today-is-a-good-day
8.3 C
Athens

Παντελιάδης (πρόεδρος Ένωσης Σούπερ Μάρκετ): Μόλις 1 στους 5 προμηθευτές απέσυρε τις ανατιμήσεις λόγω της απαγόρευσης των προσφορών

Μπορεί εδώ και περίπου ένα μήνα η κυβέρνηση να έχει θέσει σε ισχύ το μέτρο της τρίμηνης απαγόρευσης προσφορών για τις βιομηχανίες που αυξάνουν τις τιμές των προϊόντων τους στο ράφι, ωστόσο οι προμηθευτές, Έλληνες και ξένοι, φαίνεται ότι δεν…πτοούνται. Σύμφωνα με τον πρόεδρο και διευθύνοντα σύμβουλο του ομίλου METRO (My Market) και πρόεδρο της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδας (ΕΣΕ), Αριστοτέλη Παντελιάδη 4 στους 5 προμηθευτές έχουν προχωρήσει σε ανατιμήσεις.

Της Γωγώς Κατσέλη

«Σε αναλογία κωδικών υπολογίζεται ότι 1 στις 5 εταιρείες πήρε πίσω τις ανατιμήσεις που δρομολογούσε. Μέχρι στιγμής περίπου 8-10 προμηθευτές έχουν παγώσει τις ανατιμήσεις που προωθούσαν ακυρώνοντας τους ανατιμημένους τιμοκαταλόγους που είχαν αποστείλει και δεν είχαν περάσει ακόμα στις τελικές τιμές», δήλωσε χαρακτηριστικά ο κ. Παντελιάδης μιλώντας σε δημοσιογράφους στο πλαίσιο της έκθεσης HoReCa 2024.

Όπως επισήμανε, οι εταιρείες που πήραν πίσω τις αυξήσεις που είχαν προαναγγείλει προέρχονται από τον κλάδο των τροφίμων και ποτών, όπως για παράδειγμα η Βίκος, η ΙΟΝ, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία η γαλακτοβιομηχανία Δωδώνη και άλλες μικρότερες επιχειρήσεις.

Ωστόσο, ο κ. Παντελιάδης εξέφρασε την εκτίμηση ότι το εν λόγω μέτρο θα βάλει φρένο στις ανατιμήσεις. Τόνισε, δε, ότι ο πληρθωρισμός των τροφίμων όπως καταγράφεται από την ΕΛΣΤΑΤ, είναι πολύ υψηλότερος από αυτόν που μετρά εσωτερικά η εταιρεία τους. «Με τη δική μας μεθοδολογία και τη σύγκριση τιμών στο σύνολο των κωδικών, που έχουμε στα καταστήματά μας, τον Νοέμβριο και τον Δεκέμβριο αποτυπώσαμε πληθωρισμό 2%-2,5%», υπογράμμισε. Σημειώνεται ότι σύμφωνα με τα στοιχεία της ΕΛΣΤΑΤ, ο δείκτης τιμών καταναλωτή στα τρόφιμα και ποτά διαμορφώθηκε τον Νοέμβριο στο 9% και τον Δεκέμβριο στο 8,9%.

«Κόφτης» στις προσφορές

Σε ό,τι αφορά στο μέτρο για τη μείωση κατά 30% των προσφορών που κάνουν οι προμηθευτές με αντίστοιχη μείωση των τιμών στο ράφι και συγκεκριμένα σε απορρυπαντικά, καθαριστικά, σαμπουάν, αφρόλουτρα, οδοντόκρεμες και βρεφικές πάνες, από την 1η Μαρτίου, ο πρόεδρος της Ένωσης Σούπερ Μάρκετ Ελλάδος σχολίασε ότι δεν συνεπάγεται και περιορισμό των προσφορών.

«Η διάταξη δε λέει τίποτα για το πόσες προσφορές μπορεί να κάνει ο προμηθευτής, τον αφήνει να κάνει όσες προσφορές θέλει, ωστόσο έμμεσα ενδεχομένως να τον οδηγήσει στον περιορισμό τους, εάν βεβαία το αποφασίσει. Η μετακύλιση του 30% των εκπτώσεων και προωθητικών στην τελική τιμή καταναλωτή δεν απαγορεύει την διατήρηση της όποια προσφοράς. Μπορεί και να κάνει την μείωση στην αρχική τιμή και να διατηρήσει το ένα συν ένα. Είναι απόφαση κάθε προμηθευτή πως θα χειριστεί την εμπορική του πολιτική και εάν θα αποφασίσει να μειώσει την ένταση των προσφορών ή την διάρκεια τους ή θα τις διατηρήσει» ανέφερε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι «δεν είναι κακό μέτρο».

Τέλος, επισήμανε ότι τα νέα μέτρα δημιουργούν δυσκολίες στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ, λόγω του επιπλέον διοικητικού κόστους, καθώς οι κωδικοί που πρέπει να ελέγχονται αν έχουν ανατιμηθεί προκειμένου να μη γίνονται προσφορές, είναι πάρα πολλοί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ