Test drive: Το νέο Nissan Qashqai 1.3 DIG-T Hybrid 158 PS X-Tronic

ΑΠΕ

Το νέο Nissan Qashqai είναι αυτό που δημιούργησε μία ολόκληρη κατηγορία και έδειξε τον δρόμο των SUV στην αγορά. Η νέα γενιά ανανεώθηκε, βελτιώθηκε σε πολλούς τομείς και είναι έτοιμο να συνεχίσει τις αυξημένες πωλήσεις, καταλαμβάνοντας μεγάλο μερίδιο από το ποσοστό της αγοράς.

Η νέα γενιά έγινε πολύ πιο όμορφη σχεδιαστικά. Οι σχεδιαστές κατάφεραν να παντρέψουν το «παλιό» με το «καινούργιο», βάζοντας πολλά νέα στοιχεία τόσο στο εσωτερικό όσο και στο εξωτερικό. Κατάφερε να γίνει πιο δυναμικό και μοντέρνο. Το μεταξόνιο αυξήθηκε κατά 2 εκατοστά, με το συνολικό μήκος να αυξάνεται συνολικά 3,5 εκατοστά. Το συνολικό μήκος έφθασε τα 4,42μ, το πλάτος αγγίζει το 1,83μ και το ύψος το 1,62μ.

Σημαντική δουλειά έγινε στη μπροστινή όψη του αυτοκινήτου, με μία διευρυμένη μάσκα (Nissan V-Motion), με φινίρισμα χρωμίου, προηγμένους προβολείς full LED, με φώτα ημέρας που έχουν τη χαρακτηριστική «υπογραφή» σε σχήμα μπούμερανγκ και λεπτομέρειες που όχι μόνο αναβαθμίζουν την οπτική, αλλά καταφέρνουν να μειώσουν τον συντελεστή αεροδυναμικής.

Από πλάγια, τη ματιά κερδίζουν οι ζάντες, η έντονη ακμή στο κάτω μέρος του αυτοκινήτου, οι αεροδυναμικοί καθρέπτες και η πρακτικότητα του ανοίγματος των πίσω πορτών, που πλέον ανοίγουν 85 μοίρες και επιτρέπουν την τοποθέτηση μεγάλων αντικειμένων στα πίσω καθίσματα.

Στο πίσω μέρος οι ακμές εξακολουθούν να κάνουν αισθητή την παρουσία τους προσφέροντας έντονο δυναμισμό. Σε αυτήν τη φιλοσοφία συμβάλλουν τα νέα led φωτιστικά σώματα, όπως και η μεγάλη αεροτομή που από τη μία προσφέρει αρκετή σκίαση στους πίσω επιβάτες και από την άλλη συμβάλει την αεροδυναμική του αυτοκινήτου. Επίσης, διακρίνονται και τα πλαστικά στο κάτω σημείο του πίσω μέρους που παίζουν και τον ρόλο του διαχύτη. Ο αποθηκευτικός χώρος είναι 504 λίτρα, που μπορεί να μην είναι από τους μεγαλύτερους της κατηγορίας, όμως είναι τετραγωνισμένος και ιδιαίτερα βολικός, ενώ υπάρχει και ρεζέρβα ανάγκης.

Το εσωτερικό έχει ανανεωθεί σε μεγάλο βαθμό σε σχέση με τον προκάτοχό του. Αναβαθμίστηκε πολύ και δίνει την αίσθηση premium χαρακτήρα. Έγινε πιο μοντέρνο, πιο φιλόξενο και ποιοτικό, με μεγάλους χώρους προσφέροντας άνεση στους πίσω επιβάτες. Τα υλικά είναι μαλακά, με καλή ποιότητα και καλή συναρμογή. Διαθέτει πολλές σχεδιαστικές πινελιές, όπως, για παράδειγμα, το χρώμιο και οι ραφές, που του προσδίδουν έναν πιο σπορ χαρακτήρα. Το νέο μοντέλο διαθέτει προηγμένο σύστημα ψυχαγωγίας και ενημέρωσης, εύκολης ενσωμάτωσης smartphone και προσφέρει Wi-Fi εντός αυτοκινήτου για έως επτά συσκευές. Υπάρχει μία οθόνη αφής 9 ιντσών που δίνει την αίσθηση ότι αιωρείται, χωρίς, όμως, αυτό να συμβαίνει. Προσφέρει το Nissan Connect, που είναι μία ψηφιακή πύλη για τις ρυθμίσεις της πλοήγησης, της ψυχαγωγίας, αλλά και του οχήματος και είναι συμβατή με το Android Auto και το Apple CarPlay, όπου μάλιστα στο τελευταίο έχει ενσωματωθεί και η ασύρματη σύνδεση.

Πίσω από το τιμόνι υπάρχει μία νέα, υψηλής ευκρίνειας, ηλεκτρονική οθόνη TFT 12,3 ιντσών πολλαπλών πληροφοριών. Σε αυτήν προβάλλονται όλες οι πληροφορίες πλοήγησης, ψυχαγωγίας, κυκλοφορίας ή της κατάστασης του οχήματος.

Το αυτοκίνητο της δοκιμής μας είχε κινητήρα 1.300 κυβικών, ο οποίος αποδίδει 158 αντί για 140 ίππους. Γραμμικός και ζωηρός από τις χαμηλές στροφές έδειξε τις αρετές του από τα πρώτα χιλιόμετρα. Η ποιότητα κύλισης είναι εξαιρετική, ενώ το κιβώτιο ταχυτήτων είναι νέο µε συνεχώς μεταβαλλόμενη σχέση και έχει σχεδιαστεί για να συνεργάζεται ιδανικά µε το ήπια υβριδικό σύστηµα. Στην πράξη, το X-Tronic αποδείχθηκε ως ένα από τα καλύτερα κιβώτια της αγοράς. Διαθέτει, επίσης, χειροκίνητη επιλογή, στην οποία προσομοιώνει επτά σχέσεις και πάλι µε γρήγορη και πολιτισμένη λειτουργία. Από τη στάση μέχρι τα πρώτα 100χλμ/ώρα χρειάζεται 11,5 δευτερόλεπτα, ενώ η τελική ταχύτητα είναι 198 χλμ/ώρα. Μέσα στην πόλη η κατανάλωση κυμάνθηκε κοντά στα 9,3 λίτρα/100χλμ. Η μέση κατανάλωση στα περίπου 600 χιλιόμετρα της δοκιμής μας κυμάνθηκε κοντά στα 8 λίτρα/100χλμ, ενώ στο ταξίδι η κατανάλωση ήταν κοντά στα 7 λίτρα/100χλμ.

Οι αναρτήσεις είναι μαλακές και κάνουν καλά τη δουλειά τους, καθώς είναι προσανατολισμένες να προσφέρουν πολυτέλεια. Οι κακοτεχνίες του οδοστρώματος δεν περνούν στο εσωτερικό, δείχνοντας την καλή δουλειά που έχει γίνει από τους μηχανικούς και σχεδιαστές της ιαπωνικής εταιρείας στο κομμάτι της ηχομόνωσης. Ο οδηγός έχει στη διάθεσή του τρία προγράμματα οδήγησης. Πρόκειται για τα Eco, Standard και Sport, όπου ουσιαστικά αλλάζουν η χαρτογράφιση του κινητήρα και η αίσθηση του τιμονιού.

Η νέα γενιά είναι 60 κιλά ελαφρύτερη, 41% πιο άκαμπτη και έχει χρησιμοποιηθεί αρκετό αλουμίνιο στις πόρτες, στον θόλο, το καπό και το καπάκι του κινητήρα προκειμένου να πέσει το βάρος, εξοικονομώντας συνολικά 21 κιλά αλλά και αυξάνοντας την ανθεκτικότητα.

Η τιμή του αυτοκινήτου της δοκιμής μας στοιχίζει 32.290 ευρώ για την έκδοση Premium με το κιβώτιο X-Tronic και τους 158 ίππους, αλλά και με πλούσιο εξοπλισμό.