today-is-a-good-day
20.9 C
Athens

Ματίς-Γκάμπο: Οι χρονικογράφοι του Μακόντο σε μία έκθεση

Ο ασπρόμαυρος ρεαλισμός του σπουδαίου Κολομβιανού φωτογράφου Λέο Ματίς διασταυρώνεται με τον Νομπελίστα φίλο και συντοπίτη του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες και το αποτέλεσμα είναι μαγικό στην έκθεση φωτογραφίας, η οποία ανοίγει για το κοινό στις 14 Ιουνίου, στο Μουσείο Μπενάκη της Πειραιώς.

Με τίτλο «Ματίς-Γκάμπο. Οι χρονικογράφοι του Μακόντο», 40 φωτογραφίες του Λεό Ματίς συνοδεύονται από αποσπάσματα του Γκαμπριέλ Γκαρσία Μάρκες από το βιβλίο του «100 χρόνια μοναξιά». Η έκθεση παρουσιάζεται στο πλαίσιο του 10ου Φεστιβάλ ΛΕΑ (Λογοτεχνία εν Αθήναις).

«… το παιδί απολάμβανε την ιστορία ενός ψαρά που δανείστηκε από τον γείτονά του ένα βαρίδι για το δίχτυ του και το ψάρι που τούδωσε ύστερα για πληρωμή είχε ένα διαμάντι στην κοιλιά του… » γράφει η λεζάντα στη φωτογραφία του νεαρού που πετάει το δίχτυ.

«Το δίχτυ», «Η Ωραία Ρεμέδιος», «Ο ποταμός Αρακατάκα» είναι εικόνες του θρυλικού φωτογράφου πολλές δεκαετίες πριν την επινόηση του μυθιστορηματικού Μακόντο και αποδεικνύουν ότι ο τόπος και η ζωή εκεί υπήρξαν μία χειροπιαστή πραγματικότητα.

Ο θρυλικός φωτογράφος Λεόν Ματίς (1917-1998) και ο κορυφαίος εκπρόσωπος του μαγικού ρεαλισμού στη λογοτεχνία Γκαμπριέλ Γκαρσία Μαρκές (1927-2014) γεννήθηκαν με διαφορά μίας δεκαετίας στην Αρακατάκα. Ο Λεονέτ Ματίς Εσπινόζα, γνωστός ως Λεό Ματίς, υπήρξε ένας από τους πλέον διακεκριμένους Κολομβιανούς φωτογράφους και καρικατουρίστες, με διεθνή αναγνώριση. Δεν έζησε μόνο στη χώρα του. Στο Μεξικό σχετίστηκε με σημαντικούς καλλιτέχνες, στις ΗΠΑ εργάστηκε για το Life και το Reader’s Digest και στη Βενεζουέλα ως φωτογράφος του Παλάσιο δε Μιραφλόρες (Προεδρική κατοικία). Ένα από τα φωτογραφικά έργα του, το Pavo Real del mar, θεωρείται από τις ωραιότερες φωτογραφίες της Κολομβίας. Το 1949 εξελέγη ως ένας από τους δέκα καλύτερους φωτογράφους του κόσμου.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ