today-is-a-good-day
18.6 C
Athens

Βελτιώσεις σε τμήματα του οδικού δικτύου της Κεντρικής Μακεδονίας

Σειρά προβλημάτων στο οδικό δίκτυο πρόκειται να αντιμετωπιστούν μέσω έργων που θα υλοποιήσει η Περιφέρεια Κεντρικής Μακεδονίας στο εθνικό και επαρχιακό δίκτυο της Περιφέρειας. Συγκεκριμένα, προβλέπονται εργασίες αποκατάστασης των καθιζήσεων του οδοστρώματος, στο ύψος του νοσοκομείου Παπανικολάου, αλλά και βελτιώσεις και επισκευές στην εθνική οδό Θεσσαλονίκης – Αεροδρομίου, στο τμήμα από τη διασταύρωση με την περιφερειακή οδό Κ13 έως τη διασταύρωση του αεροδρομίου Μακεδονία.

Παράλληλα, προβλέπεται η κατακόρυφη σήμανση του εθνικού και του επαρχιακού οδικού δικτύου της Περιφερειακής Ενότητας Θεσσαλονίκης, καθώς και η επισκευή του οδοστρώματος, σε τμήματα της οδού Θεσσαλονίκης – Μηχανιώνας, από την έξοδο των Νέων Επιβατών έως τη διασταύρωση Αγγελοχωρίου.

Στα παραπάνω έργα που θα υλοποιηθούν και έχουν συνολικό προϋπολογισμό 19 εκ. ευρώ, περιλαμβάνονται, ακόμη, η κατασκευή έργων υποδομής – απορροής επιφανειακών υδάτων του οδοστρώματος, από τη στροφή Φιλύρου έως το Ασβεστοχώρι, η βελτίωση και επισκευή του οδοστρώματος, σε τμήματα επί της 17ης Επαρχιακής Οδού, από τον οικισμό Σοχού έως τον οικισμό Ασκού και σε τμήματα επί της 18ης Επαρχιακής Οδού από τον οικισμό Σκεπαστού έως τον οικισμό Στεφανινών, η επισκευή της παλιάς εθνικής οδού 65 της Θεσσαλονίκης, από τον ισόπεδο κόμβο με την επαρχιακή οδό 2 Θεσσαλονίκη – Έδεσσα (Διαβατά) έως τα όρια του Ν. Κιλκίς και η επισκευή της Εθνικής Οδού Θεσσαλονίκης – Σερρών, από τη διασταύρωση με την επαρχιακή οδό Θεσσαλονίκης – Καβάλας έως τα όρια του Νομού Σερρών (οικισμός Ευαγγελίστρια).

Η Μητροπολιτική Επιτροπή Θεσσαλονίκης ενέκρινε σήμερα τον τρόπο δημοπράτησης των έργων αυτών. Κατά τη συζήτηση του θέματος, η αναπληρώτρια Προϊσταμένη του Τμήματος Συγκοινωνιακών Έργων Κονδυλένια Σαφλέκου, επισήμανε ότι με την ομάδα των παραπάνω έργων δρομολογείται στην ουσία το 95% του προγράμματος επενδυτικών δαπανών ιδίων πόρων του 2018. Απαντώντας σε ερώτηση του περιφερειακού συμβούλου της “Περιφέρειας Πρωταθλήτριας” Βασίλη Γάκη, για τον τρόπο με τον οποίο επιλέγονται τα έργα που θα γίνουν ανέφερε: “οι ανάγκες είναι συνεχόμενες, καλύπτουμε επείγουσες ανάγκες και βάζουμε προτεραιότητα σύμφωνα με τα δελτία αστυνόμευσης που έχει η υπηρεσία μας, με τα δελτία που μας καλεί η τροχαία, με τα αιτήματα των δήμων, των πολιτών και των φορέων γενικότερα. Οι ανάγκες είναι πολλαπλάσιες των πιστώσεων που έχουμε, επομένως καλύπτουμε ένα πολύ μικρό ποσοστό των αναγκών που έχουμε και που θα έπρεπε να καλυφθούν”.

Στις χρονοβόρες διαδικασίες υλοποίησης των έργων αυτών αναφέρθηκε η αντιπεριφερειάρχης Θεσσαλονίκης Βούλα Πατουλίδου, τονίζοντας, ωστόσο, ότι έγινε μια μεγάλη προσπάθεια για τη βελτίωση της εικόνας του οδικού δικτύου, με συγκεκριμένα κονδύλια τα οποία κατανέμονται κατά προτεραιότητα στα πιο αναγκαία έργα. Για καθυστερήσεις στα έργα του 2016 και του 2017 έκανε λόγο η Δέσποινα Χαραραλαμπίδου, από την “Ριζοσπαστική Αριστερή Ενότητα”, η οποία τοποθετήθηκε θετικά στον τρόπο δημοπράτησης των έργων, ωστόσο, τόνισε, ότι είναι πολύ μικρό το κονδύλιο που υπάρχει για τις ανάγκες που έχει η περιφέρεια. Ο Θεόδωρος Ιγνατιάδης, από τη “Λαϊκή Συσπείρωση”, σχολίασε ότι ο τρόπος δημοπράτησης δεν μπορεί να εξασφαλίσει την ταχύτητα, την ποιότητα και το κόστος κατασκευής των έργων προς όφελος των λαϊκών στρωμάτων. Ερωτήματα για τις διαδικασίες που αφορούν τα έργα του 2016 και του 2017 και την εκτέλεσή τους έθεσε η Νιόβη Παυλίδου, από τους “Πολίτες Μπροστά”.

ΣΧΕΤΙΚΑ ΑΡΘΡΑ