today-is-a-good-day
18.2 C
Athens

Γιάννης Οικονομίδης: «Καταληψίας» του «προοδευτικού» χώρου ο Αλέξης Τσίπρας.

«Οι “Γέφυρες” του Τσίπρα κατέρρευσαν πριν καν αναγερθούν», κρίνει μιλώντας στο thePresident.gr, o Γραμματέας του Τομέα Υποδομών και Μεταφορών του Κινήματος Αλλαγής κ. Γιάννης Οικονομίδης, απορρίπτοντας ως «εφεύρημα πολιτικής επιβίωσης» του Αλέξη Τσίπρα, την προσπάθεια διεμβολισμού του ΚΙ.ΝΑΛ. με την πρωτοβουλία που ονομάστηκε «Γέφυρα».

Συνέντευξη στον Βαγγέλη Μωυσή

Ο ίδιος, θεωρεί ότι το εγχείρημα του Κινήματος Αλλαγής για ανασυγκρότηση της «δημοκρατικής παράταξης» παραμένει ζωντανό με το ΠΑΣΟΚ ως βασικό πυρήνα, γεγονός που δεν θέλησε ποτέ να αποδεχθεί ο Σταύρος Θεοδωράκης γι` αυτό το «Ποτάμι» εγκατέλειψε νωρίς την προσπάθεια.

Απαντώντας σε σειρά ερωτήσεων, ο κ. Οικονομίδης, εκφράζει την άποψη ότι η Συμφωνία των Πρεσπών ενισχύει τον αλυτρωτισμό των Σκοπίων, διαπιστώνει την ανάγκη της Ελλάδας για «νέο εθνικό «αφήγημα», για «αναπτυξιακό σοκ» και κατάργηση της υπερφορολόγησης, απορρίπτει το «διπολισμό» Ν.Δ.-ΣΥΡΙΖΑ, αναφέρεται στην ανάγκη ενός νέου συστήματος αντιμετώπισης φυσικών καταστροφών με αφορμή τα πρόσφατα γεγονότα στην Κρήτη, ενώ αναφερόμενος στις συγκοινωνίες της Θεσσαλονικης, αποφαίνεται πως το πείραμα του ΣΥΡΙΖΑ με την κρατικοποίηση του ΟΑΣΘ έχει αποτύχει.

1. Ως τομεάρχης Υποδομών του ΚΙΝΑΛ κ. Οικονομίδη, τη «Γέφυρα» που στήνουν κάποιοι μεταξύ του ΣΥΡΙΖΑ και του κόμματός σας, πως την βλέπετε; Εσείς θα την περπατούσατε; Και που οδηγεί τελικά; Σε μέτωπο έναντι της Δεξιάς ή σε απορρόφηση του ΚΙΝΑΛ από το ΣΥΡΙΖΑ;

Οι γέφυρες του κ. Τσίπρα αποτελούν ακόμη ένα πολιτικό τέχνασμα του ΣΥΡΙΖΑ για την δική του πολιτική επιβίωση και την διατήρηση της καρέκλας. Ουδέποτε πίστεψε στην δημιουργία ενός μεγάλου κεντροαριστερού μετώπου, ενός μετώπου την μεγάλης Δημοκρατική Παράταξης.
Που ήταν όλα αυτά τα χρόνια για τον ΣΥΡΙΖΑ το μέτωπο της κεντροαριστεράς όταν κυβερνητικός του εταίρος ήταν ο κ Καμμένος με τις πιο ακροδεξιές πολιτικές;
Το εφεύρημα της δημιουργίας ενός ευρύτερου μετώπου της Κεντροαριστεράς υιοθετήθηκε όταν διαπίστωσε ο κ. Τσίπρας ότι οι μέρες του ήταν μετρημένες και το κυβερνητικό μου μέλλον στο τέλος του. Ο κ. Τσίπρας και ο ΣΥΡΙΖΑ προσπαθεί με ψέματα και με παλαιοκομματικές πρακτικές να παραμείνει έστω και για λίγους μήνες στην εξουσία. Όμως οι γέφυρες κατέρρευσαν πριν ακόμα ανεγερθούν.
Προσωπικά εγώ αλλά και όλα τα στελέχη του Κινήματος Αλλαγής πιστεύουμε σε μια μεγάλη Κεντροαριστερά. Πιστεύουμε στην Κεντροαριστερά των αξιών, του ήθους και της αξιοπρέπειας,. Μια Κεντροαριστερά που οικοδομείται με πολιτικές και προγραμματικές συγκλίσεις και δεσμεύσεις.

2. Η Συμφωνία των Πρεσπών και οι χειρισμοί του ΣΥΡΙΖΑ, φαίνεται πως οδηγούν σε διαρκή συμπίεση των μικρότερων κομμάτων, περιορίζοντας για κάποια τις πιθανότητες εισόδου στη Βουλή. Το ΚΙΝΑΛ σε πρώτη φάση είχε τα αποθέματα να αντέξει αυτή τη συμπίεση. Μπορεί όμως να διεκδικήσει μια πιθανή επιστροφή στην πρωτοκαθεδρία το πολιτικού φάσματος από το «κέντρο» και προς τα «αριστερά»; Και υπό ποιες προϋποθέσεις;

Η συμφωνία των Πρεσπών ήταν μια κακή συμφωνία, μια συμφωνία που ανοίγει δυστυχώς νέους λογαριασμούς και κρατά ζωντανή τη φλόγα του αλυτρωτισμού.Η αναφορά και μόνον στον πιο αυθαίρετο για μια διμερή συμφωνία όρο nationality, δίνει μεγάλες ευχέρειες στους Σκοπιανούς, που θα τις χρησιμοποιήσουν μετά την ένταξή τους στο ΝΑΤΟ. Κι έτσι ο αλυτρωτικός κι ο διχαστικός λόγος των ηγετών της ΠΓΔΜ, που θα είναι διαρκής, ήδη πρόλαβε κι έδωσε αρνητικά δείγματα γραφής.
Ναι, ο τόπος σήμερα χρειάζεται μια προοδευτική κυβέρνηση που:
• Να προκαλέσει το αναγκαίο αναπτυξιακό σοκ με κίνητρα στις μικρομεσαίες επιχειρήσεις που άντεξαν και εξασφαλίζουν χιλιάδες θέσεις εργασίας. Για να μείνουν οι νέοι μας εδώ και να μπορέσουν να εργαστούν.
• Να δώσει τέλος στην υπερφορολόγηση που γονατίζει τους επαγγελματίες, τους επιστήμονες, τους αγρότες. Αυτούς που έχουν βάλει πλάτη για να φύγει η χώρα από την κρίση και η Κυβέρνηση τους γονατίζει.
• Να ανασυστήσει το κοινωνικό κράτος, με σταθερές λύσεις για τους πιο αδύναμους και όχι περιστασιακά βοηθήματα που από τη μία λίγα δίνουν και από την άλλη τους τα παίρνουν πολλαπλάσια.
• Να αποκεντρώσει τις εξουσίες, να προχωρήσει σε μια επανάσταση στο κράτος με αξιοπρέπεια στον δημόσιο υπάλληλο
• Να θέσει επί τάπητος προς τους εταίρους μας το ύψος των πλεονασμάτων, την αποπληρωμή του χρέους, τις εργασιακές σχέσεις, την ασφαλιστική μεταρρύθμιση, τα κόκκινα δάνεια, το ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, τον ρόλο του Υπερταμείου.
Το Κίνημα Αλλαγής πέρασε από χίλια μύρια κύματα και άντεξε και θα αντέξει και πάλικαι στις εκλογές που έρχονται θα πάμε συντεταγμένα με ενιαία φωνή και ουσιαστική πολιτική ενότητα.
Γι’ αυτό και προχωρούμε με δημοκρατικές διαδικασίες στο Συνέδριό μας. Ένα Συνέδριο ενότητας, συσπείρωσης στην αυτόνομη γραμμή και πορεία του χώρου μας.

3. Ο βραχύς βίος της σύμπραξης του ΠΑΣΟΚ με «Ποτάμι» και ΔΗΜΑΡ είναι δείγμα ανωριμότητας του εγχειρήματος, ή ανωριμότητας των μετόχων του; Και τώρα τι έμεινε τελικά; ΚΙΝΑΛ ή απλά ΠΑΣΟΚ με άλλο όνομα;

Νομίζω ότι το Κίνημα Αλλαγής επέδειξε υψηλό αίσθημα ευθύνης στην δημιουργία του ευρύτερου μετώπου της Κεντροαριστεράς και η συμμετοχή του Ποταμιού συνοδεύτηκε από ειλικρινή ενθουσιασμό από όλα τα στελέχη του Κινήματος Αλλαγής. Ωστόσο αυτό που ποτέ ο κ. Θεοδωράκης δεν θέλησε να αποδεχθεί ήταν ότι το ΠΑΣΟΚ εκ των πραγμάτων ήταν ο πυρήνας αυτού του εγχειρήματος.
Ο ίδιος αποφάσισε να συμμετάσχει στην προσπάθεια ανασύνταξης της κεντροαριστεράς, ο ίδιος την εγκατέλειψε.
Το ΠΑΣΟΚ, από την άλλη πλευρά, είναι πεπεισμένο ότι μόνον με ευρύτερες συμμαχίες μπορεί να ανασυνταχθεί εκ νέου η Δημοκρατική Παράταξη. Οι ηγεμονίες δεν έχουν θέση σε αυτή την διαδικασία.
Αυτό πίστευε και αυτό εξακολουθεί να πιστεύει και να υπερασπίζεται. Κατά συνέπεια Κίνημα Αλλαγής με όλες τις δυνάμεις του προοδευτικού χώρου και το ΠΑΣΟΚ στον βασικό πυρήνα έκφρασής τους.

4. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει εκφράσει προθέσεις συνεργασιών ακόμα και σε περίπτωση αυτοδυναμίας. Στο ενδεχόμενο σενάριο που μια αυτοδύναμη κυβέρνηση της Ν.Δ. απευθύνει πρόσκληση συμμετοχής στελεχών του ΚΙΝΑΛ στην κυβέρνηση, πιστεύετε ότι η στάση του κόμματός σας θα πρέπει να είναι θετική ή αρνητική; Και γιατί;

Αυτό που βλέπω σήμερα είναι να δομείται μια νέα πόλωση και φυσικά επακόλουθο αυτής ένας νέος διχασμός ανάμεσα στο «αντιδεξιό» και το «ευρωπαϊκό» μέτωπο.

Βλέπω την απόπειρα του κ. Τσίπρα να εμφανιστεί ως καταληψίας του προοδευτικού και δημοκρατικού χώρου, με ένα μετωπικό σχήμα δήθεν «προοδευτικής συμπαράταξης» και όλο αυτό να διεξάγεται κάτω από την ανοχή αν όχι την ενθάρρυνση της Δεξιάς και του Κ. Μητσοτάκη.
Η χώρα δεν έχει ανάγκη από παραπλανητικά «ευρωπαϊκά» ή «προοδευτικά» μέτωπα που απλώς εναλλάσσουν στην εξουσία καθεστωτικές πρακτικές.
Αν το ξεχνάμε το θυμίζω, είναι η ΝΔ που βάφτισε «επανίδρυση» τη διάλυση του Κράτους. Που αποσάθρωσε την ελληνική οικονομία, λίγα μόλις χρόνια μετά το απόγειό της το 2003.
Η χώρα χρειάζεται μια Κυβέρνηση μια προοδευτική κυβέρνηση. Η χώρα χρειάζεται ένα νέο εθνικό αφήγημα που θα καταστήσει τις προκλήσεις της εποχής ευκαιρία ανασύνταξης και ενδυνάμωσής της Ελλάδας. Η χώρα χρειάζεται ένα νέο αφήγημα που θα κερδίσει τη χαμένη αξιοπιστία μας.
Αν κάποιοι σήμερα πιστεύουν ότι ψηφίζοντας ΝΔ γλυτώνουν από το ΣΥΡΙΖΑ είναι γελασμένοι. Ψηφίζοντας ΝΔ απλώς βγάζουν τον ΣΥΡΙΖΑ για ένα διάστημα από την εξουσία και ταυτόχρονα κινδυνεύουν να βάλουν τη χώρα σε νέες περιπέτειες.

5. Συμμετείχατε στο κλιμάκιο του ΚΙΝΑΛ που επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές των Χανίων. Ανά την Ελλάδα, παρακολουθούμε εγκαταλελειμμένα κτίρια, αλλά και ενεργές υποδομές κτιριακές και οδικές, να καταρρέουν, ή να «αστοχούν», άλλοτε με τη επιβάρυνση φυσικών φαινομένων, άλλοτε απλά λόγω της φθοράς του χρόνου. Τι μέτρα πρέπει να ληφθούν;

Οι καταστροφές που προκάλεσαν τα ακραία καιρικά φαινόμενα στην Περιφερειακή Ενότητα Χανίων είναι πολύ μεγάλες τόσο στις βασικές υποδομές, όσο και στις γεωργικές και κτηνοτροφικές εκμεταλλεύσεις και επιχειρήσεις ενώ σε ορισμένες περιοχές υπάρχουν ζημιές και σε κατοικίες.
Με το κλιμάκιο τους Κινήματος Αλλαγής που επισκέφθηκε τις πληγείσες περιοχές είχαμε την δυνατότητα να συζητήσουμετο μέγεθος αλλάκαι τις επιπτώσεις των καταστροφών με τον αντιπεριφερειάρχη Χανίων, κ. Βουλγαράκη, και τον ΔήμαρχοΠλατανιά, κ. Μαλανδράκη, οι οποίοι και ζήτησαν την στήριξη του Κινήματος.
Πέραν των αναλυτικών μας προτάσεων για την αντιμετώπιση των καταστροφών στην περιοχή που είδαν το φως της δημοσιότητας,τονίζω την πρότασή μας προς το Υπουργείο Υποδομών να αξιοποιηθεί το μελετητικό απόθεμα ανάλογων τεχνικών κατασκευών ( γεφυρών, άνω- κάτω διαβάσεων, κλπ) που εκπονήθηκαν στο πλαίσιο μεγάλων έργων αυτοκινητοδρόμων ώστε να μειωθεί σημαντικά ο χρόνος και το κόστος εκπόνησης των απαιτούμενων μελετών κυρίως των κατεστραμμένων γεφυρών.

Τώρα σε ότι αφορά στα ακραία καιρικά φαινόμενα είναι αδιαμφισβήτητο γεγονός ότι αυτά θα αποκτούν ολοένα και μονιμότερο χαρακτήρα. Η κλιματική αλλαγή τείνει πλέον να αλλάξει άρδην την μεθοδολογία διαστασιολόγησης των έργων υποδομής ( π.χ. Υδραυλικά έργα).
Ωστόσο είναι δυνατόν στα πλαίσια της αξιολόγησης διακινδύνευσης να είμαστε στην πάντα στην ασφαλή πλευρά ;
Η απάντηση είναι όχι. Και τούτο γιατί οι απαιτήσεις διαστασιολόγησης για να καλύψουν τα μεγέθη των φαινομένων σήμερα εκ των πραγμάτων είναι τέτοιες που θα μας οδηγούσαν σε θηριώδεις κατασκευές, το κόστος των οποίων θα ήταν απαγορευτικό προς υλοποίηση. Κατά συνέπεια η πρόταση την οποία διαμορφώσαμε στον Τομέα Πολιτικής Υποδομών του Κινήματος Αλλαγής συνοψίζεται στην ανάγκη δημιουργίας ενός μικτού συστήματος αντιμετώπισης των φυσικών καταστροφών και κυρίως πλημμυρικών φαινομένων, ενός συστήματος που θα συνδυάζει μελέτες με διαστασιολόγηση στα όρια των δυνατοτήτων μας ( οικονομικών και τεχνικών) και ταυτόχρονα δράσεις alert που θα στοχεύουν στον μηδενισμό των ανθρώπινων απωλειών. Οι δράσεις alert θα προδιαγράφονται από τις μελετητικές ομάδες που γνωρίζουν τα μεγέθη των φαινομένων και τις επιπτώσεις στην περίπτωση που αυτά εμφανισθούν.
Οι δράσεις alert θα αποτελούν συνοδευτικές προτάσεις στην κάθε φορά υιοθετούμενη διαστασιολόγηση των βασικών μελετητικών μεγεθών και θα αποτελούν στοιχείο αξιολόγησης και επιλογής των ανάλογων δράσεων της Πολιτικής Προστασίας για την συγκεκριμένη περιοχή στην οποία κατασκευάζεται το έργο.

6. Με το πείραμα «αποϊδιωτικοποίησης» του πρώην «συντρόφου» σας κ. Σπίρτζη στον ΟΑΣΘ να έχει πλέον αρκετό χρόνο εφαρμογής, ποια είναι τα συμπεράσματά σας;

Η εκτίμηση, κατ’ αρχάς των πολιτών της Θεσσαλονίκης, αλλά και δική μας είναι ότι το αποτέλεσμα της αποιδιιδιωτικοποίησης απέτυχε.

Είναι σαφές από την άλλη πλευρά ότι ο ΟΑΣΘ αποτελούσε μια ανοιχτή πληγή για το δημόσιο η οποία θα έπρεπε να κλείσει και κακώς δεν δόθηκε η δέουσα λύση στα χρόνια της διακυβέρνησης του ΠΑΣΟΚ.
Η Θεσσαλονίκη χρειάζεται σύγχρονες συγκοινωνιακές δομές και όχι ένα απόθεμα παροπλισμένων και απαρχαιωμένων και οχημάτων. Χρειάζεται ένα Οργανισμό που θα επιλέγει χρηματοδοτικά μέσα και συστήματα διαχείρισης που θα συνδυάζουν την ευελιξία των συμπράξεων ιδιωτικού και δημόσιου τομέα, αλλά και το αυστηρό εποπτικό ρόλο του κράτους.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ