Οι Ισπανοί στο Μετρό, τα προβλήματα στην Volterra, οι μετοχές της Ελλάκτωρ και οι επενδύσεις της Mytilineos

Ισπανική εταιρεία μπήκε σε έργα αναβάθμισης του Μετρό. Ειδικότερα, η Construcciones y Auxiliar ανέλαβε το έργο για την αναβάθμιση 14 συρμών του ηλεκτρικού, γραμμή 1 του μετρό. Ολοκληρώθηκε η β’φάσης του διαγωνισμού για την αναβάθμιση, και ο ανάδοχος του έργου αναλαμβάνει να παραδώσει τους 14 συρμούς. Το σημαντικό έργο αναμένεται να παραδοθεί σε 34 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, ενώ η παράδοση των συρμών θα γίνει τμηματικά, με τον πρώτο ανακαινισμένο συρμό να παραδίδεται στους 19 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης, άλλους 4 στους 25 μήνες, 5 ακόμη στους 30 μήνες και τους εναπομείναντες 4 στους 34 μήνες. Το project είναι αξίας 70 εκατ.ευρώ.

Oριακά τα πράγματα για την Άβαξ. Η εταιρεία είτε θα πωλήσει την Volterra, είτε η αγορά θα δει το πρώτο λουκέτο. Υπάρχουν σκέψεις για διακοπή της δραστηριότητας της θυγατρικής, σε περίπτωση που δεν ευοδωθούν οι προσπάθειες για πώλησή της. Οι διαπραγματεύσεις με υποψήφιους επενδυτές προχωρούν, ωστόσο δεν υπάρχει λευκός καπνός μέχρι στιγμής. Και αυτό γιατί κολλάνε τα πράγματα στο τίμημα και στα χρέη της θυγατρικής. Μέσα στο καλοκαίρι αναμένονται εξελίξεις, προς τη μία ή την άλλη κατεύθυνση.

Σήμερα αποκαλύπτουμε πως η Affidea εξαγοράστηκε από τη βέλγικη Grope Bruxelles Lambert, μια εταιρεία επενδύσεις που είναι εισηγμένη στο χρηματιστήριο στις Βρυξέλλες. Γενικότερα ο κλάδος της υγείας βρίσκεται σε αναβρασμό, καθώς εκτιμάται πως το προσεχές διάστημα θα καταγράψει σημαντική ανάκαμψη. Και αυτό γιατί αυξάνονται τα έσοδα των εταιρειών που δραστηριοποιούνται στον κλάδο. Παράλληλα, κινητικότητα παρατηρείται και στη φαρμακοβιομηχανία, με νέα deals να κυοφορούνται.

Νέο στοίχημα για την Unisystems του ομίλου Quest. Το project πάνω στο οποίο έχουν πέσει διοικητικά στελέχη της εταιρείας και τεχνική είναι η πλατφόρμα ανοιχτής αρχιτεκτονικής City4Life, που υλοποιεί το όρμα μιας έξυπνης πόλης. Στην ουσία προωθεί η διασυνδεσιμότητα και διαλειτουργικότητα με την τοπική αυτοδιοίκηση. Επίσης δράσεις Internet of Things και τεχνητής νοημοσύνης αναμένονται να γίνουν από την εταιρεία του ομίλου.

Ξεκινά εντός του 2022 το σχέδιο ΠΥΡΚΑΛ. Τι περιλαμβάνει; Τη μεταφορά στο ακίνητο της ΠΥΡΚΑΛ στη Δάφνη των εννέα υπουργείων και των 4 οργανισμών. Στόχος είναι η μετεγκατάσταση να γίνει στα επόμενα χρόνια, και εντός έτους αναμένεται να απομακρυνθούν από το ακίνητο το εργοστάσιο πυρομαχικών. Το τελευταίο βήμα είναι η μετεγκατάσταση να περάσει από διυπουργική έως τον Αύγουστο.

Ακόμα και μέσα στη μέρα αναμένονται οι ανακοινώσεις για τη μεταβίβαση του 30,1% της Ελλάκτωρ, που κατέχει η Greenhill, των εφοπλιστών Μπάκου – Καϋμενάκη, στην οικογένεια Βαρδινογιάννη. Η είδηση είναι σημαντική, όχι μόνο γιατί μπαίνει στον όμιλο μια μεγάλη επιχειρηματική οικογένεια, αλλά και γιατί έτσι θα σταματήσει και η γνωστή κόντρα των εφοπλιστών με τους Ολλανδούς. Όσο για το τίμημα; Στα 180 εκατ. ευρώ, όπως πληροφορείται ο Mr President. Πολύ υψηλότερο από τα κεφάλαια, που έχουν βάλει οι εφοπλιστές…

Κρίσιμη είναι αυτή η εβδομάδα για την Attica Bank και αυτό γιατί τα αποτελέσματα που ανακοίνωσε η τράπεζα δεν ικανοποίησαν. Οι ζημιές μπορεί να μαζεύτηκαν, όμως πλέον η δεύτερη ΑΜΚ είναι πιο απαραίτητη από ποτέ. Μάλιστα, το αυτί της στήλης έπιασε και κουβεντούλες για τρίτη αύξηση ή κεφαλαιακή ενίσχυση με άλλον τρόπο, το 2023. Ο Γιάννης Στουρνάρας πιέζει για επιτάχυνση των διαδικασιών, με επιστολές και συναντήσεις με στελέχη των ιδιωτών μετόχων. Όπως και να έχει, αναμένονται σημαντικές εξελίξεις στο ζήτημα και πλέον όλα δείχνουν πως μπαίνουμε στην τελική ευθεια για τη διάσωση της τράπεζας. Θα πετύχει το πείραμα; Ουδείς γνωρίζει, όλοι είναι κρυφά αισιόδοξοι.

Τα χέρια τους τρίβουν στην Αττική Οδό, καθώς η κίνηση στους δρόμους έχει αυξηθεί σε επίπεδα, που θυμίζουν καιρούς πριν το ξέσπασμα της πανδημίας. Κάτι, που δεν περνά απαρατήρητο και για όσους διεκδικήσουν την Αττική Οδό, με 5 διεθνή σχήματα και ελληνικές εταιρείες να έχουν βάλει στο στόχαστρό τους τα έσοδα του μεγάλου αυτοκινητόδρομου. Κοπελούζος, ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, Μυτιληναίος, Άβαξ και Πορτογάλοι διεκδικούν τη δουλειά, ενώ ενδέχεται να μπει στο παιχνίδι και η Ιντρακάτ. Το τίμημα αναμένεται να είναι υψηλό και να φτάσει τα 3 δισεκ. ευρώ στην καλύτερη. Το ζήτημα είναι κατά πόσο δεν θα δοθεί παράταση στον διαγωνισμό, καθώς οι ενδιαφερόμενοι είναι πολλοί και ίσως χρειαστεί χρόνος να προετοιμάσουν τους φακέλους.

Η αύξηση των επιτοκίων από την Fed, σε συνδυασμό με την αύξηση του κόστους δανεισμού, δεν φέρνουν καλές ειδήσεις στο οικονομικό επιτελείο της κυβέρνησης. Και αυτό, γιατί το κόστος δανεισμού έχει αυξηθεί σημαντικά, με την απόδοση του δεκαετούς να ξεπερνά το 3%. Στο οικονομικό επιτελείο φοβούνται πως, με αυτές τις αποδόσεις, η επενδυτική βαθμίδα ενδέχεται να καθυστερήσει. Το αν οι φόβοι γίνουν πράξη, ουδείς γνωρίζει. Πάντως, οι αναλυτές είναι 50%-50%. Μερικοί θεωρούν σίγουρη την επενδυτική βαθμίδα του χρόνου, άλλοι πίσω κάνουν λόγο για 2024. Πάντως, εκλογές με επενδυτική βαθμίδα θα ήταν κάτι, που θα έδινε σημαντικούς πόντους στην κυβέρνηση.

Τρεις σημαντικές επενδύσεις δρομολογεί η Mytilineos, για τις οποίες αναμένονται εξελίξεις μέσα στη χρονιά. Πρόκειται για την αύξηση παραγωγής αλουμινίου, στους 250.000 τόνους, την ολοκλήρωση της κατασκευής της νέας μονάδας ηλεκτροπαραγωγής 826MW, η οποία έχει εισέλθει σε φάση δοκιμαστικής λειτουργίας και αναμένεται να ξεκινήσει την εμπορική της λειτουργία, σύμφωνα με το χρονοδιάγραμμα, που έχει τεθεί στο γ’ τρίμηνο του 2022 και την ανάπτυξη νέων μονάδων ΑΠΕ, συνολικής ισχύος πάνω από 3GW στην Ελλάδα και το εξωτερικό. Οι δραστηριότητες φυσικού αερίου και ηλεκτρικής ενέργειας αποτέλεσαν το 61% του τζίρου του πρώτου τριμήνου, ο οποίος αυξήθηκε 99%.

Μεγάλη ανάπτυξη αναμένεται να καταγράψει η ναυτιλιακή του Λαιμού. Και αυτό γιατί ολοκληρώνονται οι ναυπηγήσεις πλοίων στην Κορέα. Υπό κατασκευή βρίσκονται δύο πλοία, δύο Aframax. Ο στόλος της εταιρείας απαρτίζεται από εννέα πλοία, έξι δεξαμενόπλοια και δύο μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων. Με τα δύο πλοία, αυξάνεται ο στόλος κατά περίπου 20%.

Όλοι αγοράζουν πλέον Ελλάδα και στον τουρισμό. Ακόμα ένα τρανό παράδειγμα, η Τhomas Cook, που επανακάμπτει στην ελληνική τουριστική αγορά, τρία χρόνια μετά την κατάρρευση της. Έχοντας μάθει από τα λάθη του παρελθόντος, όπως τονίζει η ηγεσία της, προσπαθεί να χτίσει την αξιοπιστία της και στέλνει μήνυμα πρωτίστως στους προμηθευτές της, αλλά και στους πελάτες της, ότι δεν πρόκειται να χάσουν τα χρήματα τους. Ο Alan French, Διευθύνων Σύμβουλος της Thomas Cook, στη συνάντηση που είχε στην Αθήνα με την Πρόεδρο του ΕΟΤ, Άντζελα Γκερέκου, αλλά και κατά τη διάρκεια συνέντευξης Τύπου, αναφέρθηκε στα λάθη του παρελθόντος που δεν πρέπει να επαναληφθούν. Πλέον, λειτουργεί ως αποκλειστικά διαδικτυακή ταξιδιωτική επιχείρηση, υπό τον διεθνή όμιλο, Fosun Tourism Group.