today-is-a-good-day
19 C
Athens

Κρήτη: Στο ΕΣ η σύμβαση παραχώρησης για το νέο αεροδρόμιο

Το δρόμο για το Ελεγκτικό Συνέδριο παίρνει η σύμβαση παραχώρησης για το αεροδρόμιο στο Καστέλι μετά την υπογραφή από τον υπουργό Υποδομών Χρίστο Σπίρτζη της απόφασης, για την ανακήρυξη της κοινοπραξίας ΤΕΡΝΑ-GMR ως οριστικού αναδόχου. Για τις ανάγκες του έργου ιδρύεται η «Διεθνής Αερολιμένας Ηρακλείου Κρήτης Ανώνυμη Εταιρεία Παραχώρησης» και ο διακριτικός τίτλος του ανάδοχου σχήματος θα είναι «ARIADNE AIRPORT GROUP».

Η σχετική απόφαση δημοσιεύτηκε χθες στην Διαύγεια και ανοίγει το δρόμο για την ωρίμανση της παραχώρησης, αφού μετά τον έλεγχο του Ελεγκτικού Συνεδρίου, θα περάσει στο τελευταίο στάδιο των εγκρίσεων που είναι η ψήφιση από την βουλή.

Η εταιρεία όπως αναφέρεται στην απόφαση, έχει υποβάλλει όλα τα δικαιολογητικά κατακύρωσης από το περασμένο καλοκαίρι καθώς επίσης και την εγγυητική ύψους 15 εκατομμυρίων ευρώ αλλά και το φάκελο τροποποίησης της απόφασης έγκρισης περιβαλλοντικών όρων.

Το αντικείμενο του έργου στην Κρήτη περιλαμβάνει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία, συντήρηση και εκμετάλλευση του νέου διεθνούς αερολιμένα Καστελίου Πεδιάδος, το οποίο θα αντικαταστήσει το σημερινό εν λειτουργία αεροδρόμιο Ηρακλείου στην περιοχή της Αλικαρνασσού. Το Καστέλι συνορεύει με το στρατιωτικό αεροδρόμιο στο Καστέλι Πεδιάδος και θα λειτουργεί παράλληλα μ’ αυτό.

Το αεροδρόμιο θα περιλαμβάνει ένα διάδρομο κατηγορίας Ε, μήκους 3.200 μέτρων, ένα τροχόδρομο παράλληλο με τον διάδρομο κατηγορίας Ε πλάτους 23 μέτρων, με πρόβλεψη για μελλοντική κατασκευή και δεύτερου τροχόδρομου, τρεις κατ’ ελάχιστο συνδετήριους τροχόδρομους υψηλής ταχύτητας και δύο κατ’ ελάχιστον συνδετήριους τροχόδρομους μεταξύ του Αεροδρομίου και του Στρατιωτικού Αεροδρομίου.

Παράλληλα το νέο αεροδρόμιο θα έχει είκοσι επτά θέσεις στάθμευσης στην πίστα, με δυνατότητα Αυτόνομης Προσέγγισης και Απομάκρυνσης, σύστημα αποθήκευσης και διανομής καυσίμων με υπόγειο δίκτυο τροφοδοσίας αεροσκαφών για κάθε Θέση Στάθμευσης (έναντι 25 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη) και δεκαεννέα Αίθουσες Αναμονής Επιβατών (έναντι 12 που ήταν ο ελάχιστος επιτρεπτός αριθμός κατά τη Διακήρυξη).

Στο αντικείμενο της σύμβασης παραχώρησης περιλαμβάνεται και η μελέτη, κατασκευή και χρηματοδότηση των οδικών προσβάσεων σύνδεσης του νέου αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο και Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης. Πρόκειται για το νέο κλειστό αυτοκινητόδρομο μήκους 18 χιλιομέτρων περίπου, για τη σύνδεση του Νέου Αεροδρομίου Καστελίου με τον Βόρειο Οδικό άξονα της Κρήτης στην περιοχή της Χερσονήσου.

Για τη σύνδεση με το Νότιο Οδικό άξονα της Κρήτης προβλέπεται η μελέτη και κατασκευή της οδικής σύνδεσης (μήκους 6 χλμ. περίπου, διατομής μιας λωρίδας ανά κατεύθυνση με Λωρίδα πολλαπλών χρήσεων χωρίς διαχωρισμένο οδόστρωμα) από το Αεροδρόμιο μέχρι τον άξονα Ηράκλειο – Αρκαλοχώρι – Βιάννος.

Η κατασκευή του έργου εκτιμάται ότι θα δημιουργήσει περίπου 1.000 άμεσες θέσεις εργασίας σε διάστημα 5 ετών, και κατά την περίοδο λειτουργίας του αεροδρομίου θα δημιουργηθούν 500 μόνιμες θέσεις εργασίας.

Ο όμιλος ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ έχει ανακοινώσει το μεγάλο επενδυτικό του ενδιαφέρον για τα αεροδρόμια, το οποίο θα εκδηλωθεί και στους επικείμενους διαγωνισμούς για τα αντίστοιχα έργα της Σόφιας και του Βουκουρεστίου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ