today-is-a-good-day
21.2 C
Athens

Η επένδυση στη βιωσιμότητα και ο στόχος του μηδέν

Dejan Beko, Διευθύνων Σύμβουλος, Ολυμπιακή Ζυθοποιία*

Η εμπειρία της πανδημίας και οι νέες συνθήκες που διαμορφώθηκαν ενέτειναν ήδη υπάρχουσες τάσεις. Τα θέματα βιωσιμότητας και ανθεκτικότητας, καθώς και η αναγκαιότητα άμεσης δράσης από τα κράτη, τις επιχειρήσεις αλλά και τον καθέναν από εμάς, ήρθαν στο προσκήνιο.

Οι καταναλωτές ζητούν πλέον περισσότερη διαφάνεια και αποδείξεις, τόσο για την υγεία και την ασφάλεια των προϊόντων που επιλέγουν, όσο και για την περιβαλλοντική και κοινωνική υπευθυνότητα των εταιρειών που τα παράγουν. Προτιμούν προϊόντα που παράγονται κοντά στον τόπο τους, που επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο το περιβάλλον και συμβάλλουν στο κοινό καλό. Αλλά και οι εργαζόμενοι, οι συνεργάτες -πελάτες και προμηθευτές-, οι τοπικές κοινωνίες και τα λοιπά ενδιαφερόμενα κοινά συνυπολογίζουν πλέον το αποτύπωμα της δραστηριότητας κάθε επιχείρησης.

Για τις επιχειρήσεις, ανεξαιρέτως του μεγέθους τους και της αγοράς στην οποία δραστηριοποιούνται, γίνεται πλέον κοινή συνείδηση ότι κάθε μας απόφαση πρέπει να μας φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στη βιωσιμότητα. Άλλωστε, η επένδυση στη βιωσιμότητα είναι επένδυση στο μέλλον.

Στην Ολυμπιακή Ζυθοποιία, ο σχεδιασμός μας είναι στενά συνδεδεμένος με τη στρατηγική βιώσιμης ανάπτυξης του Ομίλου Carlsberg “Together Towards ZERO” («Μαζί προς το ΜΗΔΕΝ»), με χρονικό ορίζοντα το 2030 και ενδιάμεσο σταθμό το 2022.

Στο πλαίσιο αυτό, η Ολυμπιακή Ζυθοποιία έχει δεσμευτεί να μηδενίσει το αποτύπωμα άνθρακα (CO2) και τη σπατάλη νερού κατά την παραγωγική διαδικασία, να μηδενίσει την κατάχρηση αλκοόλ, μέσω της προώθησης της υπεύθυνης κατανάλωσης, καθώς και να εξαλείψει τα ατυχήματα στην εργασία, μέσω της εδραίωσης μιας κουλτούρας ασφαλούς εργασιακού περιβάλλοντος. Όλα αυτά, αξιοποιώντας παράλληλα στο έπακρο τις ευκαιρίες για ανάπτυξη πιο βιώσιμων προϊόντων και πιο υγιεινών επιλογών για τους καταναλωτές.

Για να πετύχουμε τους φιλόδοξους αυτούς στόχους, υλοποιούμε σειρά δράσεων και εφαρμόζουμε βέλτιστες πρακτικές σε όλο το φάσμα της αλυσίδας αξίας, από την πρώτη ύλη έως το ποτήρι του καταναλωτή. Στις δυο μονάδες παραγωγής μας, στη Σίνδο Θεσσαλονίκης και τη Ριτσώνα Ευβοίας, φροντίζουμε ώστε το σύνολο των παραγωγικών διαδικασιών να συνάδει με μηχανισμούς απόλυτα φιλικούς προς το περιβάλλον. Ταυτόχρονα, στην κατεύθυνση του στόχου μηδενισμού των εκπομπών CO2 στην παραγωγή, γίνεται συνεχής εκσυγχρονισμός των εγκαταστάσεων για τη βελτιστοποίηση της κατανάλωσης ενέργειας, από τη μόνωση μέχρι τον φωτισμό και τις διαδικασίες εμφιάλωσης. Για τον εκμηδενισμό της σπατάλης νερού, βελτιστοποιούμε τις διαδικασίες σε κάθε στάδιο της παραγωγής, επαναχρησιμοποιώντας και ανακυκλώνοντας το νερό και φροντίζοντας για τον έγκαιρο εντοπισμό τυχόν απωλειών. Προγραμματίζουμε, επίσης, τη ζυθοποίηση, ώστε να είναι κοντά στη ζήτηση, χρονικά και χωρικά, με στόχο την ελαχιστοποίηση των απωλειών, των αποθεμάτων, της μεταφοράς των προϊόντων και του αποτυπώματος που όλα αυτά φέρουν. Αποτέλεσμα όλων αυτών, είναι: μείωση κατά 7% των εκπομπών CO2, κατά 13% της κατανάλωσης ηλεκτρικής ενέργειας και κατά 5% της κατανάλωσης θερμικής ενέργειας κατά την παραγωγική διαδικασία, με παράλληλη μείωση κατά 19% της χρήσης νερού, σε δύο έτη.

Σχεδιάσαμε, επίσης, ένα ολιστικό πρόγραμμα υγείας και ασφαλείας για όλες τις εγκαταστάσεις μας πανελλαδικά, στην εφαρμογή του οποίου συμμετέχουν ενεργά οι εργαζόμενοι, με στόχο να εξασφαλίσουμε ότι όλοι οι άνθρωποί μας επιστρέφουν σπίτι τους κάθε μέρα ασφαλείς. Πετύχαμε, έτσι, τη μείωση κατά 33% των ατυχημάτων στον χώρο εργασίας σε ένα μόλις έτος, με παράλληλη αύξηση του ποσοστού συμμόρφωσης στους κανόνες ασφαλείας κατά 16%. Οι άνθρωποί μας είναι η δύναμή μας και γι’ αυτό προωθούμε ενεργά τη διαφορετικότητα και τη συμπερίληψη στο εργασιακό περιβάλλον, με βασικό μέλημα την πολυφωνία στη λήψη αποφάσεων, καθώς και την εξασφάλιση ίσης πρόσβασης στις ευκαιρίες για όλους.

Όσον αφορά την υπεύθυνη κατανάλωση, τέλος, σχεδιάζουμε και τρέχουμε σειρά δράσεων ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης του κοινού, κάθε χρόνο, σε συνεργασία με ΜΚΟ, εκπαιδευτικά ιδρύματα και άλλους φορείς, ενώ το 100% των συσκευασιών των αλκοολούχων προϊόντων μας φέρουν το μήνυμα «Απολαύστε υπεύθυνα». Διευρύνουμε, παράλληλα, συνεχώς το χαρτοφυλάκιό μας στην κατηγορία της μπύρας χωρίς αλκοόλ, προσφέροντας ακόμη πιο υγιεινές αλλά εξίσου απολαυστικές επιλογές στους καταναλωτές.

Κάθε μέρα, αναζητούμε τρόπους να γινόμαστε καλύτεροι, να περιορίζουμε το περιβαλλοντικό μας αποτύπωμα και να προσφέρουμε περισσότερες ευκαιρίες και επιλογές στους ανθρώπους μας, τους συνεργάτες και τους καταναλωτές που επιλέγουν τα προϊόντα μας. Με το βλέμμα στο μέλλον και με στόχο το ΜΗΔΕΝ, συνεχίζουμε να ζυθοποιούμε για ένα καλύτερο σήμερα και αύριο.

 

*Ο κ. Dejan Beko είναι Διευθύνων Σύμβουλος της Ολυμπιακής Ζυθοποιίας. H Ολυμπιακή Ζυθοποιία διαθέτει δύο ιδιόκτητες μονάδες παραγωγής στη Σίνδο και τη Ριτσώνα, όπου παράγονται 12 εμπορικά σήματα, μεταξύ των οποίων οι μπύρες FIX, Mythos, Kaiser και Henninger, καθώς και τα αναψυκτικά Tuborg. Με παρουσία σε περισσότερες από 39 χώρες και στις 5 ηπείρους, εξυπηρετεί καθημερινά χιλιάδες καταναλωτές, προσφέροντας προϊόντα υψηλών προδιαγραφών τόσο σε γεύση όσο και σε ποιότητα.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ