today-is-a-good-day
20 C
Athens

Οι μετρήσεις στο Μέγαρο Μαξίμου, το λιμάνι της Αλεξανδρούπολης, η νέα πλατφόρμα των ραδιοφώνων και το διαφημιστικό κονδύλι του Υπουργείου υγείας

Επικοινωνιακή αντεπίθεση ετοιμάζει η κυβέρνηση στο ζήτημα των υποκλοπών και των πιέσεων που δέχεται από ΜΜΕ. Σύμφωνα με πληροφορίες, το επικοινωνιακό επιτελείο του Μαξίμου μετρά τις αντιδράσεις της κοινής γνώμης μετά τις πρόσφατες εξελίξεις που δείχνει μια πρώτη συγκράτηση στα ποσοστά της, με την κοινή γνώμη παράλληλα να επιδοκιμάζει την αποφασιστικότητα του πρωθυπουργού να συγκρουστεί με συμφέροντα. Από την όλη αναστάτωση πάντως, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν φαίνεται να κερδίζει  δημοσκοπικά, με τα ποσοστά του να παραμένουν καθηλωμένα στα ίδια επίπεδα. Παράλληλα, η κυβέρνηση ετοιμάζει ομάδα κρούσης βουλευτών και στελεχών που θα την εκπροσωπούν στα ΜΜΕ οι οποίοι θα σηκώσουν το βάρος της αντιπαράθεσης με τον ΣΥΡΙΖΑ. Φαίνεται επίσης ότι προς το παρόν πέφτουν οι τόνοι της αντιπαράθεσης με το μιντιακό συγκρότημα του ομίλου Μαρινάκη, με τις δύο πλευρές να εμφανίζονται αποφασισμένες να κάνουν ένα βήμα πίσω προκειμένου να βρεθεί μια κοινή γραμμή συνεννόησης.

Πάντως η κυβέρνηση επιχείρησε επικοινωνιακά να υπερβεί την πρόσφατη κρίση ανακοινώνοντας μεταξύ άλλων τη ματαίωση του διαγωνισμού για το λιμάνι της
Αλεξανδρούπολης κάτι που δεν είδε με καθόλου καλό μάτι η αγορά. Η μπάλα πλέον είναι στο γήπεδο του ΤΑΙΠΕΔ, το οποίο αναμένεται εκτός απροόπτου να δείξει προς ποια κατεύθυνση θα κινηθεί ο διαγωνισμός. Επικρατέστερο σενάριο είναι πως θα υπάρξει αναβολή, καθώς η επαναπροκήρυξη του διαγωνισμού είναι δύσκολη σε αυτή τη συγκυρία. Σε κάθε περίπτωση ο ρόλος του λιμανιού είναι αναβαθμισμένος σημαντικά και το τίμημα όπως και οι όροι του διαγωνισμού «σηκώνουν» αναθεώρηση. Όπως όλα δείχνουν στο απώτερο μέλλον ίσως προκηρυχθεί νέος διαγωνισμός. Έως τότε το ΤΑΙΠΕΔ θα «τρέχει» το λιμάνι.

Ενεργειακή κρίση από την …ανάποδη. Και όμως οι αποθήκες LNG στην Ευρώπη έχουν
γεμίσει και πλέον τα πλοία που μεταφέρουν LNG δεν βρίσκουν να «δέσουν». Έτσι λοιπόν η
τιμή του φυσικού αερίου έχει πέσει πολύ, τα ενοίκια για slots έχουν φτάσει στο θεό και ο
μέχρι τώρα καλός καιρός στην Ευρώπη ρίχνει την αξία των φορτίων και αυξάνει τα ναύλα.
Τα πλοία μεταφέρουν αέριο αξίας 4 δισ. Που περιμένουν να «φορτωθούν» σε ευρωπαϊκές
αποθήκες.

Σε εξέλιξη βρίσκεται πράσινο project στην Κηφισιά. Πρόκειται για το αρχοντικό της Ασπασίας Μάνου, το οποίο με έργα ύψους 13 εκατ. Ευρώ μετατρέπεται σε πολυτελείς πράσινες κατοικίες, οι οποίες σύμφωνα με πληροφορίες ήδη έχουν κεντρίσει το αγοραστικό ενδιαφέρον. Το έργο βρίσκεται ακόμα σε πρώιμο στάδιο και το τρέχει η Hellenic Properties,
η οποία έχει αναλάβει και άλλα παρόμοια έργα. Η αγορά της πράσινης κατοικίας βρίσκεται
σε ανάπτυξη στη χώρα μας και το προσεχές διάστημα αναμένεται πολλές κατοικίες,
παραθεριστικές και μη, να χτιστούν. Εκτός από τη φιλική στο περιβάλλον κατασκευή τους
φέρνουν και αυξημένα έσοδα στους εργολάβους, καθώς το τμ πωλείται σε υψηλότερες τιμές
από τις κοινές κατασκευές.

Μιας και πιάσαμε τα ακίνητα σε κέντρο αμυντικών βιομηχανιών μετατρέπεται σιγά σιγά το
Νέο Ψυχικό. Μεγάλη ελληνική εταιρεία αναμορφώνει το χώρο δίπλα από το στέκι Albion
με στόχο να στεγάσει τα κεντρικά της γραφεία. Εκτός από αυτό το ακίνητο και άλλες
εταιρείες που δραστηριοποιούνται στον αμυντικό κλάδο δείχνουν να προτιμούν τον Φάρο
του Ψυχικού για τα κεντρικά τους γραφεία.

Χαμός γίνεται με τους πλειστηριασμούς σε δημοφιλείς και ακριβούς προορισμούς.  Ειδικότερα, ακίνητα σε Μύκονο, Σαντορίνη, Αράχωβα έχουν την τιμητική τους στο
ηλεκτρονικό σφυρί, με πολλά ακίνητα να ανήκουν σε επώνυμους. Τραπεζικές πηγές
εκτιμούν πως το γεγονός πως τα ακίνητα τα βγάζουν σε πλειστηριασμούς κυρίως οι
servicers σημαίνει πως οι τιμές θα είναι ελκυστικές. Βέβαια και στο παρελθόν πολλοί
πλειστηριασμοί είχαν κηρυχθεί άγονοι. Τα ακίνητα θα αρχίσουν να βγαίνουν στο σφυρί από
τις 16 Νοεμβρίου και ύστερα.

Η νέα τάση στα ξενοδοχεία είναι «βρείτε εργαζομένους». Και αυτό γιατί το καλοκαίρι που
πέρασε, όπου οι πληρότητες ήταν υψηλές, παρατηρήθηκε το φαινόμενο να μην υπάρχουν
εργαζόμενοι να δουλέψουν με όσους εργάζονταν να κάνουν διπλοβάρδιες για να «βγει» η
δουλειά. Έτσι λοιπόν Sani/Ikos και όμιλος Διβάνη οργανώνουν ημέρες καριέρας και ζητούν
νέο προσωπικό, το οποίο θα προκύψει από αυτές τις εκδηλώσεις.

Μένοντας στα ξενοδοχεία να αναφέρουμε ότι με εντυπωσιακό τρόπο κλείνει η χρονιά με την Ιονική Ξενοδοχειακή η οποία  προχωρά σε έκδοση ομολογιακού δανείου έως 280 εκατ. Ευρώ΄. Η εμπράγματη εξασφάλιση είναι το 51% της ΤΕΜΕΣ στην Ιονική υπέρ της Εθνικής Τράπεζας. Έτσι λοιπόν στόχος είναι το 2024 το νέο Hilton να υποδεχθεί τους πρώτους επισκέπτες, που θα περιλαμβάνει 280 δωμάτια, χώρους αναψυχής, πολυτελή διαμερίσματα και εμπορικά κέντρα.

Με ενδιαφέρον αναμένεται η συνάντηση του Άδωνι Γεωργιάδη με εκπροσώπους του
κλάδου της βιομηχανίας τροφίμων. Στόχος είναι να βάλουν περισσότερη πλάτη και ο
υπουργός αναμένεται να ζητήσει εξηγήσεις γιατί δεν έχουν μπει επώνυμα προϊόντα στο
καλάθι της νοικοκυράς. Από τη μεριά τους εκπρόσωποι των σούπερ μαρκετ ισχυρίζονται
πως στις ιδιωτικές ετικέτες μπορούν να βάλουν μεγαλύτερη έκπτωση από τα τα επώνυμα
προϊόντα, όπου οι προμηθευτές (και οι εταιρείες που τα διαχειρίζονται) δεν δίνουν μεγάλες
εκπτώσεις.

Ένας νέος παίκτης εμφανίζεται στην αγορά ενοικίασης και leasing οχημάτων. Πρόκειται για
την Kinsen Hellas που αποτελεί το συνεργάτη του Europcar Mobility Group. Το 2022 η
Kinsen επενδύει 50 εκατ. Ευρώ ενώ όπως αναφέρουν πληροφορίες την προσεχή τριετία
αναμένεται να «ρίξει» στην αγορά 150 εκατ. Ευρώ με στόχο να φτάσει τον στόλο οχημάτων
της στις 10.000. Παράλληλα οι νέες θέσεις εργασίας που αναμένεται να δημιουργηθούν
αγγίζουν τις 150.

Σε δημοπράτηση, το αργότερο έως τον Μάρτιο του 2023, αναμένεται να βγει ο τριπλός
κόμβος στον Σκαραμαγκά. Πρόκειται για ένα έργο άνω των 60 εκατ. Ευρώ και μετά την
ολοκλήρωση των μελετών αναμένεται να γίνει γνωστό το ακριβές κόστος του project.
Υπενθυμίζεται πως πρόκειται για ένα έργο που έχει καθυστερήσει τουλάχιστον 6 χρόνια με
τις διαδικασίες για τη δημοπράτησή του να επιταχύνονται. Η χρηματοδότησή του θα γίνει
μέσω του ΕΣΠΑ και του ΠΕΠ Αττικής.

Aνώνυμη Εταιρεία με την επωνυμία «Πανελλήνια Ραδιοφωνική Πλατφόρμα Ανώνυμη Εταιρεία» και τον διακριτικό τίτλο «Ραδιοφωνική Πλατφόρμα Α.Ε.» ίδρυσαν μέσα στον Οκτώβριο οι μεγαλύτεροι ραδιοφωνικοί σταθμοί της Αθήνας (ανάμεσά τους οι Σκάι, Real Fm Sport Fm, Athens DJ κα) με στόχο να κατοχυρώσουν και να αναπτύξουν τα εμπορικά τους δικαιώματα στο διαδίκτυο , μέσω πλατφόρμας live streaming που θα παρέχει το πρόγραμμά τους. To μετοχικό κεφάλαιο της νέας εταιρίας ανέρχεται σε 44.000 ευρώ και το πρώτο Δ.Σ.
εταιρείας αποτελούν οι Aλέξανδρος Καρακατσάνης (πρόεδρος) και οι Βασίλης Μαχαίρας, Δημήτρης Κωνσταντέλλος και Μαρία Κωστοπούλου (μέλη).

Ο όμιλος Meta (Facebook, Instagram) αναμένεται να ανακοινώσει τις απολύσεις χιλιάδων εργαζομένων του από την τρέχουσα εβδομάδα,  καθώς αρκετές εταιρείες του τεχνολογικού τομέα διώχνουν μέρος του προσωπικού τους εν μέσω οικονομικής κρίσης. Ενδέχεται να πρόκειται για το σχέδιο απολύσεων με τον μεγαλύτερο αντίκτυπο στον κλάδο, αφού η πανδημία οδήγησε σε αύξηση των εσόδων, αλλά και του προσωπικού των επιχειρήσεων του τομέα. Ο όμιλος Meta απασχολούσε κάπου 87.000 εργαζομένους σε παγκόσμια κλίμακα την 30ή Σεπτεμβρίου. Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης παρουσίασης των απογοητευτικών αποτελεσμάτων χρήσης τριμήνου, ο επικεφαλής του ομίλου, Μαρκ Ζούκερμπεργκ, είπε πως το προσωπικό δεν θα αυξηθεί πριν από τα τέλη του 2023, αντίθετα αναμένεται να μειωθεί ελαφρά. Το σχέδιο των απολύσεων αναμένεται να ανακοινωθεί σήμερα και θα είναι το πρώτο στην ιστορία του γίγαντα των ιστότοπων κοινωνικής δικτύωσης και θα αφορά «πολλές χιλιάδες» εργαζομένους. Την περασμένη Πέμπτη, δύο εταιρείες, η Stripe και η Lyft, ανακοίνωσαν πως θα προχωρήσουν σε απολύσεις ευρείας κλίμακας, ενώ ο κολοσσός των λιανικών απολύσεων Amazon πάγωσε  τις προσλήψεις. Η εταιρεία Twitter, που μόλις εξαγοράστηκε από τον Ίλον Μασκ, θα απολύσει περίπου τους μισούς από τους 7.500 εργαζομένους της.

Στον «αέρα» είναι η νέα καμπάνια για το Εθνικό Σχέδιο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας Ελλάδα 2.0 του Ταμείου Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας. Το σποτ παρουσιάζει «το κοινό σημείο συνάντησης» μιας γυναίκας που κάνει δωρεάν προληπτική μαστογραφία με έναν έφηβο που απέκτησε δωρεάν σύγχρονο ψηφιακό εξοπλισμό, αλλά και τη σύνδεση ανάμεσα σε έναν επαγγελματία με αναπηρία, που θέλει ουσιαστική στήριξη στην καθημερινότητά του, με μια επιχειρηματία που θέλει ενίσχυση στην επιχείρησή της. Το κοινό σημείο συνάντησης, όπως αναφέρεται χαρακτηριστικά στην ταινία, είναι το Ελλάδα 2.0. Το δημουργικό του σποτ επιμελήθηκε η Choose.  Η καμπάνια με το μήνυμα «επενδύουμε στο κοινό μας αύριο», «τρέχει» σε τηλεόραση και ραδιόφωνο, ενώ προσεχώς θα «τρέξει» σε digital και print.

Νέο διαφημιστικό κονδύλι από το Υπουργείο Υγείας ύψους 2, 6 ε. Ευρώ. το οποίο θα χρηματοδοτηθεί από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και θα περιλαμβάνει μια σειρά ενεργειών προβολής σε Μέσα Ενημέρωσης για προληπτικούς ελέγχους για καρκίνο του μαστού, καρκίνο του τραχήλου της μήτρας, καρκίνο του παχέος εντέρου,  καρδιαγγειακού κινδύνου, κα. Ελπίζουμε αυτή τη φορά το υπουργείο να μην περιοριστεί σε Μέσα φιλικά προς την κυβέρνηση, αλλά σε Μέσα που θα προβάλλουν σωστά και αποτελεσματικά το μήνυμα που χρειάζεται να προβληθεί.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ