιόδοξος εμφανίζεται ο τουριστικός κλάδος της Γερμανίας, καθώς το 30% των Γερμανών έχουν επιλέξει τη χώρα τους για διακοπές, ποσοστό μεγαλύτερο από οποιοδήποτε άλλο προορισμό. Συνολικά, η διάθεση των γερμανών ταξιδιωτών είναι συγκρατημένη, αλλά όχι άσχημη, με ταξιδιωτική έρευνα της Forschungsgemeinschaft Urlaub und Reisen να καταγράφει ότι το 80% των Γερμανών θεωρεί ότι η προσωπική τους κατάσταση είναι ίδια ή καλύτερη με πέρυσι. Το 60% έχουν τα απαραίτητα χρήματα για καλοκαιρινές διακοπές και το 63% τον απαραίτητο χρόνο διακοπών.

Πολλοί όμως είναι επιφυλακτικοί λόγω της γενικής οικονομικής κατάστασης, της ανησυχία για τον εμπορικό ‘πόλεμο’, το χάος στην Ιταλία και τα ‘κίτρινα γιλέκα’ στη Γαλλία. Τέλος, το Brexit δεν επηρεάζει μόνο τους προορισμούς όπως το Λονδίνο, η Σκωτία και η Κορνουάλη, καθώς οι ταξιδιώτες επωφελούνται από τη βραχυπρόθεσμη πτώση της στερλίνας, αλλά κυρίως πολλές ταξιδιωτικές διαδικτυακές πύλες που έχουν την έδρα τους στη Μ. Βρετανία και μπορεί ξαφνικά να μην υπόκεινται στην ευρωπαϊκή νομοθεσία, αεροπορικές γραμμές χαμηλού κόστους και ξενοδοχειακές αλυσίδες με έδρα το Λονδίνο.

Οι πάροχοι ταξιδιωτικών υπηρεσιών αντιμετωπίζουν την επιφυλακτικότητα των πελατών τους, παρατείνοντας τα εκπτωτικά πακέτα μέχρι το τέλος Μαρτίου και προσφέροντας οδικά ταξίδια. Πάνω από όλα όμως δείχνουν υπομονή και ελπίζουν στην εγχώρια κακοκαιρία, ώστε να αυξηθούν οι πωλήσεις τους έστω την τελευταία στιγμή.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ