Οι εξαγορές της Profile, η πτώση των μετοχών των διυλιστηρίων και οι επενδύσεις του Γ.Προκοπίου

Νέες εξαγορές ετοιμάζει η Profile Software όπως μαθαίνει η στηλη. Η εισηγμένη σκανάρει
μικρότερες εταιρείες πληροφορικής, των οποίων το χαρτοφυλάκιο λειτουργεί
συμπληρωματικά με το δικό της. Έτσι λοιπόν το προσεχές διάστημα αναμένεται να δώσει
νέα… Η επέκταση σε νέες αγορές προχωρά και σε αυτό το πλαίσιο εντάσσεται η σύμβαση
με την Κεντρική Τράπεζα της Αιγύπτου, η οποία επέλεξε το Σύστημα Διαχείρισης
Διαθεσίμων (Acumen.plus) της Profile. Στην ουσία δηλαδή δύο είναι οι τομείς
δραστηριότητας που επεκτείνεται η εταιρεία. Πρώτον εξαγορές και δεύτερον στις αγορές
του εξωτερικού.

Παράπλευρες απώλειες έχουν οι αποφάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης σχετικά με την
αντιμετώπιση της ενεργειακής κρίσης. Και αυτό γιατί η φορολογία στα υπερκέρδη
ταρακουνά την αγορά διυλιστηρίων. Ήδη οι μετοχές των Motor Oil και ΕΛΠΕ έχουν
καταγράψει σημαντική πτώση και αναλυτές αναμένουν συνέχιση του καθοδικού σερί.
Πάντως, η τιμή του πετρελαίου παραμένει υψηλή επομένως τα κέρδη αναμένεται να είναι
υψηλά, ωστόσο μειωμένα μετά το χαράτσι που έχει πέσει στα υπερκέρδη τους. Βέβαια,
μένει να δούμε τι εννοεί η Κομισιόν ως υπερκέρδη. Αυτό περιμένουν και οι διοικήσεις των
ΕΛΠΕ και Motor Oil για να ποσοτικοποιήσουν την πτώση στα κέρδη τους.

Νέες επενδύσεις προγραμματίζει ο Γιώργος Προκοπίου. Ο μεγάλος Έλληνας εφοπλιστής
τρέχει πρόγραμμα ναυπήγησης και παραλαβής νέων πλοίων με στόχο να αυξήσει τα μερίδιά
του στις θάλασσες. Από τις αρχές του χρόνου έχει παραλάβει πέντε νεότευκτα και στα
σκαριά υπάρχουν άλλα δύο. Η εταιρεία του διαθέτει στόλο 19 πλοίων μεταφοράς LNG και
LNG Carrier. Υπενθυμίζεται πως η Dynagas πρόσφατα παρέλαβε το νεότευκτο X-DF
χωρητικότητας 200.000 κυβικών μέτρων και πρόκειται για ένα ακόμα LNG Carrier στο
στόλο του εφοπλιστή.

Και μιας και πιάσαμε τα ναυτιλιακά τα business plans των ναυτιλιακών για την πράσινη
μετάβαση βρίσκονται πάνω στο τραπέζι. Δηλαδή, ειδικά τμήματα με εξειδικευμένο
προσωπικό αναλύουν το κόστος της πράσινης μετάβασης, των επενδύσεων δηλαδή που
πρέπει να δρομολογηθούν για τον μετασχηματισμό του ήδη υπάρχοντος στόλου και τη
ναυπήγηση νέων πλοίων που θα είναι σύμφωνα με τις νέες ντιρεκτίβες για την πράσινη
μετάβαση. Πρόχειροι υπολογισμοί παραγόντων του κλάδου εκτιμούν πως θα απαιτηθούν
περίπου 3 δισ. Δολάρια για την αναβάθμιση του ελληνικού στόλου.

Την Παρασκευή DBRS και Moodys αναμένεται να βγάλουν την αξιολόγησή τους για το
ελληνικό αξιόχρεο. Από τηλέφωνα που έκανε ο Mr.President προκύπτει ότι η Moodys ίσως
μας αναβαθμίσει, ενώ η DBRS ίσως διατηρήσει τις εκτιμήσεις της. Με πάσα επιφύλαξη σας
το μεταφέρουμε, αλλά δύσκολα πέφτουμε έξω. Για να δούμε…

Τη θέση της Country Manager για τις θυγατρικές της UPS στην Ουγγαρία, την Ελλάδα, την Ρουμανία και την Σλοβενία, αναλαμβάνει η Daniela Constantinescu. Η νέα Country Manager θα εργάζεται από τα γραφεία της εταιρείας στην Βουδαπέστη και θα αναφέρεται στην Kim Ruymbeke, Πρόεδρο της Περιφέρειας Ανατολικής Ευρώπης. Η κα. Constantinescu είναι επαγγελματίας με περισσότερα από 20 χρόνια εμπειρίας στα χρηματοοικονομικά και τη λογιστική. Ξεκίνησε να εργάζεται για τη UPS το 2007 ως επικεφαλής οικονομικών και λογιστικής της θυγατρικής της εταιρείας στη Ρουμανία και αργότερα κατείχε πολλές άλλες διευθυντικές θέσεις. Ήταν επίσης υπεύθυνη για τις οικονομικές λειτουργίες της εταιρείας στην Ουγγαρία για ενάμιση χρόνο.