today-is-a-good-day
20.2 C
Athens

Δοκιμάζουμε το Opel Crossland X, ως ένα σύγχρονο αστικό crossover

Με έμφαση στην εμφάνιση, στην πρακτικότητα, στην ασφάλεια και στην οικονομία καυσίμου, το Opel Crossland X είναι ένα σύγχρονο αστικό crossover που προσφέρει όλα εκείνα τα στοιχεία που χρειάζεται μια σύγχρονη οικογένεια με προσανατολισμό τις εξορμήσεις και τον σύγχρονο τρόπο ζωής.

Το διαπιστώσαμε στη δοκιμαστική οδήγηση πολλών ημερών, όπου κάναμε πολλά χιλιόμετρα διαπιστώνοντας τα πλεονεκτήματα, αλλά και τα μειονεκτήματά του. Με τις διαστάσεις του να αγγίζουν εκείνες του Mokka X, αλλά και με πολλά στοιχεία που προέρχονται από το Adam, δίνει έμφαση στους χώρους και στην πρακτικότητα. Ξεχωρίζει στο εμπρός μέρος η νέα μάσκα, η οποία φέρει φώτα ημέρας τύπου LED σε σχήμα μπούμερανγκ, ενώ στο ίδιο μήκος κύματος κινούνται και τα πίσω φωτιστικά σώματα, με τη κλασική «λεπίδα» Opel να υπάρχει στο πλάι του αμαξώματος. Ένα από τα βασικά πλεονεκτήματα είναι το αρκετά μεγάλο ύψος από το έδαφος, γεγονός που μας επέτρεψε να κινηθούμε άνετα σε εκτός δρόμους διαδρομές, στο μέτρο του δυνατού, αφού έχουμε να κάνουμε με ένα προσθιοκίνητο όχημα.

Μας άρεσαν οι μεγάλες γυάλινες επιφάνειες, που αναβαθμίζουν το εσωτερικό, βοηθούν στην ορατότητα οδηγού και επιβατών και βοηθά στη δημιουργία μιας πιο ευχάριστης καμπίνας. Από την άλλη υπάρχει μεγάλη ευρυχωρία στην καμπίνα, που μπορεί να φιλοξενήσει πέντε επιβάτες παρέχοντάς τους όλες εκείνες τις ανέσεις. Τα υλικά της καμπίνας είναι μαλακά και πολύ καλής ποιότητας και η συναρμογή τους βρίσκεται σε υψηλά επίπεδα. Στη μέση του ταμπλό, υπάρχει η μεγάλη οθόνη αφής, η οποία δίνει όλες τις απαραίτητες πληροφορίες στον οδηγό, μέσω της οποίας ελέγχεται το προηγμένο σύστημα infotainment, IntelliLink.

Η έκδοση που οδηγήσαμε ήταν αυτή με το αυτόματο κιβώτιο το οποίο στην πράξη αποδείχθηκε εξαιρετικό με σωστές αλλαγές και με καλή ταξινόμηση ροπής. Αν και έχουμε να κάνουμε με ένα όχημα ελεύθερου χρόνου με μεγάλες διαστάσεις, θα περιμέναμε λίγο μεγαλύτερο αποθηκευτικό χώρο αποσκευών, που βρίσκεται στα 410 λίτρα, που αν μετακινηθούν τα πίσω καθίσματα μπορεί να αυξηθεί στα 520 λίτρα.

Ο τρικύλνδρος κινητήρας με τους 110 ίππους κινεί το αμάξωμα χωρίς πρόβλημα. Ελαστικός από τις χαμηλές στροφές, αλλά αρκετά άτονος χαμηλά, αν πιεστεί ανεβάζει εύκολα στροφές. Αν και η Opel ανακοινώνει μέση κατανάλωση κοντά στα 5,3 λίτρα στα 100 χιλιόμετρα, εμείς στην πράξη είδαμε ότι για να διανύσουμε την ίδια απόσταση χρειαστήκαμε ένα λίτρο επιπλέον.

Η οδική συμπεριφορά του μοντέλου στην πράξη αποδείχθηκε πολύ καλή, με την ανάρτηση να κάνει σωστά τη δουλειά της, προσφέροντας σταθερότητα και καλά επίπεδα πρόσφυσης. Καλή ήταν η λειτουργία της ακόμη και όταν κινηθήκαμε σε εκτός δρόμους διαδρομές και σε καμία περίπτωση δεν έκανε εκπτώσεις στον τομέα της άνεσης. Σε μεγάλη πίεση υπάρχει η τάσης της υποστροφής, η οποία όμως ελέγχεται άμεσα από το ESP. Κατά τη διάρκεια της οδήγησης λαμβάναμε την πληροφόρηση από το σύστημα διεύθυνσης και είχαμε στη διάθεσή μας μια σειρά από συστήματα, όπως την ειδοποίηση αλλαγής λωρίδας. Με το πάτημα ενός κουμπιού, επίσης, είχαμε έναν γρήγορο έλεγχο της κατάστασης του μοντέλου, από τον κινητήρα μέχρι και την πίεση των ελαστικών.

Το σύστημα Opel OnStar ανήκει στο βασικό εξοπλισμό του Crossland X. Το μοντέλο σηματοδοτεί το λανσάρισμα μιας νέας υπηρεσίας που επιτρέπει στους επιβάτες να επικοινωνούν με ένα Σύμβουλο Opel OnStar, ο οποίος τους βοηθά να επιλέξουν και να κλείσουν δωμάτιο σε ξενοδοχείο ή να βρουν χώρο στάθμευσης. Το 4G LTE Wi-Fi Hotspot3 του συστήματος παρέχει σε όλους τους επιβάτες ταχεία σύνδεση στο internet μέσω των κινητών τους.

Στην πράξη το Crossland X στέκεται στις πρώτες θέσεις του ανταγωνισμού και προσφέρει όλα εκείνα τα στοιχεία για τα οποία η Opel καυχιέται. Με βλέψεις για διαδρομές εκτός πόλης, αλλά και με δεδομένο ότι είναι γεννημένο για την πόλη, παντρεύει με επιτυχία τους δύο ξεχωριστούς κόσμους. Η τιμή του μοντέλου που οδηγήσαμε, δηλαδή με τους 110 ίππους στοιχίζει 20.600 ευρώ.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ