Γιατί βλέπουμε παντού την Amazon;

 -  18:34

1620

Με το 53o Super Bowl να έχει ολοκληρωθεί, τις κουβέντες για την ποιότητα του παιχνιδιού και τον πρωταθλητή έχει υπερκεράσει η διαφημιστική προβολή των εταιρειών που επέλεξαν να ξοδέψουν υπέρογκα ποσά προκειμένου να διαφημίσουν σε αυτό τα προϊόντα τους. Μέσα στην συνηθισμένη “παρέα” των διαφημίσεων για αυτοκίνητα, αναψυκτικά και φαγητό, εδώ και 2 χρόνια έχουν αρχίσει και γίνεται θεσμός οι διαφημίσεις της Amazon, οι οποίες μάλιστα γίνονται και αντικείμενο συζήτησης για την ευρηματικότητα τους.

Κάθε διαφήμιση στον τελικό του Super Bowl κόστισε 5,25 εκατ. δολάρια για 30”και η Amazon εμφανίστηκε στις οθόνες πάρα πολλές φορές με τις καινούργιες της διαφημίσεις, στις οποίες πρωταγωνιστούν γνωστοί ηθοποιοί.

Γιατί όμως ξαφνικά η Amazon, η οποία όλα αυτά τα χρόνια είχε ελάχιστη έως καθόλου διαφημιστική προβολή, έχει αρχίσει να μονοπωλεί τις οθόνες και να ξοδεύει τεράστια κεφάλαια για “διαφημίσεις-υπερπαραγωγές” στις οποίες έχει φτάσει στο σημείο να πρωταγωνιστεί ακόμα και ο ιδρυτής της μη διστάζοντας να τσαλακώσει την εικόνα του; Ο λόγος είναι απλός και ακούει στο όνομα Jeff Bezos. Ο ισχυρός άντρας της Amazon δεν “μισεί” πια τις διαφημίσεις και έχει καταλάβει πως μπορεί η εταιρεία του να είναι η κορυφαία εταιρεία στον κόσμο, όμως δεν έχει ακόμα το μαζικό brand awareness που χρειάζεται και δεν έχει ένα “πρόσωπο” στην αγορά με το οποίο οι καταναλωτές θα ταυτιστούν μαζί σου. Έχει βέβαια τη φωνή της Alexa και πάνω σε αυτή στηρίζεται όλη σχεδόν η καμπάνια της εταιρείας.

Σε παλιότερες δηλώσεις του ο Jeff Bezos είχε δηλώσει πως τα ποσά που χρειάζονται για μια διαφημιστική εκστρατεία είναι “εξωφρενικά πολλά και αχρείαστα” όμως τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει άρδην αυτές τις απόψεις. Έτσι τα διαφημιστικά έξοδα της εταιρείας αυξάνονται συνεχώς, παρουσιάζοντας το 2018 αύξηση 72,5%, σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά, με την εταιρεία να ξοδεύει για να προωθήσει το όνομα της 1,8 δισ. δολάρια, σύμφωνα με την KantarMedia, η οποία μετράει το κόστος προβολής σε κάθε μορφής διαφημιστική εκστρατεία σε κάθε μέσο.

Με αυτές τις διαφημιστικές δαπάνες, η Amazon έφτασε να είναι η πέμπτη εταιρεία στις ΗΠΑ σε διαφημιστικά έξοδα, ενώ έχει την μεγαλύτερη αύξηση σε διαφημιστικό budget από όλες τις 10 κορυφαίες εταιρείες. Αυτά τα κόστη αντικατοπτρίζονται και στα αποτελέσματα της εταιρείας, στα οποία η δαπάνη για έξοδα προβολής και προώθησης έφτασε το 2018 τα 13,8 δισ. δολάρια, αυξημένη κατά 37% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή η δαπάνη αντιπροσωπεύει το 5,9% των συνολικών εσόδων της Amazonγια το 2018, το υψηλότερο ποσοστό που έχει ξοδέψει η εταιρεία στα 18 χρόνια που δραστηριοποιείται. Εντός του συνολικού marketing budget των 13,8 δισ. δολαρίων, η δαπάνη μόνο για διαφημίσεις και προωθητικές ενέργειες ήταν 8,2 δισ. δολάρια, έναντι 6,3 δισ. δολαρίων το προηγούμενο έτος.

kantar-media-ad-expences-2018

Για ποιο λόγο όμως άλλαξε τόσο δραστικά η προβολή της εταιρείας και έχει προχωρήσει σε τόσο μεγάλη προβολή προς τα έξω; Παρά το γεγονός ότι η Amazon έχει τεράστια προβολή, χρειάζεται τις διαφημίσεις για να υπερασπιστεί τον ”χώρο” της από τις υπόλοιπες εταιρείες λιανικής, όπως η Walmart και η Target, ειδικά τώρα που από την μία η ίδια μπαίνει στην αγορά των φυσικών καταστημάτων, αλλά και οι ανταγωνιστές της θέλουν να πάρουν ένα μεγάλο κομμάτι των online πωλήσεων. Το κοινό στο οποίο απευθύνονται είναι τεράστιο και μαζί του “κουβαλάει” τεράστια κέρδη, έτσι δεν είναι δυνατόν πια για την Amazon να αγνοεί αυτή τη μορφή προσέγγισης του. Το μεγαλύτερο κομμάτι της διαφημιστικής δαπάνης πάει στην τηλεόραση, στην οποία η Amazon ξόδεψε το 37% του budget της, δηλαδή περίπου 679 εκατ. δολάρια.

Με αυτό τον τρόπο η Amazon μπορεί να έρθει σε επαφή με μεγάλο κομμάτι των καταναλωτών, ακόμα και αν αυτό σημαίνει πως θα πρέπει για χάρη τους να “απαρνηθεί” το online παρελθόν της και την υψηλή τεχνολογία που διέπει το σύνολο σχεδόν των υπηρεσιών της. Μπορεί το internet και η τεχνολογία α έχουν πια κυριαρχήσει στην καθημερινότητα μας, όμως ακόμα η τηλεόραση είναι η βασίλισσα των media και αν θες να “πιάσεις” τον σφυγμό της μεγάλης μάζας των καταναλωτών, τότε θα πρέπει να παίξεις στο δικό τους “γήπεδο”.

Kαι αυτό άργησε λίγο να το καταλάβει η Amazon

 

Πηγή: emea.gr