Franco Cupolo: Ένας λιμενικός… «γκουρού» στο τιμόνι του ΟΛΘ!

578

του Βαγγέλη Μωυσή

Προς επιβεβαίωση του thePresident που είχε προαναγγείλει την αλλαγή «τιμονιέρη» στον ΟΛΘ πριν λίγες μέρες, παρουσιάστηκε σήμερα στη Θεσσαλονίκη ο νέος Διευθύνων Σύμβουλος, Franco Nicola Cupolo, Ιταλός με… σκανδιναβικές ρίζες, προερχόμενος από την Eurogate Tanger S.A.
Πριν λίγους μήνες, στην γειτονική Ιταλία είχε αποτελέσει… κεραυνό εν αιθρία η αποχώρηση του Φράνκο Κούπολο από τη θέση του Διευθύνοντος Συμβούλου της Contiship Italia Spa Business Units & Sales. Συνδέεται άραγε εκείνη η καμπή, ως αφετηρία της προετοιμασίας του για την έλευσή του στο λιμάνι της Θεσσαλονίκης; Το σίγουρο είναι πως ταιριάζει με τις πληροφορίες του thePresident, ότι η απόφαση για τη διοικητική αναδιάρθρωση που ανακοίνωσε σήμερα ο παραμένων στη θέση του Εκτελεστικού Προέδρου Σωτήρης Θεοφάνης, έχει ληφθεί και προετοιμάζεται εδώ και μήνες.
Ο Franco Cupolο, απόφοιτος του Ναυτικού Πανεπιστημίου της Νάπολης, με 20ετή εμπειρία και μια διαδρομή σε θέσεις ευθύνης μεγάλων επιχειρήσεων του χώρου, μπορεί να χαρακτηριστεί «γκουρού» των λιμανιών. Είναι χαρακτηριστικό το γεγονός ότι  είχε ήδη διατελέσει υπεύθυνος σε αρκετές θεσεις της Contship Italia, εργαζόμενος για τις θυγατρικές CICT Cagliari, Hannibal, Eurogate Tanger και LSCT La Spezia, πριν γίνει συντονιστής των γενικών διευθυντών σε όλες τις επιχειρησιακές εταιρείες του ομίλου, οι οποίοι αναφέρονταν απευθείας σε αυτόν.


«Έχω τρεις αρχές» τόνισε ο κ. Κούπολο, «την Ασφάλεια, τόσο των εγκαταστάσεων, όσο και των εργαζομένων που πρέπει να ξέρουν πως θα επιστρέφουν κάθε μέρα στο σπίτι τους για να περνούν ποιοτικό χρόνο με τις οικογένειές τους, την Αλήθεια, την οποία πάντα λέω και περιμένω το ίδιο και απ` όλους γύρω μου και τη Συνεργασία, καθώς πιστεύω στη δύναμη της ομαδικής εργασίας και του συλλογικού αποτελέσματος».
«Πιστεύω στις δυνατότητες του λιμανιού της Θεσσαλονίκης γι` αυτό και ανέλαβα την πρόκληση, μ` αρέσουν οι νέοι στόχοι, είμαι φιλόδοξος», απάντησε ο ίδιος, σε ερώτηση του thePresident , για το πώς αξιολογεί το λιμάνι της Θεσσαλονίκης με βάση την προεργασία που ίδιος προφανώς θα έκανε πριν πει το «ναι» και ιδιαίτερα στο πεδίο των τριών αρχών που προανέφερε και με νόημα πρόσθεσε: «έχουν αναληφθεί συγκεκριμένες δεσμεύσεις, που περιμένω να υλοποιηθούν, αλλά θα μου δώσετε λίγους μήνες για να πούμε περισσότερα με βάση συγκεκριμένα αποτελέσματα».
Όπως προαναφέραμε, ο κ. Σωτήριος Θεοφάνης διατηρεί την ιδιότητα του Εκτελεστικού Προέδρου, με αρμοδιότητες, που άπτονται κυρίως των διεθνών σχέσεων και συνεργασιών του λιμανιού της Θεσσαλονίκης, κυρίως στη βαλκανική ενδοχώρα, προς επίρρωση του αναπτυξιακού σχεδιασμού του ΟΛΘ
Ταυτόχρονα ανακοινώθηκε η λήξη συνεργασίας με τον Γενικό Επιχειρησιακό Διευθυντή και Διευθυντή του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων,  κ. Marc Riondel, που θα ασκεί τα καθήκοντά του ως τις 30 Ιουνίου.
Στη διάρκεια της συνέντευξης τύπου, ο κ. Θεοφάνης και οι συνεργάτες του έκαναν έναν εκτενή απολογισμό, καταγράφοντας επιτυχίες τόσο στην αύξηση των κινήσεων στα εμπορευματοκιβώτια, όσο και στην εμπιστοσύνη που εμπνέει το λιμάνι της Θεσσαλονίκης σε σχέση με το παρελθόν.
Ο κ. Θεοφάνης υπογράμμισε πως στόχος είναι η ολοκλήρωση των συμβατικών υποχρεώσεων στον μισό χρόνο, δηλαδή σε βάθος 3,5 ετών αντί για επτά, ενώ συνόψισε το όραμα της διοίκησης και των μετόχων για τον ΟΛΘ ως εξής:
· Να γίνει μεγάλο Κέντρο Συνδυασμένων Μεταφορών στη ΝΑ Ευρώπη & τα Βαλκάνια με ενεργή παρουσία στη Βαλκανική Ενδοχώρα
· Να αποτελέσει Κέντρο Εφαρμογής των πλέον τεχνολογικά προηγμένων λύσεων στην Εφοδιαστική, τα Λιμάνια και τις Μεταφορές.
· Να αναδειχθεί ως ουσιαστικός μοχλός οικονομικής ανάπτυξης για Β. Ελλάδα, τη Βαλκανική & τη ΝΑ Ευρώπη.
Τα μέχρι τώρα επιτεύγματα, ο κ. Θεοφάνης τα συνόψισε ως εξής:
– Υπερβήκαμε μία εξαιρετικά δύσκολη κατάσταση, από άποψη εξοπλισμού, διαδικασιών και εξυπηρέτησης πελατών.
– Πετύχαμε, στο πρώτο έτος της παρουσίας μας στο λιμάνι, άκρως ικανοποιητικά οικονομικά αποτελέσματα.
– Προωθήσαμε και ολοκληρώσαμε σημαντικές άμεσες επενδύσεις άνω των 10 εκατ. €, ενώ άλλες βρίσκονται σε εξέλιξη.
– Προχωρήσαμε στην αναδιοργάνωση της Εταιρείας από διοικητική & οργανωτική άποψη, με νέο στελεχιακό δυναμικό & εκπαίδευση των εργαζομένων σε Ελλάδα και Εξωτερικό.
– Αυξήσαμε δραστικά το επίπεδο εξυπηρέτησης των πελατών του λιμανιού, αυξάνοντας, παράλληλα, την παραγωγικότητα και μειώνοντας το κόστος της παραγωγής λιμενικών υπηρεσιών.
–  Προχωρήσαμε σημαντικά στην κατεύθυνση αναδιοργάνωσης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων.
–  Οργανώσαμε σε εντελώς νέα βάση τη συντήρηση του Εξοπλισμού & των Εγκαταστάσεων του λιμανιου.
–  Πραγματοποιήσαμε σημαντικά βήματα στην κατεύθυνση ωρίμανσης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων.
–  Προωθήσαμε σημαντικά τη θέση μας στη Βαλκανική & τη ΝΑ Ευρώπη με άνοιγμα σε νέους πελάτες, νέες Αγορές (Κόσοβο), διεύρυνση δραστηριότητας πελατών και στρατηγικές συμμαχίες.
Στους επόμενους στόχους περιλαμβάνονται, όπως είπε, η άμεση έναρξη υλοποίησης των Υποχρεωτικών Επενδύσεων & ιδιαίτερα της Επέκτασης του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων, η διεύρυνση της παρουσίας μας στη ΝΑ Ευρώπη & τη Βαλκανική με την υλοποίηση του στόχου «Beyond the Port Activities», η δρομολόγηση των υπόλοιπων Επενδύσεων και ιδιαίτερα αυτών που σχετίζονται με το Συμβατικό Λιμάνι, η περαιτέρω αναδιοργάνωση των διαδικασιών και του επιπέδου εξυπηρέτησης, η ανάπτυξη συστήματος παρακολούθησης των επιδόσεων, η ανάπτυξη της Κρουαζιέρας και η ανάδειξη του λιμανιού σε κορυφαίο «παίκτη» στους τομείς των Μεταφορών και της Εφοδιαστικής.