today-is-a-good-day
23.5 C
Athens

Η διαφήμιση στην υπηρεσία νέων επιχειρήσεων – Γράφει ο Γ.Αρμπής

Ποια είναι η διαφορά μεταξύ του προϊόντος που πιο συχνά επιλέγετε να αγοράσετε σε ένα supermarket σε σχέση με αυτό που δεν αγοράζετε;

Η απάντηση πολύ συχνά περιλαμβάνει αρκετούς παράγοντες: Η ποιότητά του, η συνήθεια, το ότι έχει ακριβώς αυτό που ψάχνω.

Του Γιάννη Αρμπή*

Αλλά για πολλά προϊόντα και υπηρεσίες, η πραγματική απάντηση είναι πως αγοράζουμε αυτό που μας έχει πείσει πως αξίζει. Και πώς μας έχει πείσει; Με τη διαφήμιση.

Η διαφήμιση κάποιες φορές έρχεται σε οργανική μορφή, αυτό που λέμε «από στόμα σε στόμα». Και μάλιστα, αυτή συνήθως είναι και η πιο αποτελεσματική διαφήμιση, γιατί προέρχεται από κάποιον που εμπιστευόμαστε ως καταναλωτές.

Όμως, όταν υπάρχει ανάγκη για πιο άμεση δημιουργία ζήτησης, για να επιστραφεί σε μια νέα επιχείρηση η επένδυση που έχει κάνει για το άνοιγμά της, τότε εκεί υπάρχουν διάφοροι άλλοι τρόποι.

Τα τελευταία χρόνια, πάνω από 200.000 επιχειρήσεις στην Ελλάδα έχουν δοκιμάσει τη διαφήμιση online. Πλατφόρμες όπως αυτές του Facebook και του Google έχουν κάνει τη διαφήμιση με χαμηλό budget προσβάσιμη, είτε για κάποιον επιχειρηματία να την κάνει μόνος του, είτε με τη βοήθεια ενός επαγγελματία ή digital agency.

Κάθε επιχείρηση μπορεί να έχει διαφορετικές ανάγκες, και έτσι της ταιριάζουν διαφορετικές μορφές διαφήμισης.

Ας δούμε κάποια παραδείγματα: 

Ανοίγει ένα νέο παγωτατζίδικο στην παραλιακή. Έχει κάνει την επένδυσή του, περνάει κάποιος κόσμος από έξω και το μαθαίνει σιγά-σιγά. Ο ιδιοκτήτης όμως ξέρει ότι έχει ένα πάρκο στα 200 μέτρα που κάθε μέρα είναι γεμάτο κόσμο. Εκεί θα ταίριαζε μια διαφήμιση με επιλογή να διαφημίζεται σε ακτίνα 250 μέτρων από το κατάστημα, ώστε να το μάθουν κι άλλοι πιο γρήγορα.

Ας αντιπαραθέσουμε αυτό με το άνοιγμα ενός εστιατορίου. Για τους περισσότερούς μας, η επίσκεψη σε ένα εστιατόριο είναι κάτι που θα κάνουμε προγραμματισμένα και πιο εύκολα θα μπούμε σε ένα αυτοκίνητο για να φάμε κάτι καλό. Άρα, ίσως ένα εστιατόριο να θέλει να διαφημιστεί αφενός σε μεγαλύτερη απόσταση, αφετέρου σε όσους συχνά τρώνε έξω. Και το καλό με τις πλατφόρμες Facebook & Google, είναι σχετικά εύκολο να βρεις ποιοι είναι αυτοί που συχνά τρώνε έξω, ώστε να μην ξοδεύεσαι σε κοινό που έχει μικρότερες πιθανότητες να σε επισκεφθεί.

Ας δούμε και ένα τρίτο πιο γενικό παράδειγμα: Έστω ότι έχεις μια τοπική επιχείρηση που εμπορεύεται κάτι που το κοινό είναι πιθανό να αναζητήσει online: λάστιχα, εργαλεία, χρώματα, βρεφικά, τεχνολογία, συσκευές, ρούχα, παπούτσια, αθλητικά, προϊόντα ή υπηρεσίες ομορφιάς. Αυτά που αναζητά το κοινό online, αν θέλει να τα δει από κοντά πριν τα αγοράσει, θα βάλει δίπλα και την περιοχή στην οποία τα αναζητά, οπότε μια απλή διαφήμιση στο Google είναι συνήθως ένα καλό πρώτο βήμα για να δεις αποτελέσματα στο νέο σου ξεκίνημα σαν επιχειρηματίας.

*Έχει συμμετάσχει σε εκστρατείες εκλεγμένων βουλευτών και έχει εργαστεί για το γραφείο των κρατικών αξιωματούχων. Μεταπήδησε από την πολιτική στη διαφήμιση, κάνοντας την αρχή στην τουριστική βιομηχανία, τη διαχείριση εκστρατειών κυρίως σε ψηφιακά μέσα και την επίβλεψη σημαντικών projects. Με την πάροδο του χρόνου, η τεχνογνωσία του και η ανάγκη να συνεχίσει να εξελίσσεται τον εργάζεται στη Socialab, όπου εργάζεται ενεργά μέχρι σήμερα. Τα έργα του καλύπτουν ολόκληρο τον κόσμο, αφού οι πελάτες του στοχεύουν κοινό τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, οπότε μπορεί κανείς να πει ότι έχει πραγματικά διεθνή καριέρα. Επίσης, διδάσκει digital marketing για το Professional Diploma στο ALBA Graduate Business School και τα τελευταία χρόνια έχει ιδρύσει τη Monogram.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ