today-is-a-good-day
14.7 C
Athens

Οι 4 άσοι του Κ.Μητσοτάκη για να κρατήσει ζωντανό τον τουρισμό

Τέσσερις  «άσσους» διαθέτει ο Κυριάκος Μητσοτάκης στην προσπάθεια του να κρατήσει «ζωντανό» τον τουρισμό τη φετινή περίοδο και να δώσει βαθιές ανάσες στην οικονομία. Η διάσωση του είναι ένα μεγάλο στοίχημα για το κυβερνητικό επιτελείο, καθώς απαιτεί έξυπνες, δυναμικές και εξωστρεφείς στρατηγικές, που  έχουν ήδη δρομολογηθεί και είναι ενσωματωμένες στο τουριστικό σχέδιο που θα ανακοινωθεί τις επόμενες ημέρες.

Του Κώστα Πασίση*

Σε αυτή τη φάση προτεραιότητα της κυβέρνησης είναι να ανοίξουν όλες οι  μεγάλες τουριστικές επιχειρήσεις, καθώς σε παρασκηνιακό επίπεδο κυκλοφορούν φήμες για αναστολή της λειτουργίας ορισμένων μονάδων, αν το νέο σχέδιο δεν είναι ελκυστικό και ευνοϊκό για τους επιχειρηματίες και τους επισκέπτες.

Στην προκειμένη περίπτωση ο  αντίλογος είναι ότι οι σοβαρές επιχειρήσεις πρέπει να είναι πρώτες στη μάχη για την επανεκκίνηση της οικονομίας και προς αυτή την κατεύθυνση η κυβέρνηση έχει συγκροτήσει ένα βιώσιμο σχέδιο, λαμβάνοντας υπόψη της τόσο τις θέσεις του τουριστικού κλάδου όσο και την ανάγκη για προστασία της υγείας.

Το πρώτο ισχυρό χαρτί της χώρας σε αυτή τη δύσκολη μάχη είναι το δυνατό brand name που κέρδισε η Ελλάδα, στο θέμα της υγειονομικής ασφάλειας.   Ο “χάρτης” κρουσμάτων κορονοϊού και θανάτων από την ασθένεια αποκαλύπτει  ότι η Ελλάδα τα πήγε καλύτερα στην υγειονομική αντιμετώπιση του φαινομένου έναντι των πλουσιότερων κρατών της δυτικής Ευρώπης.

Επιπλέον, προς έκπληξη πολλών η Ελλάδα  απέδειξε ότι είναι ένα καλά οργανωμένο κράτος, με αποτελεσματική διοίκηση και φυσικά μια ασφαλής χώρα για τους επισκέπτες της.

Σύμφωνα με πληροφορίες μετα την ανακοίνωση του σχεδίου για το τουρισμό θα ‘τρέξει’ και μια ειδική  καμπάνια, που θα δώσει ώθηση στο τουριστικό μας προιόν. Αν και, όπως επισημαίνεται, η μεγαλύτερη διαφήμιση στο εξωτερικό έχει γίνει από το μπαράζ θετικών δημοσιευμάτων, από μεγάλα ξένα ειδησεογραφικά δίκτυα.

Το δεύτερο χαρτί είναι οι πρωτοβουλίες του Πρωθυπουργού για σύναψη διακρατικών συμφωνιών με χώρες που έχουν πολύ λίγα κρούσματα.

Στο πλαίσιο αυτό ο Κυριάκος Μητσοτάκης προ ημερών είχε τηλεδιάσκεψη με  ηγέτες επτά χωρών, υπογραμμίζοντας  τη σημασία της συνεργασίας ανάμεσα στις χώρες της «ομάδας».

Επίσης πρότεινε να γίνει μία πιο συστηματική συζήτηση μεταξύ τους, που θα αφορά και συγκεκριμένα πρωτόκολλα. Στόχος είναι να δημιουργηθούν «ασφαλείς διάδρομοι» που θα επιτρέψουν τη μεταφορά ανθρώπων μεταξύ συγκεκριμένων χωρών, με βάση κανόνες.

Το τρίτο είναι τα μέτρα στήριξης των τουριστικών επιχειρήσεων, λόγω του κορωνοϊού. Μέτρα που αναμένεται να εξειδικευθούν, μόλις η κυβέρνηση δώσει στη δημοσιότητα  ολοκληρωμένο το σχέδιο της για τη διάσωση της τουριστικής περιόδου.

Κυβερνητική πηγή αναφερόμενη στο θέμα, τόνισε ότι απόφαση του Πρωθυπουργού είναι «να μην μπει ο τουρισμός στην «εντατική», λόγω κορωνοϊού» και συνέστησε υπομονή μέχρι την επόμενη εβδομάδα.

Ο τέταρτος άσος στο μανίκι του Πρωθυπουργού είναι η ενίσχυση του εσωτερικού τουρισμού και όπως επισημαίνεται δεν είναι αδύναμο χαρτί. Αν γίνουν σωστές κινήσεις προς αυτή την κατεύθυνση είναι δυνατό  ο εσωτερικός τουρισμός να κρατήσει το ΑΕΠ και να μην χαθεί η μάχη. Άλλωστε οι Έλληνες το ίδιο έκαναν και τα πέτρινα χρόνια των μνημονίων.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ