today-is-a-good-day
20.6 C
Athens

O Δ/νων Σύμβουλος της ΔΕΘ στο ThePresident

Τη δυνατότητα και το συμφέρον της Ελλάδας, να «κατακτήσει» επιχειρηματικά και οικονομικά το κρατίδιο των Σκοπίων, επισημαίνει ο Διευθύνων Σύμβουλος της HELEXPO-ΔΕΘ Κυριάκος Ποζρικίδης στη συνέντευξη που παραχώρησε στο ThePresident.gr. Ταυτόχρονα υπογραμμίζει τη νέα αναπτυξιακή δυναμική  που δίνει στη Θεσσαλονίκη το τρίπτυχο HELEXPO-Λιμάνι-Αεροδρόμιο, μετά τις ιδιωτικοποιήσεις που ανοίγουν νέες προοπτικές συνεργασίας τριών παραδοσιακών αναπτυξιακών πυλώνων.

Οι εξελίξεις στο θέμα των Σκοπίων, πως μεταφράζονται στην… επιχειρηματική γλώσσα;

Παρακολουθούμε τις εξελίξεις με τις ίδιες ευαισθησίες που έχουν οι περισσότεροι Έλληνες και παράλληλα, προετοιμαζόμαστε να αξιοποιήσουμε όσο το δυνατόν καλύτερα προς το συμφέρον της Θεσσαλονίκης και της ευρύτερης περιοχής, όποιες εξελίξεις προκύψουν. Γεγονός είναι, πως στα Σκόπια αυτή τη στιγμή, δεν είμαστε η μόνη χώρα με σοβαρή επιχειρηματική παρουσία. Ο νοών νοείτω. Σίγουρα είναι προς το συμφέρον μας, να εδραιώσουμε προνομιακές οικονομικές σχέσεις με το κρατίδιο. Έχοντας τακτική συνεργασία με τον αντίστοιχο εκθεσιακό οργανισμό των Σκοπίων, αντιλαμβανόμαστε πως και οι ίδιοι οι Σκοπιανοί, ξέρουν πως το καλό τους περνά από το νότο και την Ελλάδα. Μπορούμε εύκολα να δούμε τα Σκόπια ως οικονομική ενδοχώρα της κεντρικής Μακεδονίας και της Θεσσαλονίκης.

Η Helexpo-ΔΕΘ συγκαταλέγεται στους παραδοσιακούς αναπτυξιακούς πυλώνες της Θεσσαλονίκης, μαζί με το λιμάνι και τα αεροδρόμιο. Μετά τις πρόσφατες ιδιωτικοποιήσεις και με δεδομένο ότι εσείς λειτουργείτε ήδη εδώ και χρόνια με ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια, τι αλλάζει για τη περιοχή;

Λιμάνι και αεροδρόμιο, αποτελούν φυσικούς «συμμάχους» για τη Helexpo. Ως πύλες, περισσότερο το αεροδρόμιο σήμερα και ευελπιστώ ακόμα περισσότερο και το λιμάνι στο μέλλον, «εξυπηρετούν» τους δικούς μας πελάτες και συνεργάτες από την Ελλάδα και το εξωτερικό. Από την άλλη, τα γεγονότα που εμείς διοργανώνουμε ή φιλοξενούμε, συνεδριακά και εκθεσιακά, δημιουργούν «πελατεία» και για τους δύο αυτούς «συμμάχους». Είμαι σίγουρος, ότι μετά τις ιδιωτικοποιήσεις δημιουργείται νέα δυναμική για τη Θεσσαλονίκη και την ευρύτερη περιοχή από αυτό το τρίπτυχο, καθώς τα ιδιωτικοοικονομικά κριτήρια που αναφέρατε δημιουργούν ευελιξία και βοηθούν στην προώθηση σύγχρονων ιδεών και δράσεων. Με τον ΟΛΘ και τη FRAPORT μπορούμε να διοργανώσουμε από κοινού γεγονότα σχετικά με τη ναυτιλία, την αεροπλοΐα, τον τουρισμό, το εμπόριο. Να συνεργαστούμε σε κοινές δράσεις που θα επιστρέψουν πλούτο στην αγορά και στην κοινωνία της Θεσσαλονίκης.

Σε σχέση με το γεωπολιτικό ρόλο της πόλης;

Ασφαλώς δεν πρέπει να ξεχνάμε τη σημασία αυτού του τρίπτυχου και στη δυνατότητά μας, να εκμεταλλευτούμε διεθνείς εξελίξεις για να ενισχύουμε  τη δική μας οικονομική θέση. Παράδειγμα, η δική μας έκθεση Philoxenia για τον τουρισμό. Ενισχύεται από τη δύσκολη οικονομική συγκυρία που διέρχεται η Τουρκία, καθώς ο μεγάλος μας ανταγωνιστής, η αντίστοιχη τουριστική έκθεση της Κωνσταντινούπολης, ακόμη δεν ξέρουμε αν φέτος θα πραγματοποιηθεί. Έτσι είναι όμως, στα οικονομικά. Η δυσκολία ενός, μεταφράζεται σε κέρδος κάποιου άλλου. Αλλά και στη σχέση με τα Σκόπια. Από πού θα κινηθούν δια θαλάσσης τα Σκόπια; Από το λιμάνι της Θεσσαλονίκης. Και το αεροδρόμιο «Μακεδονία», επίσης τους εξυπηρετεί. Από την άλλη, δεν πρέπει να ξεχνάμε, ότι η τουριστική ροή από τα Σκόπια και τις άλλες γειτονικές χώρες, βοήθησαν κάποιες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας αν επιβιώσουν στην κρίση. Όλα αυτά πρέπει να ζυγίζονται και να αξιοποιούνται. Τον ρόλο της η Θεσσαλονίκη πρέπει να το διεκδικήσει και να τον κατακτήσει. Τα εύκολα συνθήματα περί «πρωτεύουσας των Βαλκανίων», έχουν τελειώσει. Στην πράξη μετρώνται όλα…

Πως πάνε οι προετοιμασίες για την 83η Διεθνή Έκθεση του Σεπτεμβρίου;

Πιστεύω ότι θα είναι καλύτερη έκθεση της τελευταίας 20ετίας. Πέρσι, με τιμώμενη χώρα την Κίνα, είχαμε προσέλευση 250.000 επισκεπτών. Φέτος πιστεύω ότι θα φτάσουμε ή θα ξεπεράσουμε τις 300.000 με τιμώμενη χώρα τις ΗΠΑ. Έχουμε μεγάλες εταιρείες από όλο το οικονομικό φάσμα με αιχμή την καινοτομία και την τεχνολογία. Και βέβαια, η αναμενόμενη έλευση, όχι ενός, αλλά δύο υπουργών των ΗΠΑ –του υπουργού Εμπορίου κ. Γουίλμπορ Ρος και του υπουργού Ενέργειας κ. Ρικ Πέρι- αυξάνει ακόμα περισσότερο τη σημασία της φετινής διοργάνωσης για την προσπάθεια της χώρας να προσελκύσει επενδύσεις. Μακάρι να καταφέρει να έρθει τελικά και ο Αντιπρόεδρος των ΗΠΑ κ. Μάικ Πενς. Θα είναι σπουδαία εξέλιξη. Τελευταία φορά που ήρθε Αμερικανός Αντιπρόεδρος στη ΔΕΘ, ήταν το 1963, ο Λίντον Τζόνσον. Και του βγήκε γούρικη η Θεσσαλονίκη, γιατί μετά έγινε Πρόεδρος.

Υπάρχει συνταγή για την ανοδική πορεία μιας γενικής έκθεσης σε μια εποχή κυριαρχίας των κλαδικών εκθέσεων;

Κοινή λογική και πολλή δουλειά. Η ΔΕΘ αναγεννήθηκε, σε ένα περιβάλλον με δύο δύσκολες παραμέτρους. Αφενός το γεγονός ότι ήδη από το 1980 υποχωρούσαν παντού οι γενικές εκθέσεις, υπέρ των κλαδικών. Αφετέρου, την κρίση των τελευταίων ετών που έπληξε τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις, οι οποίες είναι κατά κύριο λόγο οι συμμετέχοντες μιας έκθεσης. Στραφήκαμε έτσι στη δημιουργία ενός πολυγεγονότος. Με το θεσμό της τιμώμενης χώρας, με μια ροή συναυλιών σε αριθμό και πυκνότητα που ζηλεύουν πολλά φεστιβάλ. Φέραμε το CERN, δημιουργήσαμε το εργοστάσιο Σοκολάτας που ταξιδεύει τώρα στο εξωτερικό, φέραμε τις «Μαγεμένες» στη Θεσσαλονίκη. Και βέβαια, έχουμε τη δημιουργία συνθηκών για συναντήσεις B2B για τη σύναψη επιχειρηματικών συνεργασιών, με το κομμάτι Β2C, δηλαδή την επαφή της επιχείρησης με τον τελικό καταναλωτή και φυσικά το πεδίο του B2G, της επαφής της επιχειρηματικής κοινότητας με το κυβερνητικό και κρατικό δυναμικό. Όλα παίζουν τον ρόλο τους.

Το B2G βέβαια μεταφράζεται και στην παραδοσιακή άρρηκτη σύνδεση της ΔΕΘ με την κεντρική πολιτική σκηνή. Αυτό αποτελεί τελικά πλεονέκτημα ή μειονέκτημα;

Παραδοσιακά ήταν και έτσι πρέπει να είναι, στοιχείο της αίγλης της ΔΕΘ. Οι παλιότεροι Θεσσαλονικείς θα θυμούνται ότι ερχόταν ο αείμνηστος Κωνσταντίνος Καραμανλής με το καραβάκι και πήγαινε με τα πόδια ως τη ΔΕΘ για τα εγκαίνια, με τον κόσμο στο δρόμο να τον υποδέχεται και να τον χαιρετά. Το σκηνικό με τις διαμαρτυρίες και ενίοτε τα επεισόδια, προέκυψε μετά το 1990. Και ενώ είναι κατανοητό το δικαίωμα κάθε κλάδου να προβάλει αιτήματα και να διεκδικεί, καλό θα είναι να καταλάβουμε όλη την ανάγκη προστασίας του θεσμού της ΔΕΘ και των εγκαινίων της, που πρέπει να είναι μια γιορτή για την πόλη.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ