today-is-a-good-day
21.2 C
Athens

Οι τέσσερις εποχές… της Νάουσας

Όταν κάποιος αναφέρεται στη Νάουσα, συνήθως θα είναι για τις Απόκριες και το δρώμενο «Μπούλες» ή για χειμερινά σπορ στο χιονοδρομικό κέντρο 3-5 Πηγάδια. Ανάλογα με τα ενδιαφέροντα, άλλοι θα μιλήσουν για τη σχολή Αριστοτέλη στη Μίεζα, όπου ο φιλόσοφος δίδαξε τον Μέγα Αλέξανδρο και για τους μακεδονικούς τάφους. Άλλοι, πάλι, για τα περίφημα κρασιά της, ιδιαίτερα το τοπικό ξινόμαυρο, άλλοι για την παλιότερη βιομηχανική της ανάπτυξη ως «Μάντσεστερ των Βαλκανίων».

Συγκεντρώνοντας την πλούσια κληρονομιά και συνδυάζοντας την πολύπλευρη της διάσταση παρουσιάστηκε σήμερα στο Μέγαρο Μουσικής από το δήμαρχο της πόλης, Νικόλαο Κουτσογιάννη, η νέα τουριστική ταυτότητα (branding) της πόλης, με στόχο την ανάδειξή της ως εναλλακτικό προορισμό καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους.

Χτισμένη αμφιθεατρικά, στους ανατολικούς πρόποδες του Βερμίου, με τα νερά του ποταμού της Αράπιτσας να διατρέχουν την πόλη, η Νάουσα, γνωστή και ως «το μπαλκόνι της Μακεδονίας» μετά από πολλά χρόνια εσωστρέφειας, αποτέλεσμα του κλεισίματος των εργοστασίων κλωστοϋφαντουργίας, κάνει άνοιγμα προς τον τουρισμό, αξιοποιώντας τα συγκριτικά πλεονεκτήματα του προορισμού «Νάουσα», την ιστορία, τη γαστρονομία, την πολιτιστική κληρονομιά, το φυσικό περιβάλλον και την αμπελοοινική της παράδοση.

«Είναι η πρώτη φορά, που υπάρχει διάθεση για συνεργασία από όλους τους τοπικούς παράγοντες, οινοπαραγωγούς, ξενοδόχους, εστιάτορες», επισήμανε ο κ. Κουτσογιάννης, προσθέτοντας, ότι η Νάουσα ποτέ δεν είχε αντιληφθεί τον εαυτό της ως τουριστικό θέρετρο, πιθανόν γιατί λόγω της οικονομικής της ανάπτυξής, δεν το χρειαζόταν. «Από τα ψηλά όμως έπεσε στα χαμηλά και ήρθε η ώρα να βγούμε προς τα έξω», εξήγησε.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ